Gå til innhold

småskitten gubbe..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sinna på hjemmetjenesten Dorthe?

Du setter de vel på plass? ;-)

Rasende.

Nytter ikke å sette dem på plass heller.

• Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• rottemamma

16

• Dorthe

15

• maire

3

• Freya

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Har inntrykk av at hjemmehjelptjenesten i Norge ikke er helt topp (bl.a gjennom min egen bestemor)..Tror jeg heller vil eldes her! :-)

Det burde du ikke heller for maken til elendighet skal man lete lenge etter.

Skrevet

Mannen er senil da kanskje, siden han ikke skjønner at man må skifte sengetøy?

Tror nok dessverre det begynner så smått.Det er ofte sånn vi merker det.

Gjest Shira12
Skrevet

Rasende.

Ikke bra!

Det finnes ikke en instans eller noe du kan sende inn en klage? Eller hjelper ikke det?

Selv har jeg ikke peiling.

Du vet kanskje om en kan få innvilget hjemmehjelp etter en operasjon (kont. urostomi)?

Jeg blir jo ikke kvitt sykdommen, men slipper kanskje litt smerter, og slipper fly på do da.

Skjønner ikke hvordan jeg skal få ting til og gå jeg, rett etterpå.

Gjest Snoopy83
Skrevet

Ok, dere vet vel best.

Skrevet

Ikke bra!

Det finnes ikke en instans eller noe du kan sende inn en klage? Eller hjelper ikke det?

Selv har jeg ikke peiling.

Du vet kanskje om en kan få innvilget hjemmehjelp etter en operasjon (kont. urostomi)?

Jeg blir jo ikke kvitt sykdommen, men slipper kanskje litt smerter, og slipper fly på do da.

Skjønner ikke hvordan jeg skal få ting til og gå jeg, rett etterpå.

Tror ikke det går lenger. Før hadde man husmorvikarer, det er det slutt med.

Men du kan sikkert få hjelp til selve posebyttingen av hjemmesykepleien.

Gjest Shira12
Skrevet

Tror ikke det går lenger. Før hadde man husmorvikarer, det er det slutt med.

Men du kan sikkert få hjelp til selve posebyttingen av hjemmesykepleien.

Etter så jeg har skjønt er det ikke enkelt og få innvilget så mye lengre.

Jeg får ta en runde og høre om jeg har rett på noe.

Skrevet

Det burde du ikke heller for maken til elendighet skal man lete lenge etter.

Dårlige erfaringer selv?

Skrevet

Og i tillegg kanskje litt stolt, slik at han vegrer seg for å spørre om hjelp til noe som helst?

Da må du nesten bare gjøre som du mener - kanskje han attpå til bare blir glad for det.

Eldre folk liker stort sett ikke å be om noe - de er vant til å klare seg selv.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Og hva mener du med å overhjelpe? For et kvalmt uttrykk, du vet jo ikke noe om de du jobber hos eller har du lest journalen deres?

Jeg tolker det slik at noen pasienter ikke skal ha for mye hjelp, hvis de har mulighet for å greie noe selv.

Hvis eldre mennesker blir "tatt fra" alle oppgaver, er det ikke slik at eldre mennesker forfaller raskere da, tror du?

Er det ikke viktig å holdes litt i vigør, så lenge man kan det?

Skrevet

Og i tillegg kanskje litt stolt, slik at han vegrer seg for å spørre om hjelp til noe som helst?

Da må du nesten bare gjøre som du mener - kanskje han attpå til bare blir glad for det.

Enig med Adelina-og det var det jeg mente med å "overhjelpe".Folk som har klart seg selv hele livet liker har ofte vondt for å godta å måtte ha hjelp.

Skrevet

Enig med Adelina-og det var det jeg mente med å "overhjelpe".Folk som har klart seg selv hele livet liker har ofte vondt for å godta å måtte ha hjelp.

Skrevet

Jeg tolker det slik at noen pasienter ikke skal ha for mye hjelp, hvis de har mulighet for å greie noe selv.

Hvis eldre mennesker blir "tatt fra" alle oppgaver, er det ikke slik at eldre mennesker forfaller raskere da, tror du?

Jeg synes det er veldig viktig å ikke overta oppgaver de fremdeles mestrer selv.

Gjest Shira12
Skrevet

Kansje han ikke "ser" at sengtøyet er skittent?

Har en gammel oldefar som bor alene, han steller seg selv pent, vasker opp og styrer på.

Men han ser ikke at det må byttes på senga, ser ikke at kjøkkenskapene må vaskes osv.

Men stryke kjøkkenhåndklær det gjør han!

Skjønner du hva jeg mener?

Kanskje du bare rett og slett sier at i dag tar vi senga?

Skrevet

Rasende.

Her er hjemmehjelpen (som og fungerer som pers.assistent og husmorvikarer) i privat regi.Dvs;brukerene fr offentlig støttemen vi jobber for private firmaer,det er kanskje derfor det fungerer bedre her.

Gjest tjohooo
Skrevet

Jeg synes det er veldig viktig å ikke overta oppgaver de fremdeles mestrer selv.

Ja, det er jo de eldre som føler de har en viss kontroll over eget liv som trives best..

Skrevet

Etter så jeg har skjønt er det ikke enkelt og få innvilget så mye lengre.

Jeg får ta en runde og høre om jeg har rett på noe.

Jeg har ikke noe godt forslag men ring bestillerenheten og hør

Skrevet

Dårlige erfaringer selv?

Ja, det har jeg og det har mora og faren min også

Skrevet

Ja, men det vet jo ikke hjemmetjenestene hvem som bør holdes i vigør eller ikke så de burde vært litt mere lydhøre på hva brukerne og legen mener

Skrevet

Her er hjemmehjelpen (som og fungerer som pers.assistent og husmorvikarer) i privat regi.Dvs;brukerene fr offentlig støttemen vi jobber for private firmaer,det er kanskje derfor det fungerer bedre her.

Her er de lite lydhøre for brukernes behov.

Gulvvask er viktigst og resten kan man stå over. Vinduer to ganger i åretog badet hver 14.dag. Og ikke noe særlig mer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...