Gå til innhold

Bredbånd - hva er best?

Anbefalte innlegg

fuji1365380447
Skrevet

Jeg har akkurat flyttet til nytt hus, og skal for første gang skaffe meg internetttilgang hjemme. Men det er så vanskelig å vite hva som er smart å velge.

Jeg trenger internett til "vanilge" ting, som surfing, DOL, banktjenester osv. Jeg laster ikke ned store filer eller filmer osv.

Per i dag har jeg bare mobiltelefon, men jeg vet ikke om jeg MÅ skaffe meg vanlig telefon for å få lov til å få installert bredbånd?

Vi bor i Oslo, men har ikke tilgang på kabel-tv - har det noe å si?

Hva er den beste leverandøren? Er det lang ventetid? Er det noen spesielle krav til kabler, tilgang eller noe slikt?

Hjelp!!!

Skrevet

Vi har bredbånd fra NextGenTel og er kjempefornøyde. Stabilt og bra. Sjekk på nettsidene deres http://www.ngt.no/

De krever ikke at man har fasttelefon for å få installert.

Skrevet

Vi har bredbånd fra NextGenTel og er kjempefornøyde. Stabilt og bra. Sjekk på nettsidene deres http://www.ngt.no/

De krever ikke at man har fasttelefon for å få installert.

den har vi også.

kjempefornøyd!

Skrevet

Jeg har ikke fasttlf, men har bredbånd. NGT har fungert helt fint for meg hele tiden. Han hatt det i litt over 2 år nå.(bravo-abb). Da jeg fikk internett, så var NGT det eneste jeg kunne ha, som ikke krevde fasttlf, men det er sikkert annerledes nå.

Du kan lese mer her: http://www.nextgentel.no/privat/

Skrevet

Ville sett litt på www.bgnett.no

Prismessig ser det ikke så galt ut - rimeligste linja fra 196,- pr. mnd, men ville vel gått for den til 296,- tror jeg.

Når man ikke har hjemmetelefon, vil man få montørkostnader for å ordne linja, samt 70 kroner måneden i ekstragebyr (linjeleie som Telenor fakturerer bredbåndselskapet).

Om du/dere har planer om å få IP-telefon, ville jeg eventuelt vurdert samme tilbyders linje til 396,- pr. måned, eller eventuelt tatt en henvendelse til nextgentel og sjekket deres priser.

Forøvrig er www.telepriser.no et greit sted å sjekke bredbåndspriser på, hvor man også får oversikt over hvilke tilbydere som er aktuelle i Oslo.

Gjest tulla med ulla
Skrevet

den har vi også.

kjempefornøyd!

Tele2.

www.tele2.no

Gjest lille rosinen
Skrevet

Ville sett litt på www.bgnett.no

Prismessig ser det ikke så galt ut - rimeligste linja fra 196,- pr. mnd, men ville vel gått for den til 296,- tror jeg.

Når man ikke har hjemmetelefon, vil man få montørkostnader for å ordne linja, samt 70 kroner måneden i ekstragebyr (linjeleie som Telenor fakturerer bredbåndselskapet).

Om du/dere har planer om å få IP-telefon, ville jeg eventuelt vurdert samme tilbyders linje til 396,- pr. måned, eller eventuelt tatt en henvendelse til nextgentel og sjekket deres priser.

Forøvrig er www.telepriser.no et greit sted å sjekke bredbåndspriser på, hvor man også får oversikt over hvilke tilbydere som er aktuelle i Oslo.

Hva er IP telefon for noe egentlig? Hvordan fungerer det, kvalitet og pris? Vi skal også flytte, kanskje det kunne vært noe for oss?

Skrevet

Hva er IP telefon for noe egentlig? Hvordan fungerer det, kvalitet og pris? Vi skal også flytte, kanskje det kunne vært noe for oss?

Tja, du kan jo stikke innom nettstedene til de to største tilbyderne og lese hva de har å si om produktet:

www.telio.no

www.ip24.no

Kort fortalt går det på at man bruker bredbåndslinjen til telefonsamtaler i stedet for å betale blodpenger til Tullenor. Og for de fleste vil det være økonomisk gunstig å ha fasttelefonen på en slik ordning.

Minuset er at man kan oppleve noe dårligere kvalitet på samtalene iblant - men ut fra hva jeg har lest har det og begynt å bedres ganske bra.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...