Gå til innhold

Oppsigelse i sykemeldingsperioden??

Anbefalte innlegg

Gjest revmatikeren
Skrevet

aha... da hadde jeg hvertfall sparket deg for å si det sånn, du bare utnytter arbeidsplassen for å slippe å jobbe mer...

Det burde da ikke vært jordens undergang om du ble sparket heller, siden du ikke vil/kan jobbe mer uansett...??

Nå er det slik at jeg mest sannsynlig kommer til å få 50% uføresgrad. Da jeg skal tilbake til jobb (50%) etter endt sykemelding så kan det jo hende at de velger å si opp ergoterapeuten. Det er også snakk om å si opp fysioterapeuten, så det gjelder jo ikke bare meg..

HVA vet du forresten hvorvidt jeg ikke gidder å jobbe??

Gjest revmatikeren
Skrevet

Fy flate for et tullete innlegg. Det er nesten så jeg håper du får en kronisk sykdom en gang du også.

"utnytter arbeidsplassen". Så de som dessverre får kreft, leddgikt e.l. bør bli oppsagt med engang siden de da går langtidssykmeldt og utnytter arbeidsplassen.

Helt enig.. Sikker en arbeidsløs som har piggene ute?

Gjest revmatikeren
Skrevet

Nei, men hvis målet er å ikke jobbe mer, hvorfor skal de da gå langtidssykemeldt først? Det er jo det samme som å holde arbeidsplassen unna en annen som kunne fått den det da.

Jeg har vikar for meg.. Og når man skal søke uførestrygd så må man gå sykemeldt i 1 år før man går over til trygd ( og for mitt vedkommende 50%)

DET har trygdekontoret sagt!

Miss seventy
Skrevet

Nå er det slik at jeg mest sannsynlig kommer til å få 50% uføresgrad. Da jeg skal tilbake til jobb (50%) etter endt sykemelding så kan det jo hende at de velger å si opp ergoterapeuten. Det er også snakk om å si opp fysioterapeuten, så det gjelder jo ikke bare meg..

HVA vet du forresten hvorvidt jeg ikke gidder å jobbe??

Har vel ikke sagt at ikke DU gidder å jobbe!! Men det er da ingen hemmelighet at mange ikke gidder.

Gjest revmatikeren
Skrevet

Har vel ikke sagt at ikke DU gidder å jobbe!! Men det er da ingen hemmelighet at mange ikke gidder.

forstod det slik da jeg setter inn det du skrev

" aha... da hadde jeg hvertfall sparket deg for å si det sånn, du bare utnytter arbeidsplassen for å slippe å jobbe mer...

Det burde da ikke vært jordens undergang om du ble sparket heller, siden du ikke vil/kan jobbe mer uansett...??

- Miss seventy "

Miss seventy
Skrevet

" aha... da hadde jeg hvertfall sparket deg for å si det sånn, du bare utnytter arbeidsplassen for å slippe å jobbe mer...

- Miss seventy "

skrev jeg ikke vil/kan`? jeg vet jo ikke hva DIN grunn er.

Men det er sikkert ikke så vanskelig å forstå at jeg er "mot" at folk skal få uføretrygd i hytt og pine, det er vel alltids NOE en kan jobbe med.

Skrevet

Du får jo uansett sykepenger fra trygdekontoret og hvis du skal over på uføre så spiller det vel ikke så stor rolle.

Gjest revmatikeren
Skrevet

skrev jeg ikke vil/kan`? jeg vet jo ikke hva DIN grunn er.

Men det er sikkert ikke så vanskelig å forstå at jeg er "mot" at folk skal få uføretrygd i hytt og pine, det er vel alltids NOE en kan jobbe med.

så du er imot at folk skal få uførestrygd?

Jeg kan jobbe, men ikke 100%. Siden vi har et velferdsnorge som ikke kan måle seg med andre i verden, så har mennesker som av en eller annen grunn ikke klarer å jobbe 100% sjans til å få økonomisk støtte.

har jobbet i mange år, selv om jeg har hatt leddgikt i over 30 år. DET er jeg veldig takknemlig for.

Gjest revmatikeren
Skrevet

- Miss seventy "

jeg kan jobbe, men ikke 100%

Så om de velger å kutte min stilling så kan de vel det. Etter 1 års sykemelding så sier trygdekontoret at jeg kan jobbe maximun 50% det første året.. etter dette så kan trygden reduseres..

Miss seventy
Skrevet

så du er imot at folk skal få uførestrygd?

Jeg kan jobbe, men ikke 100%. Siden vi har et velferdsnorge som ikke kan måle seg med andre i verden, så har mennesker som av en eller annen grunn ikke klarer å jobbe 100% sjans til å få økonomisk støtte.

har jobbet i mange år, selv om jeg har hatt leddgikt i over 30 år. DET er jeg veldig takknemlig for.

nei, men det kan virke som det er altfor lett å få det. I ditt tilfelle tror jeg helt sikkert det er velfortjent, men når man ser hvor mange unge mennesker i 20 åra som er uføretrygdet pga psykiske problemer, begynner man å lure på hvor "svake" folk har blitt...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...