Gå til innhold

The Damnation Game

Anbefalte innlegg

Gjest Snoopy83
Skrevet

Noen som har hørt "The Damnation Game" av det amerikanske progbandet Symphony X utgitt i 1995?

Jeg mener platens perfeksjon og neoklassiske orgasmiske melodiøsitet for første gang i musikkhistorien manifesterer at det virkelig finnes en gud!

Skrevet

Har hørt litt på gruppen. For min del vil jeg si at de er copycats.

Finn de første platene til Yngwie Malmsteen og hør på dem, så skjønner du hva jeg mener...For eksempel platen "Trilogy".

Gjest Snoopy83
Skrevet

Finn de første platene til Yngwie Malmsteen og hør på dem, så skjønner du hva jeg mener...For eksempel platen "Trilogy".

Nå må du rulle inn =)

Malmsteen er jo bare opp og ned på skalaen han. (harmonisk moll må vite...)...

Samme skiten hele tiden... han hadde en gjesteinnspilling med derek sherinian, forhenværende keyboardist i dream theater, og det var akkurat som alle soloplatene til malmsteen...

Eneste av kvalitet han har gitt ut er "Rising Force"...

Jeg syns ikke Michael Romeo minner meg om malmsteen i det hele tatt... virker temmelig original på meg...

Selv om du helt sikkert har hørt mer musikk enn meg.

Gjest Snoopy83
Skrevet

Eller mente du at jeg var copycat?

Skrevet

Nå må du rulle inn =)

Samme skiten hele tiden... han hadde en gjesteinnspilling med derek sherinian, forhenværende keyboardist i dream theater, og det var akkurat som alle soloplatene til malmsteen...

Jeg syns ikke Michael Romeo minner meg om malmsteen i det hele tatt... virker temmelig original på meg...

Soloene kan jeg ikke uttale meg om - er ingen gitarspiller selv *s*

Men melodier, rytme og vokal på det meste jeg har hørt av SymphonyX har frapperende store likheter med malmsteen frem til cirka -86/87.

Malmsteen som ren soloartist er forøvrig ganske uinteressant ja - enig med deg der.

Mange andre dyktige gitarister man kan høre på: Meola, Satriani, Trower, West, Page, Beck, Fripp....for å nevne noen veldig få av mesterne...

Skrevet

Nå må du rulle inn =)

"Malmsteen er jo bare opp og ned på skalaen han. (harmonisk moll må vite...)..."

Det er vel en av de groveste gale uttalelsene jeg har hørt på lenge. Det er vel få andre gitarister som har dratt inn så mye forskjellig musikk i musikken sin som malmsteen.

At han gjør alt om til regelrett runking med et minimum av sjel, og ikke klarer å spille en strofe uten å vise for fort han kan spille sweep-arpeggios, er en annen ting. Og at han er helt ræva :-)

Dream Theatre er også noe sjelløst ræl.

".................................."

Skrevet

"neoklassiske orgasmiske melodiøsitet for første gang i musikkhistorien manifesterer at det virkelig finnes en gud!"

Heh-heh. Og prisen for kvasi-uttalte-kategori-vri-tull går til...Snoopy! :-)

"....................................."

Skrevet

"Malmsteen er jo bare opp og ned på skalaen han. (harmonisk moll må vite...)..."

Det er vel en av de groveste gale uttalelsene jeg har hørt på lenge. Det er vel få andre gitarister som har dratt inn så mye forskjellig musikk i musikken sin som malmsteen.

At han gjør alt om til regelrett runking med et minimum av sjel, og ikke klarer å spille en strofe uten å vise for fort han kan spille sweep-arpeggios, er en annen ting. Og at han er helt ræva :-)

Tja, er ikke helt enig med deg angående Dream Theatre da...

Debutskiva med originalvokalisten synes jeg er veldig bra faktisk - og oppfølgeren - den første med nåværende vokalist - er og ganske bra.

Men det de har gitt ut etter den tid synes jeg personlig ikke har vært så veldig mye å juble over - for klinisk, og synes vokalisten synger dårligere; om ikke teknisk sett så ihvertfall emosjonelt sett.

Skrevet

Tja, er ikke helt enig med deg angående Dream Theatre da...

Debutskiva med originalvokalisten synes jeg er veldig bra faktisk - og oppfølgeren - den første med nåværende vokalist - er og ganske bra.

Men det de har gitt ut etter den tid synes jeg personlig ikke har vært så veldig mye å juble over - for klinisk, og synes vokalisten synger dårligere; om ikke teknisk sett så ihvertfall emosjonelt sett.

Dream Theatre har vært klinisk fra den første platen, spør du meg. En flat, kjedelig kurve av finpolert synt-og gitar. På konsert så var det akkurat som å sette på en plate på et litt kraftigere anlegg enn man som regel har i stua.

"..................................."

Skrevet

Dream Theatre har vært klinisk fra den første platen, spør du meg. En flat, kjedelig kurve av finpolert synt-og gitar. På konsert så var det akkurat som å sette på en plate på et litt kraftigere anlegg enn man som regel har i stua.

"..................................."

Tja, "Images and Words" var ganske så klinisk - men synes nå at "When Dream and day unite" hadde ganske bra med sjel jeg da.

Smak og behag slike ting.

Finnes jo folk i den store vide verden som mener at debutplata til Ministry var det beste han/de laget og ;-)

Skrevet

Tja, "Images and Words" var ganske så klinisk - men synes nå at "When Dream and day unite" hadde ganske bra med sjel jeg da.

Smak og behag slike ting.

Finnes jo folk i den store vide verden som mener at debutplata til Ministry var det beste han/de laget og ;-)

Ja, det er mange rare smaker ute og går :-)

Gjest Snoopy83
Skrevet

Jeg er en stor fan av DT, har alle platene og gleder meg sinnsvakt til den neste.

Jeg har sett de live en gang. Da ble LaBrie veldig hes i stemmen, men så spilte de tross alt i hele tre timer.

Skrevet

Jeg er en stor fan av DT, har alle platene og gleder meg sinnsvakt til den neste.

Jeg har sett de live en gang. Da ble LaBrie veldig hes i stemmen, men så spilte de tross alt i hele tre timer.

Plastikk-rock, fra ende til annen :-)

Skrevet

Om du er veldig stor fan, bør du skaffe deg Frameshift også.

Selv liker jeg ikke plata ene og alene grunnet LaBries vokal - tipper du stiller deg noe annerledes til akkurat det ;-)

Gjest Snoopy83
Skrevet

Om du er veldig stor fan, bør du skaffe deg Frameshift også.

Selv liker jeg ikke plata ene og alene grunnet LaBries vokal - tipper du stiller deg noe annerledes til akkurat det ;-)

Hva med "Elements Of Persuasion" som nettopp har kommet ut, da? =)

Skrevet

Hva med "Elements Of Persuasion" som nettopp har kommet ut, da? =)

Den må nok stå på lista over musikk jeg får høre etterhvert *s*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...