Gå til innhold

småskitten gubbe..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber som personlig assistent/hjemmehjelp,og har masse klienter som trenger hjelp til det meste.Det er o.K.,men jeg har også klienter som er fullstendig oppegående på alle måter,og bare trenger litt vaskehjelp.Disse unngår vi selvsagt å "overhjelpe".Så til problemet;jeg har en relativt ny klient i denne kategorien;pensjonert lege,"fiin" mann,grei og belest osv,osv-jeg er der bare en gang i uken,og han har ikke skiftet sengetøy på en måned!!(han tar klesvask/skift selv)Har spurt pent om han ikke ville jeg skulle "hjelpe ham" å skifte på sengen,men det var ikke "nødvendig"..Noen som har et tips til veeeeldig diplomatisk måte å fikse dette på?(Aner ikke hvor han har sengetøyet,ellers hadde jeg gjort det!)Det begynner å lukte hest hos ham... :-)

• Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• rottemamma

16

• Dorthe

15

• maire

3

• Freya

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Snoopy83
Skrevet

Om mannen ikke er altomfattende sjenerende for andre syns jeg du skulle la han selv styre livet sitt.

Skrevet

Kan du ikke ta styringa litt og si at han får vise deg hvor rent sengetøy finnes så du kan skifte på senga hans? Du kan vel si at det er en av arbeidsoppgavene dine å sørge for at han får lagt seg i rent og pent sengetøy?

Skrevet

Om mannen ikke er altomfattende sjenerende for andre syns jeg du skulle la han selv styre livet sitt.

Det er akkurat det som er poenget mitt!Men nå lukter det såpass at det kan bli ubehagelig for HAM dersom barna eller andre kommer på besøk.(kritikk,etc)Skjønner du hva jeg mener?

Skrevet

Kan du ikke ta styringa litt og si at han får vise deg hvor rent sengetøy finnes så du kan skifte på senga hans? Du kan vel si at det er en av arbeidsoppgavene dine å sørge for at han får lagt seg i rent og pent sengetøy?

Ja,har tenkt på det,men det er alltid lii vanskelig når de er "bordeline",vil nødig såre dem

Skrevet

Og hva mener du med å overhjelpe? For et kvalmt uttrykk, du vet jo ikke noe om de du jobber hos eller har du lest journalen deres?

Skrevet

Og hva mener du med å overhjelpe? For et kvalmt uttrykk, du vet jo ikke noe om de du jobber hos eller har du lest journalen deres?

Jeg jobber ikke i Norge,systemet er ikke det samme.Ja,jeg kjenner journalen deres,og der det er nødvendig jobber jeg i samarbeid med legene deres.

Skrevet

..og dersom du synes uttrykket er "kvalmt" kan jeg bare beklage..Jeg flyttet fra Norge for 18 år siden,så norsken min rustner litt...

Skrevet

Jeg jobber ikke i Norge,systemet er ikke det samme.Ja,jeg kjenner journalen deres,og der det er nødvendig jobber jeg i samarbeid med legene deres.

Du høres akkurat ut som hjemmetjenesten her. Du kan vel gjøre det sjøl, grrrrr

Skrevet

..og dersom du synes uttrykket er "kvalmt" kan jeg bare beklage..Jeg flyttet fra Norge for 18 år siden,så norsken min rustner litt...

Det er nedlatende

Skrevet

Ja,har tenkt på det,men det er alltid lii vanskelig når de er "bordeline",vil nødig såre dem

Kan jo tenkes han ikke blir såret, men tvert om glad? Og dersom du legger det fram som en arbeidsoppgave det forventes at du skal gjøre, så er det ikke på grunn av hans "urenslighet" du gjør det heller.

Be han gjøre deg den tjenesten at du får lov til å skifte på senga hans for din del, "fordi det er viktig for deg at klientene dine skal ha det bra på alle måter, og det er deilig å legge seg i rent sengetøy"...eller noe i den duren. Kanskje han bare syns det er kjekt da?

Skrevet

tror ikke du helt har skjønt poenget mitt,men greit det. ;-)

Skrevet

tror ikke du helt har skjønt poenget mitt,men greit det. ;-)

Forøvrig blir ikke jeg fornærmet over hvis noen vil skifte sengetøyet mitt. Jeg strever litt med å få dem til å gjøre det ofte nok jeg :o)

Så du kan jo bare si at kanskje det er på tide og skifte og spørre hvor det ligger.

Gjest Shira12
Skrevet

Sinna på hjemmetjenesten Dorthe?

Du setter de vel på plass? ;-)

Gjest Snoopy83
Skrevet

Det er akkurat det som er poenget mitt!Men nå lukter det såpass at det kan bli ubehagelig for HAM dersom barna eller andre kommer på besøk.(kritikk,etc)Skjønner du hva jeg mener?

SÅ du vil hjelpe han slik at han ikke sjenerer familien da?

Skrevet

Forøvrig blir ikke jeg fornærmet over hvis noen vil skifte sengetøyet mitt. Jeg strever litt med å få dem til å gjøre det ofte nok jeg :o)

Så du kan jo bare si at kanskje det er på tide og skifte og spørre hvor det ligger.

Er det der fremdeles neste uke,kommer jeg nok til å gjøre det,ja!

Skrevet

Det enkletste er ofte det beste :-)

Skrevet

SÅ du vil hjelpe han slik at han ikke sjenerer familien da?

Nei,heller sånn at han ikke sjeneres av familien..Familier er ikke alltid så veldig diplomatiske..

Skrevet

Har inntrykk av at hjemmehjelptjenesten i Norge ikke er helt topp (bl.a gjennom min egen bestemor)..Tror jeg heller vil eldes her! :-)

Gjest Snoopy83
Skrevet

Nei,heller sånn at han ikke sjeneres av familien..Familier er ikke alltid så veldig diplomatiske..

Mannen er senil da kanskje, siden han ikke skjønner at man må skifte sengetøy?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...