Gå til innhold

småskitten gubbe..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber som personlig assistent/hjemmehjelp,og har masse klienter som trenger hjelp til det meste.Det er o.K.,men jeg har også klienter som er fullstendig oppegående på alle måter,og bare trenger litt vaskehjelp.Disse unngår vi selvsagt å "overhjelpe".Så til problemet;jeg har en relativt ny klient i denne kategorien;pensjonert lege,"fiin" mann,grei og belest osv,osv-jeg er der bare en gang i uken,og han har ikke skiftet sengetøy på en måned!!(han tar klesvask/skift selv)Har spurt pent om han ikke ville jeg skulle "hjelpe ham" å skifte på sengen,men det var ikke "nødvendig"..Noen som har et tips til veeeeldig diplomatisk måte å fikse dette på?(Aner ikke hvor han har sengetøyet,ellers hadde jeg gjort det!)Det begynner å lukte hest hos ham... :-)

• Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• rottemamma

16

• Dorthe

15

• maire

3

• Freya

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Snoopy83
Skrevet

Om mannen ikke er altomfattende sjenerende for andre syns jeg du skulle la han selv styre livet sitt.

Skrevet

Kan du ikke ta styringa litt og si at han får vise deg hvor rent sengetøy finnes så du kan skifte på senga hans? Du kan vel si at det er en av arbeidsoppgavene dine å sørge for at han får lagt seg i rent og pent sengetøy?

Skrevet

Om mannen ikke er altomfattende sjenerende for andre syns jeg du skulle la han selv styre livet sitt.

Det er akkurat det som er poenget mitt!Men nå lukter det såpass at det kan bli ubehagelig for HAM dersom barna eller andre kommer på besøk.(kritikk,etc)Skjønner du hva jeg mener?

Skrevet

Kan du ikke ta styringa litt og si at han får vise deg hvor rent sengetøy finnes så du kan skifte på senga hans? Du kan vel si at det er en av arbeidsoppgavene dine å sørge for at han får lagt seg i rent og pent sengetøy?

Ja,har tenkt på det,men det er alltid lii vanskelig når de er "bordeline",vil nødig såre dem

Skrevet