Gå til innhold

"Teit for å like svenske danseband "

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ah, det er så deilig å få bekreftet fordommene sine, dette er fra Dagbladet, og må følgelig være sant: "Hvilken musikalske kategorier du liker, sier noe om din personlighet, intelligens og dine verdier.

Nå kan vi altså se om forskerne bekrefter det vi har ant hele tida, nemlig at du må være ganske teit for å like svenske danseband og at det antakeligvis er umoralsk - men akk, så gøy - å rocke til Marilyn Manson."

http://www.dagbladet.no/kultur/2005/04/18/429155.html

:)

Gjest ChristerSjögren
Skrevet

Får meg til å tenke på noen som fant det VELDIG viktig å formidle at vedkommende hatet svensk dansebandsmusikk, men var veldig begeistret for DDE, inntil en musikalsk racer, fortalte at DDE rett og slett var norsk dansebandsmusikk.

Ikke så greit å vite hva som er politisk korrekt å like.

Skrevet

Da er jeg dum som et brød - men sikkert for dum til å ta meg nær av det. Er det også sånn at man da ikke kan like annen musikk? - for jeg liker også musikk som drar IQ'en opp? Klassisk musikk, noe jazz, pop, rock, blues - - hm??

Skrevet

Får meg til å tenke på noen som fant det VELDIG viktig å formidle at vedkommende hatet svensk dansebandsmusikk, men var veldig begeistret for DDE, inntil en musikalsk racer, fortalte at DDE rett og slett var norsk dansebandsmusikk.

Ikke så greit å vite hva som er politisk korrekt å like.

*knegg* morsomt med musikksnobberi

Skrevet

Passet ikke inn i noen av de kategoriene, jeg ;o)

Har jeg splittet personlighet da?

bugge -jenta
Skrevet

Jeg må innrømme at et av mine mareritt er å plutselig befinne seg på et sånn "dansebandcruise" på danskebåten eller noe slikt. Jeg blir livredd ved bare tanken, selv om jeg innser at det er harmløst og slikt. Det ser ut som de koser seg gløgg, og det er jo topp. Men må innrømme at jeg i all min "kristenhet" heller ville vært på Dimmu Borgir og alle de derre bandene hvis jeg måtte velge. Det hadde i det minste hvert litt interessant. Men jeg er for at folk hygger seg,(for all del), danseband er nå bare for meg et av livets mysterier...

Skrevet

Digger du det forskerne kaller «blid og konvensjonell musikk», er du sosial, du har godt humør, hjelper gjerne andre mennesker og er konservativ. Country, religiøs musikk, filmmusikk og pop hører til denne gruppa.

Stemmer bra på meg den, selv om jeg kanskje er teit som hører til denne gruppa :)

bugge -jenta
Skrevet

Digger du det forskerne kaller «blid og konvensjonell musikk», er du sosial, du har godt humør, hjelper gjerne andre mennesker og er konservativ. Country, religiøs musikk, filmmusikk og pop hører til denne gruppa.

Stemmer bra på meg den, selv om jeg kanskje er teit som hører til denne gruppa :)

Selv om du ser at det slår litt krøll innvendig av dansebandmusikk for akkurat meg personlig, er jeg stor tilhenger av å stå frem med hva en liker av musikk. Blir man glad av dansebandmusikk, er det jo bare positivt for de menneskene som liker det.Jeg håper de tåler mine utsagn om mine opplevelser rundt denne type musikk og mijø. Vi skal da være litt forskjellige, da.

(Men for meg er det myye skumlere enn The grudge, apropos)

Er det slik at de som hører på hip hop,gutteband mv. er mer intelligente? Eller må en høre på opera og "samtidsmusikk"?

Her tror jeg samfunnet må skaffe midler til en doktorgrad!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...