Gå til innhold

Hvordan skriver man symbolet for grader på datamaskinen?

Anbefalte innlegg

Gjest Stine-Lotte
Skrevet

Hei!

Jeg driver å skriver inn noen løse matoppskifter jeg hadde liggende på datamaskinen min nå. Og i den forbindelse lurer jeg på om noen tilfeldigvis vet hvordan man skriver symbolet for grader celsius på datamaskinen. Altså den lille rundingen for grader. Noen som forstår hva jeg mener?(kult hvis den finnes på tastaturet, liksom!).

Skrevet

Alt + 0176

Tips: Gå på start - tilbehør - systemverktøy - tegnkart hvis du lurer på hvordan du skriver ett tegn. Du kan enten kopiere det fra tegnkartet, eller bruke tastetrykket, som står i nederste høyre hjørne.

Gjest Stine-Lotte
Skrevet

Alt + 0176

Tips: Gå på start - tilbehør - systemverktøy - tegnkart hvis du lurer på hvordan du skriver ett tegn. Du kan enten kopiere det fra tegnkartet, eller bruke tastetrykket, som står i nederste høyre hjørne.

Hei!

Tusen takk for raskt svar! Da lærte jeg noe i dag også...ikke dårlig! :)

Skrevet

Hei!

Tusen takk for raskt svar! Da lærte jeg noe i dag også...ikke dårlig! :)

Bare hyggelig. :)

hjertebarnet
Skrevet

Hvis du er på Word, finner du den vel også på Sett Inn -> Symbol, tror jeg?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...