Gå til innhold

tips til dåpsgave til gutt

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Egnerservise eller annet barneservise, vi bruker våre masse!

Barnebestikk i sølv, våre unger bruker sine sølvskjjeer og gafler hver dag.

Gavebøker: Den store boken om.... (finnes i flere utgaver: f.eks. Knerten)

Sølje

tripp-trapp-stol

Barnebibel (hvis dere tror på sånt)

Sølvkopp med gravering

Album med bilder av familien og historier om hva slags familie han er født inn i. (hvis dere er i slekt) Mine unger har fått hver sin bok av tantene sine der de har skrevet masse til dem og tegnet limt inn bilder etc. Kjempekoselig, men krever litt jobb.

Visste ikke klær var vanlig i et dåp...klær er mer barselgave det da er det ikke?

Men... et (eventyr)bilde, "den store...." (sangboka, godnattboka, eventyrboka etc), et lite smykke (ja til en gutt så er et smykke litt fint synes jeg, da får han iallefall ett, jenter får liksom alltid "bare" smykker så fint å gi jenter noe annet enn smykker), penger (vanlig at feks en av besteforeldrene åpner konto for barnet, iallefall hos oss, da kan man sette inn penger der), barneservise/bestikk (kan fåes både hos gullsmed og tilbords, sistnevnte har mange fine gavesett), dåpsattestholder (husk å legge ved kort på gravering, gjelder vel alle ting som kan graveres, kan jo hende de får to av det samme og vil bytte en), sparebøsse...

personlig er jeg ikke så veldig begeistret for holderne for "min første tann" / "mitt første hårlokk", men det tiltaler nok noen....min første videokassettholder (VHS er kanskje ute av moten nå da...kanskje det finnes CD/DVD holder nå? - om familien har kamera...

Annonse

Gjest fiskebolla

http://lifestone.com/

Dette hadde jeg satt pris på! ; ) Da må dere "låne" en fot og en hånd først da... Er ganske dyrt, men går an å spleise.

Sånne ting som skje, sølvrangle osv. ville jeg ikke ønsket meg...

En slik ting hadde jeg IKKE satt pris på. Ikke som mor, og hva skal en gutt med den senere? Er neppe noen stas verken når han er 4, 14, 24 eller 64 år.

Mine forslag: bøker, barnebestikk, barneservise, bunadskniv,

Gjest ikke noe som må henges opp

Dette hadde jeg satt pris på! ; ) Da må dere "låne" en fot og en hånd først da... Er ganske dyrt, men går an å spleise.

Oj, jeg vet ikke hva jeg hadde gjort hadde vi fått noe slikt. Jeg synes det var veldig lite pent, og tror ikke min sønn noensinne ville synes det var noe å ha på veggen sin heller.

Det er selvsagt ikke alle gaver man liker kjempegodt/ kommer til å bruke, men det som skal henges opp på veggen er jo ekstra vanskelig..

snodige svar nedenfor, folk er forskjellige ja :) Jeg hadde satt stor pris på det selv, har to slike av min unge og gitt bort et slikt i dåpsgave og, ikek tenkt på at de kanskje ikke hadde satt pris på det...:( Ville blitt kjempeglad om noen sponset et slikt et for min neste, for det *er* dyrt :)

Minstemann fikk en speiderkniv i dåpsgave. Den har han hatt mye glede av nå etter han slapp løs med den som 5-åring. Brukte litt tid på å lære ham knivvett og så har han fått lov til å prøve seg litt alene. Det er den eneste dåpsgaven som har blitt brukt eller tatt frem. Resten står stuet bort i et skap.

En ting alle mine fikk til dåpen og som virkelig har blitt brukt gjennom alle år er sølvskje i mellomstørrelse, med barnemønster. Gravert navnet deres og dåpsdatoen. Har ikke lagt disse vekk i en skuff, men brukt dem. Da dem ble for store til å bruke denne størrelsen til grøt, suppe etc. har dem blitt dessertskjeer.

Har sagt det flere ganger, de voksne barna at de er glade i disse skjeene. Vet ikke hvor populært det er å gi sølvgaver idag, men har selv gitt slik skje flere ganger og de som har mottatt den har vært fornøyd - og brukt den. MÅ jo ikke være ekte sølv, 60gram er bra det også.

Har hørt at tinn er "in" igjen og er mange fine tinnrammer å gå kjøpt som også kan graveres med navn, dåpsdato etc. Disse har også jeg satt pris på og henger på veggen alle sammen, under hverandre med ledd i mellom.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...