Gå til innhold

Hvilke feiloppfatninger av verden hadde dere som barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tok ganske lang tid før jeg fant ut at det var noe annet også... Og jeg er reservetrønder. ;)

jEG LESTE TEKSTEN TILFELDIGVIS JEG - FØR JEG SKJØNTE DET!

• Svar 76
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

13

• morsan

8

• Freya

8

• Luna21365380663

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Iiik!

Jeg er ikke tunghørt! :)

Luna21365380663
Skrevet

Jeg trodde bla at Telemark lå i NordNorge, fordi de stod/gikk jo på telemarksski der, og snø fantes det ikke så mye av nedenfor Trondheim. Derfor måtte det være lengre nord enn det.

Skrevet

Jeg var overbevist om at hestene sto og sov.

Og jeg var livredd fluesopp, hadde hørt at den var farlig... Hva den kunne gjøre, visste jeg ikke, men farlig, det var den. Mulig at jeg trodde den ville komme og ta meg.

Luna21365380663
Skrevet

Jeg trodde vi sang: "Herre, din jordbær er mat nok for alle.." i barnehagen.. i stedet for "Herre, din jord bærer mat nok for alle.." Synger fremdeles jordbær, jeg..

Skrevet

Jeg var godt voksen før jeg fikk oppklart misforståelsen av lattermild samboer om at den glattslikkede fyren som synger i operaen er en smør-tenor og ikke en smørte-nor.

Luna21365380663
Skrevet

Jeg var overbevist om at hestene sto og sov.

Og jeg var livredd fluesopp, hadde hørt at den var farlig... Hva den kunne gjøre, visste jeg ikke, men farlig, det var den. Mulig at jeg trodde den ville komme og ta meg.

Hest KAN faktisk stå og sove..

Luna21365380663
Skrevet

Forresten; jeg trodde også at det kom krokodiller opp av do, fordi, som tanten min fortalte meg; folk som bodde i Israel hadde krokodiller som kjæledyr, helt til de ble litt store; da tappet de de ned i do. Og med min logikk, betydde det at hvis de hadde kunnet gå ned i do, så kunne de komme opp igjen også..!!

laguna1365380434
Skrevet

Jeg misforsto voldsomt, etter at jeg hadde satt fast hodet mitt bak senga, og hørte min far melde at jeg kanskje måtte skjæres løs.

Jeg var overbevist om at han skulle skjære av meg hodet! jeg så liksom ikke for meg at en kunne skjære i senga..:)

Det var svært dramatisk, jeg hylte og bar meg og det tok mye tid å få oppklart misforståelsen..

Jeg tror fatter fortsatt er småfornærmet for at ideen i det hele tatt kunne streife meg..:)

Dessuten trodde jeg lenge at folk gikk rundt og sa "mann-bror" etter setninger, ofte. Det viste seg at det var "med andre ord" som faktisk ble sagt i disse tilfellene.

Skrevet

Iiik!

Jeg er ikke tunghørt! :)

Caps lock - gadd ikke rydde opp! hehe *føler seg uskikkelig*

Skrevet

Jeg trodde vi sang: "Herre, din jordbær er mat nok for alle.." i barnehagen.. i stedet for "Herre, din jord bærer mat nok for alle.." Synger fremdeles jordbær, jeg..

"Og du som hetter liten fugl, forsyn vår mat og gud.".....sang datra vår :)

Skrevet

Jeg misforsto voldsomt, etter at jeg hadde satt fast hodet mitt bak senga, og hørte min far melde at jeg kanskje måtte skjæres løs.

Jeg var overbevist om at han skulle skjære av meg hodet! jeg så liksom ikke for meg at en kunne skjære i senga..:)

Det var svært dramatisk, jeg hylte og bar meg og det tok mye tid å få oppklart misforståelsen..

Jeg tror fatter fortsatt er småfornærmet for at ideen i det hele tatt kunne streife meg..:)

Dessuten trodde jeg lenge at folk gikk rundt og sa "mann-bror" etter setninger, ofte. Det viste seg at det var "med andre ord" som faktisk ble sagt i disse tilfellene.

HEHEHEH!

Broren min lurte fælt på hvem "Hanne Plen" var i nabolaget vårt - - til vi skjønte at det måtte være naboen som min mor alltid kalte "han med plen'" - for den var alltid nystrigla :)

Skrevet

...brore min trodde også mamma snakket mye om en "Åge Lunde" - men hun bruker ofte å si: "Sånn någenlunde" med trøndersk slang - hehehe

laguna1365380434
Skrevet

HEHEHEH!

Broren min lurte fælt på hvem "Hanne Plen" var i nabolaget vårt - - til vi skjønte at det måtte være naboen som min mor alltid kalte "han med plen'" - for den var alltid nystrigla :)

*lol* :-)

Skrevet

Caps lock - gadd ikke rydde opp! hehe *føler seg uskikkelig*

You naughty girl!

Skrevet

Jeg trodde at alle fjell og åser plutselig kunne forandre seg til en vulkan - og jeg var livredd for at det skulle komme lava i hele bygda vår.

Husker også at jeg trodde 17. mai toget var et _tog_ og ble forvirret når det bare var mange mennesker.

Jeg stusset også på hvor Omegn kunne være hen...

Skrevet

...brore min trodde også mamma snakket mye om en "Åge Lunde" - men hun bruker ofte å si: "Sånn någenlunde" med trøndersk slang - hehehe

Kusina mi (fra østlandet) trodde mora (fra vestlandet) sa "ved tampe seg", og skjønte ikke hva det kunne bety. Hun spurte meg, men jeg skjønte heller ikke hva hun mente. Plutselig en dag sa jeg også "ved tampe seg", men det jeg egentlig sa var "va e tenkt på å sei". Går litt fort i svingene av og til. :)

Gjest Timari
Skrevet

Jeg trodde bla at Telemark lå i NordNorge, fordi de stod/gikk jo på telemarksski der, og snø fantes det ikke så mye av nedenfor Trondheim. Derfor måtte det være lengre nord enn det.

jeg kjenner en som har hytte på Brønnøya og først nå har jeg skjønt at det ikke har noe med Brønnøysund å gjøre !!. Har vel fått den assosiasjonen fordi han har en kone som er nordfra. jeg tenkte at det måtte være et ork å dra til en hytte i Brønnøysund når en bor i Bærum, men så viste deg seg at det lå i Asker he he :)

Skrevet

Kusina mi (fra østlandet) trodde mora (fra vestlandet) sa "ved tampe seg", og skjønte ikke hva det kunne bety. Hun spurte meg, men jeg skjønte heller ikke hva hun mente. Plutselig en dag sa jeg også "ved tampe seg", men det jeg egentlig sa var "va e tenkt på å sei". Går litt fort i svingene av og til. :)

Man komme rpå ting etterhvert her - litt utenfor tema da - men; Jeg spurte min mellomste om hun ville bli med meg ut å kjøre,,,,og hun svarte - på alvor; "kan jeg godt, har ikke noe annet i fõret!"

Hun hater at jeg nevner det nå....hehe

Gjest Timari
Skrevet

var jo en søt tolkning da :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...