Gå til innhold

svisker, bra for fordøyelsen?

Anbefalte innlegg

Gjest svisker
Skrevet

Jeg har hørt at svisker skal være bra for fordøyelsen, noe jeg sliter litt med om dagen.

Men hvor mange svisker er idealt å spise om dagen? Holder det med 3 om dagen eller er det snakk om å hive inn på 10-15 stk?

Takker for svar :-)

Gjest shit -la-gå
Skrevet

Ikke at jeg er ekspert på svisker, men her er det vel snakk om å tilpasse produktet etter behovet. 2-3 hvis du sliter litt, og 15-20 hvis du sliter litt mye for å si det sånn.

Skrevet

Gubben hadde også problemer med fordøyelsen. Men da han begynte med eple-eddik hjalp det med en gang.

Eple-eddik kan visstnok gjøre at du går ned litt i vekt, så dersom det ikke er ønskelig bør du kanskje holde deg borte fra disse tablettene.

Har en arbeidskollega som tipset meg om dette, og ho hadde store problemer før. Så det hjelper i hvertfall for flere:-)

Gjest angelica bom
Skrevet

Jeg mumser i meg seks svisker hverk kveld. Det ordner saken for meg. Kan du ikke bare prøve deg fram da? Noen holder det med tre for og andre må kanskje ha ti.

Gjest svisken
Skrevet

Jeg mumser i meg seks svisker hverk kveld. Det ordner saken for meg. Kan du ikke bare prøve deg fram da? Noen holder det med tre for og andre må kanskje ha ti.

Blir man veldig løs om man tar for mange?

Skrevet

Spis heller et par-tre kiwi om dagen. Gir futt i fiser'n! :-)

Gjest angelica bom
Skrevet

Blir man veldig løs om man tar for mange?

Har aldri tatt 'for mange', så det vet jeg ikke, men det kan nok tenkes. Begynn med tre hver kveld, og så regulerer du oppover til det funker. Blir du løs, tar du bare færre igjen.

Gjest yougurt
Skrevet

Jeg har begynt med Yougurt som inneholder svisker. Hver for seg skal de jo være bra for magen.

Det hjelper meg!

bugge -jenta
Skrevet

Ikke at jeg er ekspert på svisker, men her er det vel snakk om å tilpasse produktet etter behovet. 2-3 hvis du sliter litt, og 15-20 hvis du sliter litt mye for å si det sånn.

Her har du et viktig poeng som jeg tror min mann vil være enig med deg i. For noen år siden "grabbet" han med seg i farten en stor sviskepose og dro på skitur på en av fjelltoppene i området. Der gaflet han i seg hele sulamitten, sulten av mangel på annen næring.

Han beskriver nedturen som en ren og skjær lidelse, og vil ikke anbefale det til andre skientusiaster for å si det slik. Men det fikk fart på fordøyelsen, så mye forstod jeg:)

Faktorer å ta hensyn til:Tid, sted, mengde

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...