Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nederste linja med start og alle ikonene har forsvunnet. Hvordan får jeg den tilbake?

Jeg er fullstendig blond når det gjelder dette. Jeg synes jammen jeg var flink som klarte å komme inn på dol uten ;o)

jeg kommer jo ikke inn på noen av programmene og start knappen er borte så jeg får ikke engang skrudd av maskinen på normal måte.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Sjekk om du får en dobbel pil når du har musepekeren helt nederst i bildet. I så fall har du antakeligvis dratt oppgavelinja di ut av skjermbildet. Hold nede museknappen mens du ser den doble pila og dra oppover. Er i alle fall verdt et forsøk.

Skrevet

Sjekk om du får en dobbel pil når du har musepekeren helt nederst i bildet. I så fall har du antakeligvis dratt oppgavelinja di ut av skjermbildet. Hold nede museknappen mens du ser den doble pila og dra oppover. Er i alle fall verdt et forsøk.

Det går ikke.

Søren også, hva har skjedd. Dataen hadde skrudd av seg selv i natt.

Skrevet

Det går ikke.

Søren også, hva har skjedd. Dataen hadde skrudd av seg selv i natt.

Kjører du windows xp?

- Lukk alle synlige winduer

- Trykk Ctrl-Alt-Del, og velg så "Task Manager". (på norske heter det vel oppgave-et-eller-annet)

- Velg New Task (Run) fra File menyen.

- Skriv "explorer" og klikk Ok.

Hvis dette ikke hjelper, og du ikke får noen enkle løsninger av noen andre her, så kan du få et vb-script som fikser det.

"....................................."

Skrevet

Kjører du windows xp?

- Trykk Ctrl-Alt-Del, og velg så "Task Manager". (på norske heter det vel oppgave-et-eller-annet)

Hvis dette ikke hjelper, og du ikke får noen enkle løsninger av noen andre her, så kan du få et vb-script som fikser det.

Hun har fått masse råd på samme tråden på åpent...

Skrevet

Hun har fått masse råd på samme tråden på åpent...

Ah, har ikke vært der og sett.

"..................................."

Skrevet

Kjører du windows xp?

Det hjalp ikke. Det er sprøtt, det er bare på min del av dataen. Minstemanns account er normal

Skrevet

Det hjalp ikke. Det er sprøtt, det er bare på min del av dataen. Minstemanns account er normal

Da får du kjøre det vb-scriptet du fikk linker til på åpent.

Skrevet

Da får du kjøre det vb-scriptet du fikk linker til på åpent.

Jeg har fikset det med tiliti på telefon :o)

Verste jeg har vært med på, prøvde søren meg hele dagen. Men det var som du sa men jeg gjorde feil.

Skrevet

Jeg har fikset det med tiliti på telefon :o)

Verste jeg har vært med på, prøvde søren meg hele dagen. Men det var som du sa men jeg gjorde feil.

Ah, det holdt å restarte eksplorer i Task Manager? Det pleier ofte å fikse ganske mye :-)

".................................."

Skrevet

Ah, det holdt å restarte eksplorer i Task Manager? Det pleier ofte å fikse ganske mye :-)

Ja, noe systemrestore :(

jeg er blond altså, er redd for knapper :o)

Skrevet

Nei, det hjalp ikke med reboot engang, men det holdt fint med system restore.

Skrevet

Nei, det hjalp ikke med reboot engang, men det holdt fint med system restore.

Reboot fikser ikke slikt. Men hadde dere kjørt vb-scriptet hadde sikkert det hjulpet også :-)

Skrevet

Reboot fikser ikke slikt. Men hadde dere kjørt vb-scriptet hadde sikkert det hjulpet også :-)

Nei det hadde jeg ikke vurdert engang. Her var hele explorer rett og slett ødelagt eller startet ikke opp på den brukeren. Da vil jeg heller helle til systemgjenoppretting for å rette opp den underliggende feilen som har forårsaket dette.

Skrevet

Nei det hadde jeg ikke vurdert engang. Her var hele explorer rett og slett ødelagt eller startet ikke opp på den brukeren. Da vil jeg heller helle til systemgjenoppretting for å rette opp den underliggende feilen som har forårsaket dette.

Enklere å kjøre et skript, egentlig. Det er bare en automatisk måte å gjøre det samme man gjør når man går inn i registeret og endrer ting manuellt. I det tilfellet var ikke explorer "ødelagt", men innstillingene var "føkket opp". Men systemoppretting fungere det også, av og til :-)

"...................................."

Skrevet

Enklere å kjøre et skript, egentlig. Det er bare en automatisk måte å gjøre det samme man gjør når man går inn i registeret og endrer ting manuellt. I det tilfellet var ikke explorer "ødelagt", men innstillingene var "føkket opp". Men systemoppretting fungere det også, av og til :-)

Fungerer stort sett alltid bra på så enkle ting. Men det scriptet der ville jeg ikke brukt. Om det ikke er jeg som har lest gjennom svarene på åpent for raskt, og gått glipp av noe.

Jeg hadde ikke lest noe av dem da jeg snakket med Dorthe på telefonen.

Men å kjøre en taskbar-repair? Kunne jo risikere at det lå mye rart der som gjorde at disse innstillingene ble ødelagt - som dette scriptet overhodet ikke ville rettet - selv om taskbaren aldri så mye ble bra.

Ikke ville jeg noen sinne kjørt et script jeg ikke kjenner til for å reparere andre sine pc'er heller :P

Skrevet

Men å kjøre systemgjennoppretting krever 2 museklikk, sånn ca. Så jeg vet ikke helt om det er enklere å kjøre et script.

Måtte bare nevne det.

Skrevet

Systemoppretting resetter vel en hel del ting (som man kanskje ikke vil ha resatt?) Har aldri prøvd det selv, faktisk.

Scriptet jeg fant fram til, kunne jeg derimot se sånn ca. hva gjorde....

Skrevet

Systemoppretting resetter vel en hel del ting (som man kanskje ikke vil ha resatt?) Har aldri prøvd det selv, faktisk.

Scriptet jeg fant fram til, kunne jeg derimot se sånn ca. hva gjorde....

Jeg vil tippe det også resetter en del ting man kunne klart seg uten å resette, ja :-)

Skrevet

Jeg vil tippe det også resetter en del ting man kunne klart seg uten å resette, ja :-)

Nå vet ikke jeg hvilket script det var som ble anbefalt :-)

"................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...