Gå til innhold

Gode westerfilmer

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ja, herregud for noen tvers gjennom tragiske filmer. Jeg hadde noen kamerater i tenårene som digget disse, men det sa enda mer om dem enn om filmene :-)

"...................................."

Akkurat disse filmene digget jeg ikke engang i tenårene. Og det sier faktisk ganske mye.

Jeg mener... Cobra med Stallone var i lang tid den beste filmen jeg hadde sett. :)

Skrevet

Det var ikke spesielt opplysende. Hadde faktisk trodd fyren hadde noen klassikere å skilte med, men der tok jeg visst feil. Med unntak av ovennevnte Once Upon A Time In The West.:)

har ikke Charles Bronson spilt mest actionfilmer? har lite grie på western men det var alt jeg fant når jeg søkte.

Var jo en link nederst også da..

Skrevet

Akkurat disse filmene digget jeg ikke engang i tenårene. Og det sier faktisk ganske mye.

Jeg mener... Cobra med Stallone var i lang tid den beste filmen jeg hadde sett. :)

"Jeg mener... Cobra med Stallone var i lang tid den beste filmen jeg hadde sett."

Du så vel også den klippede versjonen da, tenker jeg? Jeg husker den var ulovlig her til lands i lang tid, og når den kom hadde de klippet så mye at det nesten bare var utdrag fra filmen :-)

".................................."

ShitDiddelyDo
Skrevet

"Jeg mener... Cobra med Stallone var i lang tid den beste filmen jeg hadde sett."

Du så vel også den klippede versjonen da, tenker jeg? Jeg husker den var ulovlig her til lands i lang tid, og når den kom hadde de klippet så mye at det nesten bare var utdrag fra filmen :-)

".................................."

Nei-nei. Det var naturligvis den uklippa vi etter hvert fikk tak i. Jeg tror det var noe av det største vi opplevde i den alderen. Det å få tak i den uklippa versjonen av den filmen. :)

For øvrig har jeg aldri sett maken til skamklipping!

Gjest @riele
Skrevet

"Per un pugno di dollari" må du nok se ja.

Hva med Red River med John Wayne, eller High Noon? De liker jeg hvertfall :)

Eller Houston/Bogart i The Treasure of the Sierra Madre?

The Ox-Bow Incident? Butch Cassidy and the Sundance Kid?

Om du ikke har sett dem før da...

ShitDiddelyDo
Skrevet

"Per un pugno di dollari" må du nok se ja.

Hva med Red River med John Wayne, eller High Noon? De liker jeg hvertfall :)

Eller Houston/Bogart i The Treasure of the Sierra Madre?

The Ox-Bow Incident? Butch Cassidy and the Sundance Kid?

Om du ikke har sett dem før da...

Jeg har ikke sett noen av dem, men hørt flere av titlene tidligere. De skal sjekkes ut.

Thanks!

Skrevet

Jeg blir irritert når jeg ser westernfilmer – og det forundrer meg – for før kunne jeg se på alt sånn, sammen med pappa. Nå slår jeg over like fort som om det var fotball :)

Gjest to filmer
Skrevet

"The quick and the dead". Ikke i klassen du allerede har, men... Og så er det en med Clint Eastwood (jeg har glemt tittelen). Handler om en mann som har barn, kona er død. Så drar han sammen med noen for å ordne opp i noe. (Jada, bra forklaring... Du vet nok hvilken film det er.)

Skrevet

En god tråd og mange gode forslag!! Men er overrasket over en så lang tråd og ingen som har nevnt Clint Eastwoods klassikere High Plains Drifter og Pale Rider.

Og hvis du vil over i det litt mer sære kan du jo ta for deg western-kannibalfilmen Ravenous.

Gjest Kåre med Håret
Skrevet

Unforgiven, selvsagt. .

I fjor kom det en som inneholder den beste shoot-out-scenen i noen western: "Open Range".

Ellers er vel John Fords Stagecoach fra 1939 ofte regnet som den aller beste.

Sam Peckinpahs "The Wild Bunch" er en av de blodigste.

Gjest Kåre med Håret
Skrevet

Unforgiven, selvsagt. .

I fjor kom det en som inneholder den beste shoot-out-scenen i noen western: "Open Range".

Blazing Saddles! (Western-parodi).

ShitDiddelyDo
Skrevet

"The quick and the dead". Ikke i klassen du allerede har, men... Og så er det en med Clint Eastwood (jeg har glemt tittelen). Handler om en mann som har barn, kona er død. Så drar han sammen med noen for å ordne opp i noe. (Jada, bra forklaring... Du vet nok hvilken film det er.)

Unforgiven. Meget bra, men i en annen klasse den også.

Den første du nevnte er elendig.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Unforgiven, selvsagt. .

Open Range er ikke så verst. Aldri har hjemmekinoanlegget mitt vist seg fra en bedre side. Skytescenen er sinnssyk.

Filmen er også meget god, men ikke i nærheten av Clinterns gamle.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...