Gå til innhold

Hvordan klare å slappe av før/under oppkjøring....?

Anbefalte innlegg

Gjest ikke signatur på dette
Skrevet

Trenger noen tips. Jeg er så nervøs! Det er en uke til.... Da jeg hadde tentamen gjorde jeg mange unødvendige feil, og jeg er redd for å bli så nervøs at jeg kommer på "feil spor". Hvordan var din oppkjøring? Var du nervøs?

Gjest tror jeg hvis du spør
Skrevet

Nei det var jeg ikke, men jeg klarer å kontrollere "nervøse situasjoner". Hvis du blir veldig nervøs er nok det noe som må jobbes med -og det tar lengre tid enn en uke.

Du må prøve å tenke på hva som får deg til å slappe av kanskje...

Skrevet

Aner ikke! jeg skal kjøre opp om litt over en uke selv. Bare pass på at du ser ofte i speil, ikke kjør på sprekkelinjer eller stoppelinjer. Lat som du er alene i bilen men kjør ti ganger mer prikete enn du ville gjort til vnlig - det er min strategi. : ) Lykke til.

Skrevet

Still spørsmålet "Hva er det verste som kan skje?" I dette tilfellet kan det jo ikke gå verre enn at du stryker, og da er det bare å kjøre opp en gang til.

Ellers er det "bare" å gjøre som idrettsutøverne, tenk på "arbeidsoppgavene"! Se hvor du skal, se i speil og følg med osv. Og husk at sensor er et vanlig menneske som er på jobb som alle andre :o) Lykke til!

Skrevet

Aner ikke! jeg skal kjøre opp om litt over en uke selv. Bare pass på at du ser ofte i speil, ikke kjør på sprekkelinjer eller stoppelinjer. Lat som du er alene i bilen men kjør ti ganger mer prikete enn du ville gjort til vnlig - det er min strategi. : ) Lykke til.

Lykke til du også! Gruer du deg? Jeg vet at jeg må slappe av, men jeg er alltid så nervøs før prøver. Stryker jeg kan jeg selvsagt ta den på ny, men da blir det mer utgifter på sertifikatet....

Gjest Shira12
Skrevet

Det jeg gjorde (var veldig nervøs) var att jeg først hadde en dobbel kjøretime, da fikk jeg på en måte "rotet" i fra meg, fikk da trent på dette med speil osv. Spurde og grov om hva jeg måtte passe på.

Så gikk jeg på kafe, kjøpte meg cola og ett eller annet kjendisblad som jeg fordypet meg i, fikk spist litt.

Så hadde jeg oppkjøring, da hadde den verste nervøsiteten gitt seg.

Og jeg stod.

Men det verste som kan skje er at du stryker, og da tar du den bare en gang til.

Lykke til!

Skrevet

Still spørsmålet "Hva er det verste som kan skje?" I dette tilfellet kan det jo ikke gå verre enn at du stryker, og da er det bare å kjøre opp en gang til.

Ellers er det "bare" å gjøre som idrettsutøverne, tenk på "arbeidsoppgavene"! Se hvor du skal, se i speil og følg med osv. Og husk at sensor er et vanlig menneske som er på jobb som alle andre :o) Lykke til!

Takk for det:) Jeg skal prøve å være oppmerksom 110 %. Men når jeg er nervøs har jeg lett for å gjøre slurvefeil. Og da blir jeg stresset og gjør kanskje mer feil (kjører klønete).

Skrevet

Det jeg gjorde (var veldig nervøs) var att jeg først hadde en dobbel kjøretime, da fikk jeg på en måte "rotet" i fra meg, fikk da trent på dette med speil osv. Spurde og grov om hva jeg måtte passe på.

Så gikk jeg på kafe, kjøpte meg cola og ett eller annet kjendisblad som jeg fordypet meg i, fikk spist litt.

Så hadde jeg oppkjøring, da hadde den verste nervøsiteten gitt seg.

Og jeg stod.

Men det verste som kan skje er at du stryker, og da tar du den bare en gang til.

Lykke til!

Jeg har en kjøretime før oppkjøringen.

Mary Poppins
Skrevet

Jeg var kjempe nervøs, og pga av nervøsiteten klarte jeg ikke konsentrere meg godt nok, strøk to ganger før jeg fikk lappen på tredje forsøk.

De første to gangene jeg kjørte opp fortalte jeg ganske mange at jeg skulle kjøre opp, så jeg følte et veldig press på å stå.

Siste gangen jeg kjørte opp fortalte jeg det til INGEN, ikke en gang til mamma og pappa, og jeg bestod :) Det var ganske morsomt å ringe hjem til pappa å si at jeg hadde fått lappen, og senere kjørte jeg for å hente mamma (hun visste det ikke da) i byen og hun fikk helt sjokk da hun så det var meg som kjørte bilen alene :)

Mitt tips er å slappe av, pust noen dype pust og husk at det ikke er enden på verden hvis du ikke står. Masse lykke til :)

Skrevet

Prøv å slappe av, tenk minst mulig på det. Jeg har aldri vært den som stresser seg opp til eksamen o.l, så jeg fikk nok mye "gratis" der med tanke på oppkjøringen. Og skulle det bli for ille kan du jo alldtids tenke på meg; jeg holder nemlig på å ta busslappen nå...

Skrevet

Hei, jeg kjørte opp for 2 år siden..ganske nøyaktig.. Var ikke særlig nervøs. Men så skal det mye til før jeg blir det også da. Mitt beste tips er å holde datoen for oppkjøring for deg selv, så slipper du alle velmenende råd og spørsmål før den store dagen. Det gjorde jeg, og det var ganske kult å ringe til gubben å si at jeg nå var ferdig med lappen. Mulig jeg hadde vært mer nervøs hvis alle visste at jeg skulle kjøre opp å hadde forventninger til meg i forkant.

Lykke til iallefall. Pust dypt inn å gjør det du vet du kan. Ingen kjørelærer med vett lar en som ikke er klar for det kjøre opp!!!

Skrevet

trøst deg med at nervøsitet ikke synes på ustiden – og at det er lærern din som mener at du er moden for det. Lykke til!

Skrevet

Første gangen var jeg så nervøs at jeg ikke klarte å snakke klart. Stemmen skalv og jeg var kjempenervøs. Det gikk da bra, kjørte rundt i Oslo i tre kvarter og gjorde ingen feil.

Men jeg kjørte opp en gang til for andre gang for noen uker siden. Helt selvvalgt forøvrig. Kjente jeg var litt stressa fordi jeg var redd for å miste lappen min men ikke noe nervøs når vi satte igang. Det gikk bra det også.

Så slapp av. Så lenge du er trygg på at du kan så ta det med ro.

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg har en kjøretime før oppkjøringen.

Da får du på en måte gjort alle slike fillefeil i den kjøretimen.

Går nok bra skal du se. Lykke til!

Gjest someone out there..
Skrevet

jeg var ganske nervøs ja, og greide ikke svare riktig på de tekniske spm i begynnelsen, så da var jeg sikker på jeg allerede hadde strøket. det ble jeg enda sikrere på etter jeg hadde kjørt rundt en stund, følte jeg gjorde alt feil, var usikker på absolutt alt..selv om det ikke var feil. du må stole på deg selv, og når du blir usikker må du kjenne på magefølelsen og ikke få panikk. lettere sagt enn gjort, jeg vet..men jeg var heldig og fikk en ganske pratsom og "rar" sensor som babblet masse tull og prøvde å overbevis meg om at det ikke gjorde noen ting om jeg strøk. men så bestod jeg da=) fikk nesten sjokk da han sa det..men kjenner noen andre som har strøket to ganger, og som ikke vil si når de har neste oppkjøring pga. blir mer nervøse da...det er kanskje en ide å ikke si til noen når du skal kjøre opp, så slipper du presset...håper du får en sensor som får deg til å slappe av, husk å ta det rolig og hold hodet kaldt..hehe=)

Skrevet

Hei! Hadde kjøretime i dag, og det gikk ikke så bra... Kjørelæreren utsetter derfor oppkjøringen, og jeg må ha mange flere timer.. Jeg kan bedre enn jeg gjorde i dag, men jeg er så nervøs! Og jeg følger ikke godt nok med. Så i dag er jeg veldig lei men, men jeg vet jo at jeg må være helt trygg før jeg kjører opp.

Gjest ikke nick akkurat nå
Skrevet

Da jeg kjørte opp for ca 6 mnd siden fikk jeg kjøretime like før oppkjøringa slik at jeg fikk kjørt feilene av meg før oppkjøringa.

På selve oppkjøringa spurte sensor om jeg ville ha det stille i bilen eller om vi skulle prate. Jeg svarte at jeg tror det er best hvis det er stille. Det jeg tenkte på under selve oppkjøringa var å kjøre sakte og få med meg ALT av fotgjengere.

Skrevet

Da jeg kjørte opp for ca 6 mnd siden fikk jeg kjøretime like før oppkjøringa slik at jeg fikk kjørt feilene av meg før oppkjøringa.

På selve oppkjøringa spurte sensor om jeg ville ha det stille i bilen eller om vi skulle prate. Jeg svarte at jeg tror det er best hvis det er stille. Det jeg tenkte på under selve oppkjøringa var å kjøre sakte og få med meg ALT av fotgjengere.

Se svar til spirello. I går da jeg hadde kjøretime gikk det ikke så godt.. Vet du hvor lang tid før oppkjøring man får vite datoen? Kjørelæreren nevnte at jeg skulle få vite det "rett før", men jeg må få skaffet barnevakt. Nå hadde mannen min fått en feriedag, og så må han si at han skal jobbe den dagen allikevel....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...