Gå til innhold

tabloid-mora til jan helge andersen

Anbefalte innlegg

Gjest vioola
Skrevet

klokka 1855 hvis noen er interessert.

så er det duell mellom høybråten og stoltenberg

Gjest Timari
Skrevet

mente hun at sønnen var uskyldig? at han bare hadde vært utsatt for uheldig omstendigheter? eller hva mente hun egentlig?

Skrevet

mente hun at sønnen var uskyldig? at han bare hadde vært utsatt for uheldig omstendigheter? eller hva mente hun egentlig?

ut fra den artikkelen som var i Fædrelandsvennen på lørdag, kom det IKKE frem noe som antydet at hun mente han var uskyldig. Tvert i mot - hun unnskyldte ham ikke.

MEN hun sa at hun fremdeles var glad i ham og elsket ham fordi han var sønnen hennes. Og hun håpet på at folk skulle slutte å hviske og tiske om henne og se på henne som den personen hun er og ikke bare som mora til en morder.

Gjest Timari
Skrevet

ut fra den artikkelen som var i Fædrelandsvennen på lørdag, kom det IKKE frem noe som antydet at hun mente han var uskyldig. Tvert i mot - hun unnskyldte ham ikke.

MEN hun sa at hun fremdeles var glad i ham og elsket ham fordi han var sønnen hennes. Og hun håpet på at folk skulle slutte å hviske og tiske om henne og se på henne som den personen hun er og ikke bare som mora til en morder.

ok da har jeg misforstått noe hun har sagt:)

Gjest vioola
Skrevet

jeg fikk intrykket av at hun unnskyldte han og trodde på at han ble "truet" til å drepe og voldta.

Noe som provoserte meg ekstra var at hun mente folk burde bli ferdig med baneheia saken. At hun i stine sofies stiftelse ikke burde bringe opp den i hver eneste debatt og sånt.

Synes det er en fin måte å hedre disse jentenes minne på. Den stiftelsen gjør et så utrolig fint arbeid. Og erfaringen hennes og det hun har opplevd gjør at folk lytter.

Tror stine-sofies stiftelse faktisk har svært godt med midler og stor gjenomslagskraft iforhold til politikere og sånt.

Gjest LaReodor
Skrevet

jeg fikk intrykket av at hun unnskyldte han og trodde på at han ble "truet" til å drepe og voldta.

Noe som provoserte meg ekstra var at hun mente folk burde bli ferdig med baneheia saken. At hun i stine sofies stiftelse ikke burde bringe opp den i hver eneste debatt og sånt.

Synes det er en fin måte å hedre disse jentenes minne på. Den stiftelsen gjør et så utrolig fint arbeid. Og erfaringen hennes og det hun har opplevd gjør at folk lytter.

Tror stine-sofies stiftelse faktisk har svært godt med midler og stor gjenomslagskraft iforhold til politikere og sånt.

Ingen vet vel hvordan vi ville reagert i en slik situasjon. Tror det er mer enn et menneske kan makte å ta inn over seg. Det finnes noe som heter forsvarsmekanismer. Selv om hun sier dumme ting, eller ting som kan tolkes negativt, tror jeg hun har det vondt. Men at hun tildels unnskylder og bortforklarer ting - kan ikke klandre henne jeg aner ikke hvordan jeg selv ville reagert.

Hun har havnet i den verst tenkelige situasjon, sønnen hadde i alle fall et valg.

Skrevet

Isåfall har jeg også "misforstått"!

Før jeg så henne på Tabloid, tenkte jeg at det var fint at hun sa i fra at "nok er nok". Drapsdømtes familie en uskyldige i det som har skjedd, og fortjener å få være i fred og ikke belastes med det sønnen har gjort.

Men på TV gjentok hun gang på gang at det var en "historie" rundt det som hadde skjedd, og hun hintet også om at sønnen hennes også hadde fått "smake kniven". Hun sa at hun pga av denne "historien", som hun ikke ville gå i detalj på, lettere forstod hvorfor sønnen hennes kunne være i stand til å gjøre det som han har blitt dømt for.

Dette var nokså klare hint om at hun nok mente at hennes sønn hadde vært uheldig som hadde blitt trukket inn i dette.

Andre ting jeg reagerte på, var at hun omtalte dommen som noe "som andre mennesker hadde dømt han til" (javel? er det ikke slik en rettsstat er og skal være??), og også måten hun svarte på når det var snakk om at jentenes pårørende ville bli informert om eventuelle permisjoner.

Hun sa på en temmelig kald måte, synes jeg, at disse bor i Grimstad, hun i Kr.sand, og "hvis det er så fælt, da, så kan de jo bare la være å besøke Kristiandsand når han har permisjon".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...