Gå til innhold

hvorfor bekymere jenter seg så?

Anbefalte innlegg

Hei!!

Jeg er en gutt på 25 år som lurer på noen ting ang. dere jenter:

Hvorfor bekymrer dere jenter dere så for hvordan dere ser ut til en hver tid og hva dere spiser og hvor mye dere veier og hvordan dere er sminket og kledd osv.? De fleste jentene jeg har sett/møtt gjør det. Samboeren min tenker alltid på det og er alltid velstellt. Hun bruker vel ca 30-45 min å badet hver morgen og i mine øyne er hun jo nydelig uansett og det vet hun,men hun føler seg ikke vel sier hun hvis hun ikke får gjort alle disse tigene om morgenen. Og jeg ser at de fleste vennene hennes gjør det samme.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/181540-hvorfor-bekymere-jenter-seg-s%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest bekymrer meg ikke

Man må skille mellom det som hun gjør mot sin egen vilje (blir "presset" til noe som hun har noe i mot), og det hun gjør fordi hun setter pris på det.

Vi er ulike, og mye av pyntingen gjør vi fordi vi synes det er hyggelig. Ikke på grunn av bekymring.

men når det bergrenser livet, at man tenker mye på feil ved seg selv osv, så er jeg enig i at det er negativt. Eller hvis man opplever et press fra omgivelsene til å se annerledes ut enn man gjør.

men at jeg bruker litt lenger tid en mannen min på badet, at jeg sminker meg litt før jeg går på jobb, og bruker tid og penger på klær osv. behøver ikke å være noe negativt, eller være knyttet til noen bekymring.

Man må skille mellom det som hun gjør mot sin egen vilje (blir "presset" til noe som hun har noe i mot), og det hun gjør fordi hun setter pris på det.

Vi er ulike, og mye av pyntingen gjør vi fordi vi synes det er hyggelig. Ikke på grunn av bekymring.

men når det bergrenser livet, at man tenker mye på feil ved seg selv osv, så er jeg enig i at det er negativt. Eller hvis man opplever et press fra omgivelsene til å se annerledes ut enn man gjør.

men at jeg bruker litt lenger tid en mannen min på badet, at jeg sminker meg litt før jeg går på jobb, og bruker tid og penger på klær osv. behøver ikke å være noe negativt, eller være knyttet til noen bekymring.

Godt svar!

Gjest ex-bridget

Jeg sminker meg så og si hver dag. Men er ingen "dolle" av den grunn. Jeg har i allefall aldri fått høre at av noen at jeg er dollette.

Men for mitt eget velvære så synes jeg at jeg ser mer opplagt og fresh ut med litt sminke på, så da gjør jeg det.

Vet at kjæresten min liker meg akkurat like godt selv om jeg ikke har sminke på, men jeg syns selv at jeg blir litt "grå mus" da (har ikke farger på øyevippene), så derfor velger jeg å sminke meg.

Jeg gjør det overhodet ikke for å hevde meg overfor noen. Er generelt ikke så jålete, bruker sjelden smykker og går i ordinære klassiske klær - er ingen trendsetter, men i normalt pene klær.

Hadde jeg ikke hatt lyst til å freshe meg opp om morningen, så hadde jeg heller ikke gjort det. Men jeg gjør det for egen selvfølelse. Og når jeg føler meg vel, så stråler nok det ut til omverden også.

Annonse

Miss seventy

Du har ikke fått med deg det voldsomme presset i media og rundt omkring om at jenter skal se perfekte ut?

Kan ikke åpne øynene uten å se bilde av enperfekt dame jo. Dessuten vet vi jo at dere gutta liker å se på fine damer, og da bør jo vi prøve å være en av dem, ikke sant?

Miss seventy

Jenter er jenter verst. Og jenter pynter seg like mye for venninner, andre jenter og seg selv, som de gjør det for gutta. Kanskje til og med mer...

Mvh

Det kjenner ikke jeg meg igjen i. Når jeg er med bare venninner kan jeg være slækkere på sånn enn om jeg feks skal ut på byen.

Hvorfor skulle jeg pynte meg for andre jenter?? Det er jo gutta jeg vil se bra ut for (min gutt bare nå da egentlig).

petter smart

Hvordan skiller man mellom det man presses til og det man gjør fordi man setter pris på det?

Er det ikke slik at samfunnet rundt oss forteller oss hva vi skal sette pris på?

Gjest bekymrer meg ikke

Hvordan skiller man mellom det man presses til og det man gjør fordi man setter pris på det?

Er det ikke slik at samfunnet rundt oss forteller oss hva vi skal sette pris på?

Jeg er enig i at skillet ikke er helt klart, men jeg tror vi gjør oss alle til "ofre" hvis alle ting vi jobber mot blir sett på som et resultat av press og vår bekymring for å ikke nå disse målene.

At man bruker mye tid på utdanning for å få en spesiell jobb, kan settes i samme kategori.

Eller at vi bruker tid på oppussing hjemme, er det fordi vi blir glade for å ha det pent, eller fordi media sier at vi må gjøre det?

Så alle må jo sette grensen selv, mellom hva man trives med å gjøre, og hva man gjør bare fordi det er et press.

men jeg er enig i spørsmålet ditt, det er ikke lett å se hva man blir presset til.

Gjest Coronado

Fordi det er hard konkurranse i dag.. + at media blåser veldig opp hvordan jenter skal se ut.. Guttene tror på media, så derfor blir jenter ganske opptatte av utssende for å ikke være singel resten av livet.. De fleste gutter skal jo ha Britney Spears kopier..

Du har ikke fått med deg det voldsomme presset i media og rundt omkring om at jenter skal se perfekte ut?

Kan ikke åpne øynene uten å se bilde av enperfekt dame jo. Dessuten vet vi jo at dere gutta liker å se på fine damer, og da bør jo vi prøve å være en av dem, ikke sant?

Nå er det vel en kjensgjerning at svært mange av gutta ikke registrerer hvor mye eller lite jenter har sminket seg - annet enn ved veldig heftig bruk av øyenskygge og bruk av lebestift i virkelig slående farger.

Men jentene derimot - de registrerer dette; og tar ikke fem øre for å kommentere hva de ser både vel og lenge.

Og i en del tilfeller hovedsaklig bak ryggen på de det er snakk om også.

Miss seventy

Nå er det vel en kjensgjerning at svært mange av gutta ikke registrerer hvor mye eller lite jenter har sminket seg - annet enn ved veldig heftig bruk av øyenskygge og bruk av lebestift i virkelig slående farger.

Men jentene derimot - de registrerer dette; og tar ikke fem øre for å kommentere hva de ser både vel og lenge.

Og i en del tilfeller hovedsaklig bak ryggen på de det er snakk om også.

*Nå er det vel en kjensgjerning at svært mange av gutta ikke registrerer hvor mye eller lite jenter har sminket seg - annet enn ved veldig heftig bruk av øyenskygge og bruk av lebestift i virkelig slående farger.*

Jo, men jeg sminker meg aldri mye da. Ingen som kan SE at jeg er sminket, men de hadde sett det likevel om jeg hadde fjernet sminken, om du forstår. DET er jo litt spes med gutta da, de tror en er naturlig, selv om en har diskre sminke på. Derfor skjønner de vel ikke alltid hvorfor en må sminke seg før en skal på butikken...;)

*Men jentene derimot - de registrerer dette; og tar ikke fem øre for å kommentere hva de ser både vel og lenge.*

Dette kjenner jeg meg ikke igjen i, er vel kasnkje generasjonen under meg jeg er 28.. føler fjortissene nå er mer opptatt av andre jenter. Jeg ser hvertfall ingen grunn til å pyntemeg så voldsomt for andre jenter (ikke det at jeg pynter meg så mye uansett da)

Annonse

Kizza1365380506

Det kjenner ikke jeg meg igjen i. Når jeg er med bare venninner kan jeg være slækkere på sånn enn om jeg feks skal ut på byen.

Hvorfor skulle jeg pynte meg for andre jenter?? Det er jo gutta jeg vil se bra ut for (min gutt bare nå da egentlig).

Nåja, jeg har fått mange tilbakemeldinger om at jenter pynter seg for jenter. Kanskje du ikke trenger pynte deg for de venninne du er tryggest på men... Tror nok du hadde pyntet deg om du skulle ut med jentene. Hvem pynter du deg for da? Andre gutter?

Slik er det nå bare, alle er forskjellige.

Mvh

Kizza1365380506

Fordi det er hard konkurranse i dag.. + at media blåser veldig opp hvordan jenter skal se ut.. Guttene tror på media, så derfor blir jenter ganske opptatte av utssende for å ikke være singel resten av livet.. De fleste gutter skal jo ha Britney Spears kopier..

Jeg er ikke så sikker jeg når det kommer til stykke. Til syvende og sist er det den indre sjarmen som teller mest.

Mvh

Miss seventy

Nåja, jeg har fått mange tilbakemeldinger om at jenter pynter seg for jenter. Kanskje du ikke trenger pynte deg for de venninne du er tryggest på men... Tror nok du hadde pyntet deg om du skulle ut med jentene. Hvem pynter du deg for da? Andre gutter?

Slik er det nå bare, alle er forskjellige.

Mvh

Man har vel kanskje et lite problem med saelvtilit om man pynter seg for å vise andre jenter at se jeg er penere enn deg...?

petter smart

Det er nok heller jentene som tror på media og tror at de fleste guttene ønsker en Britney Spears.

Kizza1365380506

Man har vel kanskje et lite problem med saelvtilit om man pynter seg for å vise andre jenter at se jeg er penere enn deg...?

Du har missforstått meg helt. Det er ikke for å være finere enn andre. Men om det er fordi man har lav selvtillit så har mange jenter det iallefall. Hvorfor skulle ellers så mange bruke så lang tid på badet når de ikke skal ut for sjekke?

Mvh

angående det med vekt så opplevde jeg ved å gå ned i vekt pga høyt stoffskifte fikk ganske så mye mer oppmerksomhet fra det andre kjønn enn det jeg gjør nå som jeg er blitt frisk igjen(og altså har fått pupper og rumpe igjen:) ) og jeg ser det samme med venninner. har et par venninner som har gått gått fra vanlig til meeeeget slank, tatt på seg litt øyenskygge og trange bukser- og jeg har aldri opplevd noe liknende. gutta holdt på å sikle seg ihjel. men det er jo greit nok det.

men da er det jo kanskje ikke så rart at man steller seg litt når man dermed får mer positiv oppmerksomhet?

Gjest Ugga Bugga

angående det med vekt så opplevde jeg ved å gå ned i vekt pga høyt stoffskifte fikk ganske så mye mer oppmerksomhet fra det andre kjønn enn det jeg gjør nå som jeg er blitt frisk igjen(og altså har fått pupper og rumpe igjen:) ) og jeg ser det samme med venninner. har et par venninner som har gått gått fra vanlig til meeeeget slank, tatt på seg litt øyenskygge og trange bukser- og jeg har aldri opplevd noe liknende. gutta holdt på å sikle seg ihjel. men det er jo greit nok det.

men da er det jo kanskje ikke så rart at man steller seg litt når man dermed får mer positiv oppmerksomhet?

Det kan være at jentene selv føler seg mer sexy når de er slanke, og steller seg mer. De får mer selvtillit, og opptrer på en annen måte.

Det er kanskje dette guttene merker, og ikke de 3 kiloene som har blitt tatt av.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...