Gå til innhold

Hvilke feiloppfatninger av verden hadde dere som barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

*he he* Jeg huser at jeg så annonser i Oslo-aviser for ting som var til salgs på Grønland, og jeg var veldig imponert over at butikker så langt unna reklamerte i norske aviser!! ;-)

*ler*

Vi hadde akkurat lært om Romerriket på skolen. Jeg trodde omtrent jeg hadde reist tilbake i tid da jeg møtte ei jente som fortalte hun bodde på Romerike... Skjønte ærlig talt ingen verdens ting!

• Svar 76
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

13

• morsan

8

• Freya

8

• Luna21365380663

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hehe sikkert mange, men disse husker jeg:

Jeg ville bli barnehagetante, for de lekte jo hele dagen!

Trodde bilmerket Peugeot skulle uttales "peigått".

Ungdommer var "farlige". Ville helst väre usynlig når en ungdomsgjeng gikk forbi meg.

Jeg trodde veldig på gjenferd, de fantes bak en spesiell dör like ved rommet mitt.

Jeg trodde man sank rett til bunns om man badet rett etter å ha spist.

Jeg trodde paprikafröene var giftige.

Og så husker jeg at jeg trodde jeg var pyroman - fordi jeg likte å se på ilden i peisen.

Jeg trodde at Peugeot skulle uttales slik: "Pe-ge-ååå". GJETT om jeg var skuffet da noen sa at det skulle uttales "Pysjåå", for DET var jo skikkelig stygt!*he he*

Skrevet

Gruimalla! Etter å ha lest denne tråden må jeg fikse opp sminken, for jeg har ledd så myte at det kom frem noen tårer, gitt! :-)

Skrevet

Jeg trodde at Peugeot skulle uttales slik: "Pe-ge-ååå". GJETT om jeg var skuffet da noen sa at det skulle uttales "Pysjåå", for DET var jo skikkelig stygt!*he he*

hehe, pysjå er en ekstremt norsk måte å uttale Peugeot på.

Skrevet

hehe, pysjå er en ekstremt norsk måte å uttale Peugeot på.

Men sånn er det! Når man snakker norsk uttaler man ting litt norsk også! :-)

Jeg sier ihvertfall Albert om den nye fyrsten i Monaco, og ikke albær! ;-=

Gjest IQ-trollet
Skrevet

Hehe, syntes nabogutten var passe teit fordi han trodde det var forskjellig barnetv alt etter som hvilket apparat man så på.

Men selv:

Jeg var overbevist om at Jerusalem, Betlehem osv. var byer oppe i himmelen, og del av den verdenen som Jesus, Gud, Judas og slike figurer bodde i.

Stor var derfor min skuffelse over en av familiens bekjente som uttalte seg om at i sommerferien hadde hun vært i Jerusalem og det hadde vært helt fantastisk.

Etter at hun dro spurte jeg mamma om damen var veldig kristen, eller kanskje gal, ettersom hun trodde at det gikk an å reise til selveste Jerusalem, alle visste vel at det ikke fantes sånn på onkli`?

Mamma ble litt blek, dro frem globusen og informerte meg litt om verdensgeografien. Fikk en liten aha-opplevelse kan man si.

Skrevet

At man ikke bare kunne lage en hel haug med penger sånn at alle fikk så mye de måtte ha.

De pengene som var verdt noe var jo bare laget av papir, så det kunne jo ikke koste all verden alikevel ....

Skrevet

At man ikke bare kunne lage en hel haug med penger sånn at alle fikk så mye de måtte ha.

De pengene som var verdt noe var jo bare laget av papir, så det kunne jo ikke koste all verden alikevel ....

*S* Eller som når moren min spurte i matvarebutikken om det var OK å skrive en sjekk på 200 kroner (tenk det! DET er lenge siden, det!! *S*), og jeg ikke kunne fatte og begripe hvorfor hun ikke skrev den på en million, så fikk vi kjempemye veklsepenger!

Skrevet

*S* Eller som når moren min spurte i matvarebutikken om det var OK å skrive en sjekk på 200 kroner (tenk det! DET er lenge siden, det!! *S*), og jeg ikke kunne fatte og begripe hvorfor hun ikke skrev den på en million, så fikk vi kjempemye veklsepenger!

He he ;-)

Skrevet

Hest KAN faktisk stå og sove..

Å? Da var jeg klokere som 4-åring enn som 34-åring... *S*

Skrevet

Og at grunnen til at jeg ikke kunne få alt jeg pekte på var at foreldrene mine ville være "stygge" med meg, ikke at det hadde noe med økonomi å gjøre.

Henriette1365380130
Skrevet

hihi, lillebroren min på 6 kan ikke forstår hvorfor det ikke lønner seg å dra til butikken å kjøpe godteri, for mamma får jo nesten alltid penger tilbake av dama..

Gjest Timari
Skrevet

Oj - der var en jeg faktisk trodde p - som mamma sa til meg da jeg var liten:'

- Leker du med fyrstikker, tisser du i sengen om natten

GUD så FLAUT! hehe

apropo fyrstikker. Husker at jeg var liten og hørte historien av HC Andersen og piken med fyrstikkene. Det som opprørte meg mest var at "små barn skulle da ikke leke med fyrstikker!!".Det hadde jeg fått streng beskjed om.

Skrevet

apropo fyrstikker. Husker at jeg var liten og hørte historien av HC Andersen og piken med fyrstikkene. Det som opprørte meg mest var at "små barn skulle da ikke leke med fyrstikker!!".Det hadde jeg fått streng beskjed om.

LIke ille som at Rødhette måtte ha med seg mat og vin i kurven til bestemor - og gå helt aleine i skogen, uansvarlige foreldre!

Skrevet

LIke ille som at Rødhette måtte ha med seg mat og vin i kurven til bestemor - og gå helt aleine i skogen, uansvarlige foreldre!

Du så jo hvordan dét gikk! ;-)

Gjest Timari
Skrevet

tenk å la et barn gå alene i skogen med alkohol i kurven!!

sjokkerende!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...