Gå til innhold

Drikke nok i løpet av en dag

Anbefalte innlegg

Gjest Vannalven
Skrevet

Jeg prøver å drikke mer, har nok vært litt dårlig til å få i meg nok væske.

På dagen drikker jeg fun light saft, siden vannet på jobben ikke smaker bra. Er det skadelig å drikke mye av den?

Hjemme drikker jeg mest vann. Blir vel ca 1-1,5 liter saft om dagen. Og 1 liter eller mer vann om kvelden. +- Er det bra?

Problemet er at jeg nesten alltid må opp å tisse om natta, sånn ca en time før jeg skal opp, det er plagsomt. Fler som har det slik?

Gjest ex-bridget
Skrevet

Om Fun light er skadelig eller ikke vet jeg ikke. Men når det gjelder tissing om natten, så merker jeg på meg selv, at hvis jeg har holdt meg til vann, så slipper jeg som regel opp å tisse, men dersom jeg drikker annet så må jeg gjerne opp å tisse.

De sier vel at man skal få i seg 2-3 liter væske om dagen.

Gjest Vannalven
Skrevet

Om Fun light er skadelig eller ikke vet jeg ikke. Men når det gjelder tissing om natten, så merker jeg på meg selv, at hvis jeg har holdt meg til vann, så slipper jeg som regel opp å tisse, men dersom jeg drikker annet så må jeg gjerne opp å tisse.

De sier vel at man skal få i seg 2-3 liter væske om dagen.

ok, så det er forksjell på tisse behovet etter hva man drikker.. men jeg drikker jo vann til slutt ¨på dagen da...

men kan jo teste det ut :)

Skrevet

Du drikker i hvert fall mye mer enn meg! Hvis jeg hadde drukket 1 liter vann om kvelden, på toppen av 1,5l saft i løpet av dagen, hadde jeg nok måttet opp om natten, ja. Tror ikkke Fun-saft er direkte skadelig, men vann er jo bedre. Du kan jo ta med vann på flaske hjemmefra hvis vannet på jobben er dårlig?

Gjest Vannalven
Skrevet

Du drikker i hvert fall mye mer enn meg! Hvis jeg hadde drukket 1 liter vann om kvelden, på toppen av 1,5l saft i løpet av dagen, hadde jeg nok måttet opp om natten, ja. Tror ikkke Fun-saft er direkte skadelig, men vann er jo bedre. Du kan jo ta med vann på flaske hjemmefra hvis vannet på jobben er dårlig?

men da blir vannet så varmt, og det liker jeg ikke.. ;)

det høres mye ut men er ikke så mye faktisk, drikker jo ikke alt på en gang, og jeg tisser jo mange ganger FØR jeg legger meg, så skjønner ikke at det blir så mye som skal ut akkurat på natten..

:)

Gjest saftbærta
Skrevet

ok, så det er forksjell på tisse behovet etter hva man drikker.. men jeg drikker jo vann til slutt ¨på dagen da...

men kan jo teste det ut :)

D er ikke så veldig lurt å drikke saft alene..særlig ikke så mye..skal du drikke saft, burde d være til mat..

D pga. safta inneholder mye syre som skader tennene dine! D er nesten like ille som brus..

Spør du tannlegen og forteller hvor mye saft du drikker, blir h*n nok ikke glad..hehe..

Vært der selv vettu..

Såh..saft skal ikke brukes som tørstedrikk..iallefall ikke i store mengder.. ta me vann hjemmefra og putt flaska i et kjøleskap.....alle har vel et kjøleskap på kantina..;)

Skrevet

Dere har ikke kjøleskap på jobben da? Slik at du kan ta med vann hjemmefra? Jeg drikker masse vann hver eneste dag.. Tidligere drakk jeg minimum 5 l vann pr dag. Nå drikker jeg iallefall 3-4 l. Drikker ikke kaffe, heller ikke brus/saft. Men innimellom en kopp te. Kroppen min skriker etter vann hvis jeg går lenge uten. Og det er jo vann som er det absolutt sunneste!

Skrevet

men da blir vannet så varmt, og det liker jeg ikke.. ;)

det høres mye ut men er ikke så mye faktisk, drikker jo ikke alt på en gang, og jeg tisser jo mange ganger FØR jeg legger meg, så skjønner ikke at det blir så mye som skal ut akkurat på natten..

:)

Kanskje det ikke er så mye, jeg regnet etter hva jeg drikker, og det er 1 dl juice, 5dl melk, 3dl te, 8dl kaffe og minst 7dl vann. Jeg går ikke på do om natten, og jeg har et vannglass på nattbordet.

Gjest Vannalven
Skrevet

Kanskje det ikke er så mye, jeg regnet etter hva jeg drikker, og det er 1 dl juice, 5dl melk, 3dl te, 8dl kaffe og minst 7dl vann. Jeg går ikke på do om natten, og jeg har et vannglass på nattbordet.

Jeg prøver å unngå å drikke rett før jeg legger meg jeg da.

Kanskje blæra mi bare er hyper? ;)

Skrevet

Jeg synes du drikker nok men som de andre sier nedover er det sunnere med vann. Jeg drikker lunkent vann hvis jeg skal drikke mye, lettere å få i seg og så bruker jeg Imsdalflaske så jeg vet hvor mye jeg drikker.

Skrevet

Den kaffen og teen kan du nesten bare ta bort i beregningen, for de virker mer vanndrivende enn gunstige.

Gjest vann - sunt og godt
Skrevet

Syns det høres ut som du drikker for mye saft, det er da ikke spesielt bra (uansett om det er light eller ikke). Erstatt mer av det med vann, det hjelper for helsen!

Hva med å kjøpe inn noen 1,5 liters vannflasker å ha dem på jobben? Går også an å fylle på dem hjemme hvis du ikke liker vannet på jobben.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...