Gå til innhold

Hvordan finne en persons arbeidsplass

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det noe søkeregister eller lignende hvor man kan finne frem til en persons arbeidsplass..?

Skrevet

Som de andre har svart så finnes det heldigvis ikke noe slikt register.

Men det _kan_ hende at du kan finne ut hvor enkelte personer jobber ved å søke på nvanet på inetrentt, for eksempel hvis navnet deres står på hjemmesiden til firmaet, el lign.

Men det vil være rent tilfeldig hva du eventuelt finner ut på den måten.

Skrevet

Men det _kan_ hende at du kan finne ut hvor enkelte personer jobber ved å søke på nvanet på inetrentt, for eksempel hvis navnet deres står på hjemmesiden til firmaet, el lign.

Forfølgelse er nok tingen. Med solbriller og kraven oppslått ;-) Høres jo egentlig litt gøy ut også...

Skrevet

Forfølgelse er nok tingen. Med solbriller og kraven oppslått ;-) Høres jo egentlig litt gøy ut også...

*he he*

Jeg ble faktisk "sporet opp" like etter at jeg var nyansatt her hvor jeg er nå. En gammel bekjent skulle ha tak i meg og ringte til min gamle arbeidsplass. Men sentralbordet hadde ikke oversikt over hvor jeg jobbet. Så søkte han på internett og fant navn og e-mailadresse i en artikkel jeg hadde skrevet på firmaets hjemmeside! ;-)

Men jeg antar at denne artikkelen fortsatt kan søkes frem selv om jeg skulle skfite jobb, så det er mange kilder til feilinformasjon der ute!

Gjest Kjekk og grei mann
Skrevet

Det finnes nok et sentralt register. Dette administreres av Trygdeetaten.

Skrevet

Det finnes nok et sentralt register. Dette administreres av Trygdeetaten.

Spørsmålet var ikke om det finnes et sentralt register, men om det finnes et sentralt register som kreti og pleti kan søke i.

Akkurat som hver gang noen spør om det finnes et sted der man kan søke frem bestemte folks fødselsdato, så hjelper det fint lite å svare "Folkeregisteret"! ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...