Gå til innhold

småskitten gubbe..

Anbefalte innlegg

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Ja, men det vet jo ikke hjemmetjenestene hvem som bør holdes i vigør eller ikke så de burde vært litt mere lydhøre på hva brukerne og legen mener

Men får de ikke opplæring da?

Blir de ikke satt inn i hver enkelt pasient sine behov?

Akkurat det med å skifte sengeklær kan jo være litt tungt da, så det virker jo som denne mannen hadde behov for hjelp til det.

Men det kan jo være som noen skrev at han var litt stolt.

• Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• rottemamma

16

• Dorthe

15

• maire

3

• Freya

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Men får de ikke opplæring da?

Blir de ikke satt inn i hver enkelt pasient sine behov?

Akkurat det med å skifte sengeklær kan jo være litt tungt da, så det virker jo som denne mannen hadde behov for hjelp til det.

Men det kan jo være som noen skrev at han var litt stolt.

Puh, de gjør det de vil og hører ikke på hva du trenger hjelp til

Skrevet

Puh, de gjør det de vil og hører ikke på hva du trenger hjelp til

Vel, Dorthe, nå synes jeg du skjærer alle over en kam. Beklager hvis du har hatt problemer med hjemmetjenesten altså, men alle i hele Norge er da vel ikke sånn!

Skrevet

Vel, Dorthe, nå synes jeg du skjærer alle over en kam. Beklager hvis du har hatt problemer med hjemmetjenesten altså, men alle i hele Norge er da vel ikke sånn!

De har ganske strenge regjer for hva de kan gjøre og ikke gjøre. Jeg har et ganske bra vedtak jeg men det er begrenset hva de klarer å få gjort på tre timer.

Hjemmesykepleien snakket med sykehuset og ble enige om hva jeg trengte hjelp til men da jeg kom hjem ville de ikke gjøre noe av det som var avtalt. Hvordan kan noen sitte på et offentig kontor og overprøve det legen har sagt? De avgjorde ganske raskt at jeg trengte ikke hjelp i det hele tatt, enda de sa ja og amen til det sykehuset hadde sagt.

Skrevet

De har ganske strenge regjer for hva de kan gjøre og ikke gjøre. Jeg har et ganske bra vedtak jeg men det er begrenset hva de klarer å få gjort på tre timer.

Hjemmesykepleien snakket med sykehuset og ble enige om hva jeg trengte hjelp til men da jeg kom hjem ville de ikke gjøre noe av det som var avtalt. Hvordan kan noen sitte på et offentig kontor og overprøve det legen har sagt? De avgjorde ganske raskt at jeg trengte ikke hjelp i det hele tatt, enda de sa ja og amen til det sykehuset hadde sagt.

Jeg vet det er regler for hva som skal og ikke skal gjøres, og jeg er enig i at det er irriterende at de bryter avtaler med deg.

Poenget mitt var at du ikke kan dømme hjemmetjenesten i alle kommuner i hele Norges land basert på dine dårlige erfaringer der du bor.

Skrevet

Lukter det hest på soverommet hans? Han er sikkert en skikkelig hingst skal du se:-)

Gjest hjemmehjelpen
Skrevet

Ja, men det vet jo ikke hjemmetjenestene hvem som bør holdes i vigør eller ikke så de burde vært litt mere lydhøre på hva brukerne og legen mener

Vet ikke hjemmehjelpene hvem som trenger hjelp til hva?????

Jobber som hjemmehjelp, en del av jobben mine er da å delta på rapport i starten og slutten av hver arbeidsdag. Dette for å sikre trygg og god service til de som er avhengige av vår hjelp.

Er faktisk veldig viktig at hjemmehjelpen er godt informert om situasjonen til den enkelte bruker

Skjønner ikke hvor du er bosatt hvis du mener å si at det er opp til hver enkelt hjemmehjelp, og tilnærmet vilkårlig hvilken hjelp du får.

Hvis du er erfaren hjemmehjelpsmottaker synes jeg imidlertid det er ganske så fantastisk at du ikke har gjort deg noentanker rundt hvorfor det er slik at den enkelte er best tjent med å gjøre diverse gjøremål selv.

Du tilhører kanskje dem som ikke synes vi skal pusse tennene til barna våre fordi de skriker så fælt?

Å være hjemmehjelp er et tøft yrke, men også veldig givende. Blir småforbanna når uvitende sjeler sprer desinformasjon om noe jeg er opptatt av!

Skrevet

Her er de lite lydhøre for brukernes behov.

Gulvvask er viktigst og resten kan man stå over. Vinduer to ganger i åretog badet hver 14.dag. Og ikke noe særlig mer.

Uff!Her gjør vi alt!Fra å pusse sølv til å fylle ut selvanngivelsen..vi er sikkert dårligere betalt og! :-)

Skrevet

Vet ikke hjemmehjelpene hvem som trenger hjelp til hva?????

Jobber som hjemmehjelp, en del av jobben mine er da å delta på rapport i starten og slutten av hver arbeidsdag. Dette for å sikre trygg og god service til de som er avhengige av vår hjelp.

Er faktisk veldig viktig at hjemmehjelpen er godt informert om situasjonen til den enkelte bruker

Skjønner ikke hvor du er bosatt hvis du mener å si at det er opp til hver enkelt hjemmehjelp, og tilnærmet vilkårlig hvilken hjelp du får.

Hvis du er erfaren hjemmehjelpsmottaker synes jeg imidlertid det er ganske så fantastisk at du ikke har gjort deg noentanker rundt hvorfor det er slik at den enkelte er best tjent med å gjøre diverse gjøremål selv.

Du tilhører kanskje dem som ikke synes vi skal pusse tennene til barna våre fordi de skriker så fælt?

Å være hjemmehjelp er et tøft yrke, men også veldig givende. Blir småforbanna når uvitende sjeler sprer desinformasjon om noe jeg er opptatt av!

Jeg bor midt i Oslo og har "enormt" med timer i forhold til mange andre, de rekker gulvvask, vask av badet og litt rydding av klær. Men hvem skal gjøre resten?

Skrevet

Ikke bra!

Det finnes ikke en instans eller noe du kan sende inn en klage? Eller hjelper ikke det?

Selv har jeg ikke peiling.

Du vet kanskje om en kan få innvilget hjemmehjelp etter en operasjon (kont. urostomi)?

Jeg blir jo ikke kvitt sykdommen, men slipper kanskje litt smerter, og slipper fly på do da.

Skjønner ikke hvordan jeg skal få ting til og gå jeg, rett etterpå.

Du vil få opplæring iforhold til stomien på sykehuset. Du vil få innvilget hjemmesykepleie hvis du av en eller annen grunn ikke skulle klare å skifte denne selv.

Hjemmehjelp får du bare hvis det er behov. Hvis det bor andre myndige personer i huset, vil det ofte bli en gradering av hjelp. Dvs iforhold til hva som kan forventes at de gjør.

Gjest hjemmesykepleier
Skrevet

Og hva mener du med å overhjelpe? For et kvalmt uttrykk, du vet jo ikke noe om de du jobber hos eller har du lest journalen deres?

Du skulle bare vist hvor mange som får mere hjelp enn det de egentlig trenger....og den ekstra hjelpen de får, stjeler tiden fra de som faktisk trenger mere hjelp..

Det er de fleste steder annsettelsestopp, så flere stillinger blir sjelden opprettet, så det å luke ut ting brukere selv kan gjøre, vil automatisk frigi tid til en annen..

Og du skal bare vite hvor mange som helst vil at hjemmetjenesten skal gjøre ALT...

Skrevet

Du skulle bare vist hvor mange som får mere hjelp enn det de egentlig trenger....og den ekstra hjelpen de får, stjeler tiden fra de som faktisk trenger mere hjelp..

Det er de fleste steder annsettelsestopp, så flere stillinger blir sjelden opprettet, så det å luke ut ting brukere selv kan gjøre, vil automatisk frigi tid til en annen..

Og du skal bare vite hvor mange som helst vil at hjemmetjenesten skal gjøre ALT...

Jeg er helt klar over det problemet også. Det er til og med gifte folk som får mer hjelp enn ugifte fordi mannen skal slippe husarbeid.

Gjest hjemmesykepleier
Skrevet

Jeg er helt klar over det problemet også. Det er til og med gifte folk som får mer hjelp enn ugifte fordi mannen skal slippe husarbeid.

Oki..., da er det forskjellige kriterier innen for oslo kommune, eller noe mere som ligger bak., for jeg har jobbet flere steder i denne og andre kommuner, og der hvor feks mannen bor hjemme, og de får skjelden eller aldri full hjemmehjelp.(dvs. hvis denne mannen er oppegående da)

Noe jeg forøvrig syns er helt på sin plass..:-)

hjertebarnet
Skrevet

Har du ikke noen overordnet du kan spørre? Hva sier de?

Gjest Shira12
Skrevet

Du vil få opplæring iforhold til stomien på sykehuset. Du vil få innvilget hjemmesykepleie hvis du av en eller annen grunn ikke skulle klare å skifte denne selv.

Hjemmehjelp får du bare hvis det er behov. Hvis det bor andre myndige personer i huset, vil det ofte bli en gradering av hjelp. Dvs iforhold til hva som kan forventes at de gjør.

Ok, takk for svar.

Er helt grønn på dette jeg, derfor spør og graver jeg ;-)

Og her på Dol får jeg hjelp til det meste :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...