Gå til innhold

DVD'er om 11 september?

Anbefalte innlegg

Gjest StineLiseT
Skrevet

Finnes det noen DVD'er å få kjøpt om denne tragiste hendelsen? Det har jo blitt vist endel dokumentarer om denne dagen og det som skjedde på TV...

ShitDiddelyDo
Skrevet

Farenheit 911.

Men den er en smule enveiskjørt. :)

Gjest @riele
Skrevet

Jeg så nylig en film som heter Yasmin på kino som handler om hvordan alle muslimer verden over ble mistenkeliggjort etter terrorangrepet 11.september. Det var en relativt gripende film. Nå handler den jo ikke akkurat om selve hendelsen, men om ettervirkningene, og det var kanskje ikke det du var ute etter?

Likevel, bare et tips fra min side :)

Skrevet

Farenheit 911.

Skulle til å foreslå den..enveiskjørt jada, men må si at det klippet fra møtet til Halliburton fikk meg til å.. ja....vet ikke helt... å se han ene fyren tale fra talestolen om hvordan de hadde planlagt de økonomiske/forretningsmessige sidene av krigen *måneder* før og at folk ikke skulle bekymre seg, alle skulle få en del av kaka og *skål* for suksess og penger og.....ja i det hele tatt.... å si noe sånt public...wow... hadde ikke trodd det jeg :P

Og om det var sant at kun en av kongressmennene hadde barn utsendt i krigen....tja...kan sikkert gi et litt skjevt syn på saken, vet ikke helt...

Interessant film bare en overser 'effektene' liksom :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Skulle til å foreslå den..enveiskjørt jada, men må si at det klippet fra møtet til Halliburton fikk meg til å.. ja....vet ikke helt... å se han ene fyren tale fra talestolen om hvordan de hadde planlagt de økonomiske/forretningsmessige sidene av krigen *måneder* før og at folk ikke skulle bekymre seg, alle skulle få en del av kaka og *skål* for suksess og penger og.....ja i det hele tatt.... å si noe sånt public...wow... hadde ikke trodd det jeg :P

Og om det var sant at kun en av kongressmennene hadde barn utsendt i krigen....tja...kan sikkert gi et litt skjevt syn på saken, vet ikke helt...

Interessant film bare en overser 'effektene' liksom :)

Jo, helt enig med deg. Innslagene med Bush er også uvurderlige. Man ser det jo uansett hvor han er, men jeg tror aldri jeg har sett en fyr som ser mer... tom ut, enn Bush.

Only in America...

Gjest funlight
Skrevet

Jo, helt enig med deg. Innslagene med Bush er også uvurderlige. Man ser det jo uansett hvor han er, men jeg tror aldri jeg har sett en fyr som ser mer... tom ut, enn Bush.

Only in America...

om du ikke ser at fahrenheit filmen er ren propaganda med masse klipping og usannheter har du et problem.

Hvis man vil ha et mer nyansert syn leser man ikke bare vg,dagladet og hører på michael moore.

Omtrent alle disse mediene er så totalt anti bush som det kan bli.

michael moore er underholdning.

Søk på amazon på september 11. Der tror jeg du du finner dokumentarer som handler mer om akkurat den dagen. Michael moore sin film handler jo mer om bush og irak familien.

nå vet ikke jeg hva slags dokumentarer du ser etter da. Så en utrolig god en som ble laget litt tilfeldig. Et kamerateam skulle filme en dag i livet til to brannmenn. Og vips skjedde 11 september . Det er noe av det mest gripende jeg har sett.

men vil du ha noe antibush greier er det vel bare å se den fahrenheit filmen.. Men skjønner ikke hvordan noen kan ta det seriøst. Maase halvsannheter,antydninger etc som er dårlig dokumentert.

men folk er dumme og gidder ikke tenke selv eller leser mer avansert informasjon en sex vold dataspill , drap og sport ,michael moore og tv 2 nyhetene.

Skrevet

om du ikke ser at fahrenheit filmen er ren propaganda med masse klipping og usannheter har du et problem.

Hvis man vil ha et mer nyansert syn leser man ikke bare vg,dagladet og hører på michael moore.

Omtrent alle disse mediene er så totalt anti bush som det kan bli.

michael moore er underholdning.

Søk på amazon på september 11. Der tror jeg du du finner dokumentarer som handler mer om akkurat den dagen. Michael moore sin film handler jo mer om bush og irak familien.

nå vet ikke jeg hva slags dokumentarer du ser etter da. Så en utrolig god en som ble laget litt tilfeldig. Et kamerateam skulle filme en dag i livet til to brannmenn. Og vips skjedde 11 september . Det er noe av det mest gripende jeg har sett.

men vil du ha noe antibush greier er det vel bare å se den fahrenheit filmen.. Men skjønner ikke hvordan noen kan ta det seriøst. Maase halvsannheter,antydninger etc som er dårlig dokumentert.

men folk er dumme og gidder ikke tenke selv eller leser mer avansert informasjon en sex vold dataspill , drap og sport ,michael moore og tv 2 nyhetene.

At fahrenheit 11/9 strengt tatt ikke helt handler om selve 11/9 er så som så, folk som vil vite mer om hav sm skjedde selve dagen bør og kan finne seg andre "filmer" ja... men det er ikke til å se bort ifra at denne filmen alikevel er utrolig interessant om en overser de følelsesladde "propaganda" klippene, og heller ser på det som fremstilles som fakta i den filmen, feks det klippet jeg nevnte fra Halliburton møtet... da synes jeg det er litt skremmende... og alle forbindelsene det blir påstått om i filmen? At feks at de eneste flyet som fikk forlate et amerikansk flyplass de neste dagene, som bl.a. fraktet Bin Laden familien ut.....*Om* de(t) virkelig stemmer, er det jo stor grunn til skepsis da...

Skrevet

Only in America...

Kanskje bare meg men synes det virket litt respektløst å snakke om et alvorlig tema for så i det neste øyeblikket (forutsatt at det ikke var klippet, i såfall var det veldig dyktig klippet...) glise bredt og si "sjekk ut dette slaget da!" (golf)....litt sånn.... en i hans stilling burde vel ta ting litt mer alvorlig kanskje, men det er vel nok av alvorlige ting han må snakke/ta seg av at det for ham er blitt hverdags....

Skrevet

Farenheit 911.

Understatement of the year!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...