Gå til innhold

Barnehage og kontantstøtte..

Anbefalte innlegg

Gjest mamma til 2 små;)
Skrevet

Datteren vår går i barnehage to ganger i uka, og vi får litt kontantstøtte etter dette..

Men så er d slik at man kan kjøpe noen ekstra dager dersom man har behov for d..hvis man skal bort en dag, og helst vil ha ungen i barnehagen den dagen..

Skal jeg da ringe trygdekontoret hver gang vi har henne en dag ekstra, for å si ifra til de ang kontantstøtten??

jeg skal bort i tre uker nå snart, og samboeren min har ikke anledning til å ta fri alle de dagene, så vi skal ha henne i barnehage fulltid i tre dager.. Hvordan blir d med kontantstøtta da? Får de automatisk beskjed fra barnehagen eller må vi ringe da også?

Skjønner om vi må d , men syntes d blir tungvindt å måtte ringe hver gang hun tar en dag ekstra...

Noen som har peiling??

Skrevet

Tror ikke du har krav på mer kontantstøtte for ekstra dager fra eller til. Du får kontantstøtte for den prosentandelen du ikke har ungen i barnehagen på papiret - that's it.

Skrevet

Det er den avtalte oppholdstiden, altså den faste plassen, som ligger til grunn for kontantstøtten.

Dersom barnehagen melder fra, kommer dere evt. til å få tilbakebetalingskrav fra trygdekontoret dersom de tolker det slik at retten til kontantstøtte faller bort. Men jeg tviler på at det skjer - altså, jeg tror verken at barnehagen rapporterer det eller at trygdekontoret regner dette som brudd på avtalen. "Avtalt oppholdstid" er jo ikke forandret.

Men dersom dette blir en mer eller mindre fast ordning, kan saken stille seg litt annerledes. Det spørs jo også hvor mye dere har å gå på før dere overskrider neste satsgrense for kontantstøtte mht. antall timer:

http://www.trygdeetaten.no/default.asp?strTema=generelt&path=satser&path_sub=kontantst_oette

Jeg synes forøvrig det var et fleksibelt opplegg fra barnehagen sin side.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...