Gå til innhold

Hvilke feiloppfatninger av verden hadde dere som barn?

Anbefalte innlegg

Gjest Timari
Skrevet

Jeg trodde det het "kromprins" og ikke kronprins, og at han var veldig glad i "kromkaker". Husker også at jeg nekta å spise sandkaker, trudde det var sand i dem og syntes voksne var rare som spiste sånt.

Var ikke redd for spøkelser, men aldeles livredd griser, og jeg trodde det bodde en i klesskapet på soverommet. Jeg så den aldri, men allikevel trudde jeg det og pappa måtte sjekke skapet hver kveld.

jeg var overbevist om at det bodde en Gjøk i skapet mitt. og denne gjøken var i virkeligheten en stor bjørn i menneskekropp som hadde forvillet seg inn i skapet mitt. og denne Gjøken var svært glad i blåbærsyltetøy, og en dag vi var tomme for det så var jeg helt sikker på at denne gjøken hadde vært på ferde:)

for en gjøk!!

• Svar 76
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

13

• morsan

8

• Freya

8

• Luna21365380663

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Stebroren til mine døtre gjorde skikkelig skam på faren sin:

En morgen stod han og hang over gjerdet til naboen, naboen sa "hei" - og gutten sa også "hei". Så sa gutten" Vi så dæ i avvisa i dag" - - naboen smilte tilbake og rakk ikke å si stort før poden fortsatte..."og da sa faren min, se der er den sauen igjen!"

LOLOL - den historien er DEILIG! :)

Skrevet

"Og du som hetter liten fugl, forsyn vår mat og gud.".....sang datra vår :)

Ungene mine synger: "o, du som metter liten _bjørn_ velsign vår mat... osv"

Skjønner ikke hvem som har lært dem det...

*plystrer og ser uskyldig ut*

Skrevet

Ungene mine synger: "o, du som metter liten _bjørn_ velsign vår mat... osv"

Skjønner ikke hvem som har lært dem det...

*plystrer og ser uskyldig ut*

Hetter er artigere enn metter :)

Skrevet

Jeg var sikker på at alle mørkudede kom fra Negerland (Nederland)...

Skrevet

Kom på en til...

En gang vi var på campingferie ble søsteren min og jeg kjent med ei jente som kom fra Grønland (i Oslo). Jeg kunne ikke skjønne hvorfor hun prata norsk og ikke så ut som en eskimo...

Skrevet

I sangen "Lys og varme" trodde jeg lenge at han sang "å fuglan ska vi svei."

Trodde rett og slett han skulle brenne fuglene!

He he - det trodde jeg også! Bare at jeg spekulerte fælt på hva det ville si "å svei"!

Ellers var jeg visstnok på butikken og kjøpte "Berg-og Dalbla'". Men jeg fikke det jeg skulle ha, faktisk!

Skrevet

Jeg trodde vi sang: "Herre, din jordbær er mat nok for alle.." i barnehagen.. i stedet for "Herre, din jord bærer mat nok for alle.." Synger fremdeles jordbær, jeg..

Vi kalte den "Jordbærsangen" vi - så det er vel flere som har forstått den slik!

Gjest M.Angelica
Skrevet

Kom på en til...

En gang vi var på campingferie ble søsteren min og jeg kjent med ei jente som kom fra Grønland (i Oslo). Jeg kunne ikke skjønne hvorfor hun prata norsk og ikke så ut som en eskimo...

He he..det med Grønland lurte jeg også på.

Jeg lærte tidlig å lese og på en bytur sammen med mamma leste jeg på en butikk at det stod LEVIS.

Jeg trodde det var en skrivefeil for ELVIS!!!

- Han hadde jeg nemlig hørt om. Det gikk jeg rundt og trodde i mange år før jeg ble gammel nok til å forstå at det fins forskjellige klesmerker med mange "rare" navn =)

Gjest voksennok
Skrevet

Mamma fortalte at da hun var ung, så bodde hun på hybel. Jeg lurte lenge på hvor Hybel lå hen i Norge.

Skrevet

Hest KAN faktisk stå og sove..

He he... Ja, der fikk hun seg en overraskelse til.

Man blir visst aldri for gammel til å lære ;-)

Skrevet

He he - det trodde jeg også! Bare at jeg spekulerte fælt på hva det ville si "å svei"!

Ellers var jeg visstnok på butikken og kjøpte "Berg-og Dalbla'". Men jeg fikke det jeg skulle ha, faktisk!

Var ikke så nøye på grammatikken da... Å svi, å svei... Samme ting det, vel? :)

Gjest @riele
Skrevet

Jeg var sikker på at hageslangen var levende om natta. At de som jobbet i butikker bodde der. Jeg var overbevist om at Barbie faktisk fantes.

Jeg trodde tomtebrygg var huset til nissen.

Og dersom man tisset i svømmebassenget kunne badevaktene se det på overvåkningsskjermene sine. Og så trodde jeg at Åge Alexanderen ville "svei" alle føglan som var fri, og syntes derfor han var en ganske slem mann.

Og at barneTV begynte dersom jeg stilte klokka til 18.00 :)

Skrevet

He he..det med Grønland lurte jeg også på.

Jeg lærte tidlig å lese og på en bytur sammen med mamma leste jeg på en butikk at det stod LEVIS.

Jeg trodde det var en skrivefeil for ELVIS!!!

- Han hadde jeg nemlig hørt om. Det gikk jeg rundt og trodde i mange år før jeg ble gammel nok til å forstå at det fins forskjellige klesmerker med mange "rare" navn =)

Hehe, minner meg om den gangen Levis 501 var det "eneste" riktige å bruke... En av mine venninner var hellig overbevist om at buksa het Levis Fémnulén ;-)

Skrevet

Jeg funderte alltid masse på ting som barn.

Noe av det jeg husker jeg lurte veldig på var hvordan man skulle gire i en bil. Hvordan visste man når man skulle skifte gir.

Etter mye tenking fant jeg svaret som jeg antok var riktig. Et gir for oppoverbakke, et gir for nedoverbakke, og et gir for flatmark.

Jeg lurte også på hvor jeg skulle få svar på alle mine store og små spørsmål.

Jeg fikk ikke ro før jeg fant forklaringen. Så jeg bestemte meg for at når jeg ble voksen og lurte på noe, så kunne jeg jo bare ringe politiet. De ville nok vite hva jeg skulle gjøre.

Jeg bekymret meg også veldig når jeg var rundt tolv år, hvem jeg skulle forelske meg i når jeg ble voksen. For jeg fant kun gutter på min alder tiltrekkende, og ble bare forelsket i dem.

Jeg undret meg fært hvordan det skulle gå når jeg ble større og fortsatt bare forelsket meg i tolvåringer.

Hva for slags liv skulle det bli? jeg kunne jo ikke gifte meg med en sjetteklassing.

Heldigvis løste det problemet seg.

Min gamle tante fortalte meg når jeg var barn at natt til julaften fløy englene rundt på himmelen.

Før en løgn gamla kom med der.

Jeg sto i vinduet hvert eneste år, sikkert i timesvis, og så etter englene som aldri kom.

Skrevet

Jeg funderte alltid masse på ting som barn.

Noe av det jeg husker jeg lurte veldig på var hvordan man skulle gire i en bil. Hvordan visste man når man skulle skifte gir.

Etter mye tenking fant jeg svaret som jeg antok var riktig. Et gir for oppoverbakke, et gir for nedoverbakke, og et gir for flatmark.

Jeg lurte også på hvor jeg skulle få svar på alle mine store og små spørsmål.

Jeg fikk ikke ro før jeg fant forklaringen. Så jeg bestemte meg for at når jeg ble voksen og lurte på noe, så kunne jeg jo bare ringe politiet. De ville nok vite hva jeg skulle gjøre.

Jeg bekymret meg også veldig når jeg var rundt tolv år, hvem jeg skulle forelske meg i når jeg ble voksen. For jeg fant kun gutter på min alder tiltrekkende, og ble bare forelsket i dem.

Jeg undret meg fært hvordan det skulle gå når jeg ble større og fortsatt bare forelsket meg i tolvåringer.

Hva for slags liv skulle det bli? jeg kunne jo ikke gifte meg med en sjetteklassing.

Heldigvis løste det problemet seg.

Min gamle tante fortalte meg når jeg var barn at natt til julaften fløy englene rundt på himmelen.

Før en løgn gamla kom med der.

Jeg sto i vinduet hvert eneste år, sikkert i timesvis, og så etter englene som aldri kom.

Skrevet

Jeg husker at jeg da jeg første gang hørte om sultkatastrofer i Afrika, kunne jeg ikke skjønne hvorfor man ikke bare fylte opp ett fly med mat og fløy ned, så ville jo den saken være løst!

Jeg hadde også helt feilaktige tanker om hvordan barn ble til. Trodde at barnefrøet var inne i mannen, men kunne ikke vokse der. Når så paret ville ha barn, gikk de til legen og opererte ut et barnefrø og satte det inn i moren, og så begynte det å vokse! ;-)

Og så trodde jeg bestemt at det het fridrett! Jeg nektet å høre på faren min som sa at det het fri-idrett.

Skrevet

Kom på en til...

*he he* Jeg huser at jeg så annonser i Oslo-aviser for ting som var til salgs på Grønland, og jeg var veldig imponert over at butikker så langt unna reklamerte i norske aviser!! ;-)

Skrevet
På 18.4.2005 den 22.53, flisa skrev:

Stebroren til mine døtre gjorde skikkelig skam på faren sin:

En morgen stod han og hang over gjerdet til naboen, naboen sa "hei" - og gutten sa også "hei". Så sa gutten" Vi så dæ i avvisa i dag" - - naboen smilte tilbake og rakk ikke å si stort før poden fortsatte..."og da sa faren min, se der er den sauen igjen!"

LOLOL - den historien er DEILIG! :)

*ha ha ha ha ha*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...