Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har skrevet inn tidligere fordi jeg har fjernet en eggstokk og eggleder pga stor cyste for litt over et år siden. Alle prøver som ble tatt var normale. Etter operasjonen syns jeg mensen har endret seg til kraftigere og lenger og selv om jeg bruker p-piller (Marvelon ) har det hendt at jeg har fått mensen et par dager før brettet er ferdig. Fredag var det to uker siden siste mens var ferdig, og da fikk jeg ny blødning. Bare litt blod på fredagen, og fram til mandagen var det bare litt brunt nå og da. Natt til tirsdag kom det blod igjen, og så brunt fram til nå (tirsdags ettermiddag). Jeg har nå vært hos legen som sa han syns livmoren kjentes litt større ut. Han har sendt henvisning til ultralyd, men i mellomtiden blir jeg jo engstelig. Hva kan være årsaken til dette? Noe farlig? Hvor fort kan ting egentlig skje? Jeg ble jo undersøkt nøye x antall ganger sist.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/181652-forst%C3%B8rret-livmor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

En lett forstørret livmor vil nesten alltid bety muskelknuter som er godartede og er veldig vanlig, forekomsten øker med alderen (jeg vet ikke hvor gammel du er?) Vanligvis gir det rikeligere blødninger, ikke mellomblødninger. Polypper i livmoren eller i livmorhalsen kan gi mellomblødninger, og p-pille kan gi uregelmessighet. Noen kan ha så rikelig slimhinne på livmorhalsen at det gir blødning ved for eksempel avføring eller samleie. Jeg håper du er henvist til ultralyd hos gynekolog og ikke på røntgeninstitutt, for gynekologen kan gjøre mer omfattende undersøkelse. Men det er ikke grunn til å engste seg.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...