favn Skrevet 20. april 2005 Forfatter Skrevet 20. april 2005 Det skal holde å høyreklikke på selve mappen og kopiere. Jeg er ganske sikker på at jeg kunne fikset problemet ditt på tretti sekunder hvis jeg hadde sittet foran maskinen din, men det er ikke så lett å feilsøke via et nettforum som dette Altså, hvis du allerede har opprettet en mailkonto i den nye Operaen, så finner du mailmappen i den installasjonen og overskriver den med den nye. Pass på å gjøre dette mens Opera er lukket. Nå gir jeg opp snart. Jeg har mistet oversikten over hva det var jeg skulle kopiere over? I stad prøvde jeg å gjøre som dere sier, kopiere Mail fra gammel Operamappe over i Application-osv... (ny Opera). Men det kom ingen mailer inn likevel. Altså: Mailene er ikke der. Eller? Jeg tror det blir som du sier, jeg må ha en person foran skjermen her. Dette ser ikke ut til å gå. 0 Siter
tiliti Skrevet 20. april 2005 Skrevet 20. april 2005 Nå gir jeg opp snart. Jeg har mistet oversikten over hva det var jeg skulle kopiere over? I stad prøvde jeg å gjøre som dere sier, kopiere Mail fra gammel Operamappe over i Application-osv... (ny Opera). Men det kom ingen mailer inn likevel. Altså: Mailene er ikke der. Eller? Jeg tror det blir som du sier, jeg må ha en person foran skjermen her. Dette ser ikke ut til å gå. Igjen, har du åpnet din nye opera, klikket på help og about opera og sjekket at det er under application osv den har mail-directory'en sin? 0 Siter
Gemini Skrevet 20. april 2005 Skrevet 20. april 2005 Nå gir jeg opp snart. Jeg har mistet oversikten over hva det var jeg skulle kopiere over? I stad prøvde jeg å gjøre som dere sier, kopiere Mail fra gammel Operamappe over i Application-osv... (ny Opera). Men det kom ingen mailer inn likevel. Altså: Mailene er ikke der. Eller? Jeg tror det blir som du sier, jeg må ha en person foran skjermen her. Dette ser ikke ut til å gå. Dersom du har nyeste MSN Messenger så kan du få fjern-hjelp. Da kan en person gå inn via MSN og jobbe som om de satt ved din maskin. Du må ha Windows Messenger også for at den funksjonen i MSN versjon 7.0 skal funke (dvs. du må ikke ha fjernet Windows Messenger, den er en integrert del av Windows). Så om en av guruene her og du utveksler MSN-info, og avtaler videre på MSN, så kan du altså gi tillatelse til at vedkommende kan fikse maskinen din uten å være der. 0 Siter
Prozak Skrevet 20. april 2005 Skrevet 20. april 2005 Jeg har blitt fortalt det nå, ja. Har alltid visst at man backup-er dokumenter etc, men når det gjelder bokmerker og mail/mailadr, har jeg vært så enfoldig at jeg har trodd at dette bare gikk av seg selv ved installering av ny versjon. Har aldri hørt at man kan back-upe sånt, engang :-((( Man kan, og bør, ta backup av alt som er viktig. Men det er ikke noe å være flau for - jeg driter meg ut innimellom selv på slikt, og jeg kjæsjer, ødelegger og reinstallerer MYE :-) "..................................." 0 Siter
favn Skrevet 22. april 2005 Forfatter Skrevet 22. april 2005 Dersom du har nyeste MSN Messenger så kan du få fjern-hjelp. Da kan en person gå inn via MSN og jobbe som om de satt ved din maskin. Du må ha Windows Messenger også for at den funksjonen i MSN versjon 7.0 skal funke (dvs. du må ikke ha fjernet Windows Messenger, den er en integrert del av Windows). Så om en av guruene her og du utveksler MSN-info, og avtaler videre på MSN, så kan du altså gi tillatelse til at vedkommende kan fikse maskinen din uten å være der. Det høres utrolig ut. Jeg har en fjernguru ellers også, og kan spørre ham. Selv har jeg vært borte i msn en liten periode, men det blir for mye av det data-gode, synes jeg. 0 Siter
favn Skrevet 24. april 2005 Forfatter Skrevet 24. april 2005 På min installasjon fra i går finner jeg det på C:\Documents and Settings\brukernavn\Application Data\Opera\Opera\Mail I dag da jeg forsøkte å installere i en annen mappe ble jeg faktisk ikke spurt om jeg skulle ha fler eller single-bruker-greie, så i dag la den det i C:\Program Files\Opera 8test\mail Jadda. Mailene har kommet til rette takket være datavenn. Fantastisk. Nå vet jeg at man ikke bør installere i eksisterende mapper, og at Opera lager nye mailfiler hver måned. 0 Siter
favn Skrevet 24. april 2005 Forfatter Skrevet 24. april 2005 Data er data, og alle data man vil ta vare på må man ta backup av, uansett hva slags type data det er Mailene har kommet til rette takket være datavenn. Fantastisk. Nå vet jeg at man ikke bør installere i eksisterende mapper, og at Opera lager nye mailfiler hver måned. 0 Siter
tiliti Skrevet 24. april 2005 Skrevet 24. april 2005 Mailene har kommet til rette takket være datavenn. Fantastisk. Nå vet jeg at man ikke bør installere i eksisterende mapper, og at Opera lager nye mailfiler hver måned. Man lærer så lenge man lever :-) 0 Siter
favn Skrevet 24. april 2005 Forfatter Skrevet 24. april 2005 Man lærer så lenge man lever :-) Jaggu. Thnx by the way :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.