Gå til innhold

Opera - middel for å gjøre folk gale?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg installerte den nye 8-versjonen for å ta en kikk. Det kunne jo hende at det kom en versjon som ikke krasjer hvert tredje minutt...

Hva skjer? Alle bokmerker og hele mail-greia fra Opera 7-og-noe-versjonen er BORTE. Skal ikke det legge seg automatisk inn i ny versjon?

Kan noen HJELPE meg før jeg hiver driten ut vinduet!!?? Jeg vil bare ha bokmerkene og mailadresser og flere hundre UERSTATTELIGE mailer tilbake.

• Svar 68
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• favn

35

• citoyen

15

• tiliti

14

• Prozak

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest ChiengMai
Skrevet

Samme skjedde med meg da jeg gikk fra versjon 7 til 7.5 og jeg fant ikke ut av hva som hadde skjedd heller. Alt var borte, men siden jeg ikke bruker Opera mail var det bokmerker og passord (magic wand) som var vekk.

Det var derfor med en viss skepsis at jeg i dag installerte ver. 8, men se, den fungerer så flott atte! På norsk er den også, trodde den engelske versjonen kom til å overskrive min norske Opera, men den gjorde altså ikke det.

Skrevet

Jeg tipper du installerte 8 i en annen katalog enn 7. Installer på nytt og pass på at du installerer i samme katalog som den gamle installasjonen, så skal mailene dine være der :)

(PS, som alltid når man oppgraderer programmer eller gjør andre større endringer - husk på backup først!)

Skrevet

Samme skjedde med meg da jeg gikk fra versjon 7 til 7.5 og jeg fant ikke ut av hva som hadde skjedd heller. Alt var borte, men siden jeg ikke bruker Opera mail var det bokmerker og passord (magic wand) som var vekk.

Det var derfor med en viss skepsis at jeg i dag installerte ver. 8, men se, den fungerer så flott atte! På norsk er den også, trodde den engelske versjonen kom til å overskrive min norske Opera, men den gjorde altså ikke det.

Jeg sier det rett ut:

Opera er den verste DRITTEN jeg har vært borte i gjennom alle de årene jeg har håndtert en datamaskin.

Skrevet

Jeg tipper du installerte 8 i en annen katalog enn 7. Installer på nytt og pass på at du installerer i samme katalog som den gamle installasjonen, så skal mailene dine være der :)

(PS, som alltid når man oppgraderer programmer eller gjør andre større endringer - husk på backup først!)

Herregud, herregud, kan du spesifisere hva du mener med 'katalog'? Mappe???

Skrevet

Menmen... kan jeg på en måte avinstallere 8 og komme tilbake til 'gode', gamle 7? Eller vil ALT av Opera forsvinne dersom jeg avinstallerer i Kontrollpanel > Installer/avinstaller?

Skrevet

Herregud, herregud, kan du spesifisere hva du mener med 'katalog'? Mappe???

Katalog og mappe er det samme, ja.

Skrevet

Menmen... kan jeg på en måte avinstallere 8 og komme tilbake til 'gode', gamle 7? Eller vil ALT av Opera forsvinne dersom jeg avinstallerer i Kontrollpanel > Installer/avinstaller?

Hvis du vil være helt sikker på at du avinstallerer riktig versjon, så ikke bruk legg til/fjerne i Windows, men gå og finn riktig mappe under Programfiler i Utforsker, og kjør avinstalleringsprogrammet som ligger der.

Skrevet

Jeg sier det rett ut:

Opera er den verste DRITTEN jeg har vært borte i gjennom alle de årene jeg har håndtert en datamaskin.

Hvorfor bruker du det hvis du ikke liker det?

Skrevet

Jeg sier det rett ut:

Hvis du absolutt vil være alternativ, og du ikke har kunnskap nok til opera - så kanskje du vil ha mer flaks med firefox :-)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg sier det rett ut:

Naaaa .. Jeg elsker Opera. OK, følteet snev av "hat" da tingene forsvant, men kun et snev.

:-)

Skrevet

Hvis du absolutt vil være alternativ, og du ikke har kunnskap nok til opera - så kanskje du vil ha mer flaks med firefox :-)

Det gjør jeg. Men fordi mailene ikke lar seg eksportere fra Opera og importere til Firefox, har jeg altså mailene fortsatt i Opera.

Inntil jeg var verdens største kronidiot for tre timer siden og installerte nyeste Operaversjon. Nå er hele livet mitt, alt av jobb, venner, familie, forretningsforbindelser, alt, alt, BORTE.

Jeg har sittet her og hylgrått i tre timer, og vet ikke min arme råd.

Skrevet

Hvorfor bruker du det hvis du ikke liker det?

Fordi det er plent umulig å få eksportert mailer og mailadresser fra Opera og over i noe annet.

Jeg bruker Firefox som nettleser ellers.

Skrevet

Hvis du vil være helt sikker på at du avinstallerer riktig versjon, så ikke bruk legg til/fjerne i Windows, men gå og finn riktig mappe under Programfiler i Utforsker, og kjør avinstalleringsprogrammet som ligger der.

Hvordan ser jeg forskjell på avinstallering for versjon 7 og 8? De er ikke merket med 7 og 8.

Skrevet

Det går ikke noe bedre mht til forsvunne mailer / mailadresser å installere nyeste versjon i den andre av de to Operamappene.

Jeg har grått i tre timer fordi jeg har mistet alt av viktig, viktig, viktig post og adresser. Jeg spanderer min venstre fot til den som kan få tilbake dette for meg.

Skrevet

Det gjør jeg. Men fordi mailene ikke lar seg eksportere fra Opera og importere til Firefox, har jeg altså mailene fortsatt i Opera.

Inntil jeg var verdens største kronidiot for tre timer siden og installerte nyeste Operaversjon. Nå er hele livet mitt, alt av jobb, venner, familie, forretningsforbindelser, alt, alt, BORTE.

Jeg har sittet her og hylgrått i tre timer, og vet ikke min arme råd.

Uhm, du mener at mailene dine ikke vil fra operamail til thunderbird?

Jeg har aldri brukt opera sin mailklient så det vet jeg ingenting om, jeg tenkte mest på nettleseren.

Jeg lurer mest på hvilken mappe operaen du bruker nå er installert i?

Skrevet

Naaaa .. Jeg elsker Opera. OK, følteet snev av "hat" da tingene forsvant, men kun et snev.

:-)

Javel.

Skrevet

Det går ikke noe bedre mht til forsvunne mailer / mailadresser å installere nyeste versjon i den andre av de to Operamappene.

Jeg har grått i tre timer fordi jeg har mistet alt av viktig, viktig, viktig post og adresser. Jeg spanderer min venstre fot til den som kan få tilbake dette for meg.

Du burde ta deg en tur eller tre innom opera-forumet.

http://my.opera.com/forums/

Har du forsøkt import i mail-menyen?

Jeg tror ikke du skal gi opp med en gang.

Skrevet

Uhm, du mener at mailene dine ikke vil fra operamail til thunderbird?

Jeg har aldri brukt opera sin mailklient så det vet jeg ingenting om, jeg tenkte mest på nettleseren.

Jeg lurer mest på hvilken mappe operaen du bruker nå er installert i?

Kjære deg, en gang til:

Jeg har installert nyeste versjon av Opera. Dermed forsvant alt av mailadr/mailer.

Grunnen til at jeg bruker Firefox som nettleser, og Operamail, er at mailadr/mailer ikke har latt seg eksportere fra Opera til Firefox og heller ikke til Explorer. Men akkurat nå betyr ikke det en dritt. Det er INGENTING igjen, ingen mailadr, ingen mailer verken å eksportere eller la være. Det er ikke det som er problemet nå.

Problemet er å finne mailadr/mailer etter installering av ny Operaversjon

Skrevet

Du burde ta deg en tur eller tre innom opera-forumet.

http://my.opera.com/forums/

Har du forsøkt import i mail-menyen?

Jeg tror ikke du skal gi opp med en gang.

Ja, jeg har forsøkt å importere. Men uansett hvilken mappe/katalog jeg prøver å importere fra, er det ingenting der.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...