Gå til innhold

Fagkunnskap i servicebransjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er altså et tegn på at jeg begynner å bli gammel, jeg hadde jo bil på den tiden. Det var den gangen jeg var ung og pen det........nå er jeg bare pen, hehe

Det kan jo hende du tok lappen tidligere enn jeg gjorde. Det er ikke alle som kjører opp på 18-års dagen, vet du!

• Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Babette

13

• mrxx

11

• morsan

7

• Dorthe

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det er ikke så lenge siden vi veide grønnsakene. Men det er veeeeeldig lenge siden det kom noen ut fra bensinstasjonen og fylte tanken og vasket ruta. Det var i alle fall før jeg satt bak rattet.

Men jeg husker det, ja.

Flere steder i utlandet er det slik ennå. Like uvant hver gang å la andre fylle for en...

Skrevet

Det kan jo hende du tok lappen tidligere enn jeg gjorde. Det er ikke alle som kjører opp på 18-års dagen, vet du!

Du har et poeng der. Du er vel på min alder, men kanskje er du litt yngre enn meg.....kanskje

Skrevet

Det er vår egen skyld at det har blitt slik. Oss, og VGs prisstatistikker på dagligvarer. Vi skal ha alt billigst mulig, og da går det ut over både mengden personale og kunnskapen. Hvilke butikkeiere vil ha faglært personale når ufaglærte er billigere og kunden allikevel bare tenker pris? Dette går ut over de av oss som ikke vil gå kledd i det samme som alle andre, og som vil ha råd og veiledning når man har behov for det.

Skrevet

Du har et poeng der. Du er vel på min alder, men kanskje er du litt yngre enn meg.....kanskje

Det får du heller fortsette å lure på. Jeg kommer aldri til å oppgi slike ting.

At jeg ikke blir fornærmet når du kaller meg gammel, kan enten bety at jeg er for ung til å ta det alvorlig, eller såpass gammel at jeg gir blaffen.

Skrevet

Det får du heller fortsette å lure på. Jeg kommer aldri til å oppgi slike ting.

At jeg ikke blir fornærmet når du kaller meg gammel, kan enten bety at jeg er for ung til å ta det alvorlig, eller såpass gammel at jeg gir blaffen.

Hehe, nå hadde jeg ikke tenkt å få deg til å si hvor gammel du er heller da.

Men en ting er sikkert, du er for gammel til å bry deg om at jeg sier du er gammel:-)

Skrevet

Hehe, nå hadde jeg ikke tenkt å få deg til å si hvor gammel du er heller da.

Men en ting er sikkert, du er for gammel til å bry deg om at jeg sier du er gammel:-)

Ja, og det er egentlig ganske deilig.

Skrevet

Ja, og det er egentlig ganske deilig.

Ja, helt enig, jeg har aldri hatt det så bra som jeg har det nå:-)

Skrevet

Det er ikke så lenge siden vi veide grønnsakene. Men det er veeeeeldig lenge siden det kom noen ut fra bensinstasjonen og fylte tanken og vasket ruta. Det var i alle fall før jeg satt bak rattet.

Men jeg husker det, ja.

De kommer å fyller hvis man tuter og veiver med armene :o)

Skrevet

De kommer å fyller hvis man tuter og veiver med armene :o)

Det er bra.

Skrevet

Det er bra.

De skal ikke engang har ekstra penger. Det "skumle" er å sende med visakortet ....

Skrevet

Var det ikke KLM som hadde en sketsj med han som kom og skulle fylle bensin, men stedet hadde alt mulig annet til salgs, bare ikke bensin.

Forklaringen til han bak disken var: "Vi heter kun "stasjon", vi nå, ikke "bensinstasjon""

*humre*

Vi fikk biltrøbbel en gang på vei hjem fra et bryllup i Gudbrandsdalen. Det var første pinsedag, og d eungen jentene på bensinstasjonene kunne knapt selge pølser.

Men det var en nydelig vårdag, og derfor hadde det samlet seg noen av de lokale "bilungdommene", som "hang" utenfor gatekjøkkenet der.

Vi spurte om noen av dem kunne hjelpe oss, og vips var vi omringent av ivrige bilentusiaster som klarte å hjelpe oss såpass at vi kom oss helskinnet hjem! :-)

Skrevet

Så sant, så sant.

Men på de stedene jeg har bodd, vet jeg hvilke bensinstasjoner som har peiling. Og når. I helgene er det nesten bare pølseselgere på jobb, i vanlig arbeidstid er det noe bedre.

Men jeg klarer å fylle bensin selv, altså. Er jeg ikke flink?

Jeg klarer også å fylle bensin selv, men jeg skal innrømme at de gangene jeg kommer nydusjet og nypyntet og skal av gårde på selskap el lign, og så MÅ jeg bare fylle bensin, DA lengter jeg tilbake til gamledager da faren min bare rullet ned vinduet til de unge guttene i grå kjeledress på BP og sa "Super, takk!"

Skrevet

De skal ikke engang har ekstra penger. Det "skumle" er å sende med visakortet ....

Skaff deg heller Statoil-kort (eller kort hos andre bensinstasjonskjeder), så sender du i det minste fra deg et kort det ikke er så mye muligheter med. :-)

Så får du alt drivstoffet (evt. det du ellers kjøper på det kortet) på en regning en gang i mnd.

Skrevet

Joda du er jævlig flink.

Har tro på at du er flink til å fylle bensin, det ser du sikkert på som en seksuell handling:-) Fører rører saaaakte inn og spruter.

...minner meg om den om den kvinnelige gynekologen som ble lei jobben sin, og omskolerte seg til bilmekaniker.

Som et ledd i den praktiske eksamen skulle hun skifte ut bremsene på bilen.

Sensoren inspiserte arbeidet og sa:

"Ja dette var meget bar utført, men jeg må si at jeg aldri før har sett noen som har klart å gjøre dette ved å gå inn via eksosanlegget!"

Skrevet

Ja, det er tydelig at kjedebutikkene baserer seg på minimumsbetjening.

Og utviklingen går mer og mer i retning av at kunden betjener seg selv og må ha kunnskapen selv. F. eks. bruker vi nettbank i stedet for å gå i banken. (Dette oppleves som positivt og ukomplisert, jeg synes også det er veldig greit).

Jeg husker også en periode da kunden måtte veie grønnsaker selv og klistre på lapp. Dette ble etter hvert erstatttet av at de veide i kassene.

Jeg måtte forresten flire da en ung gutt i kassa på Ica måtte spørre kunden hva grønnsaken het. Det var selleri...

Men du husker vel også tiden FØR vi måtte veie selv og klistre på en lapp? Da var det en egen dame i frukt- og grønnsakdisken som gjorde dette! *S*

Apropos å veie selv: Husker en historie fra gymnastiden hvor noen gutter tok plastdruene som lå til pynt i ostedisken, puttet dem i en pose, veie og klistret på lapp.

Så gikk de i kassen med KUN denne varen. Kassadama reagerte ikke engang på at en hel pose med druer veide nesten ingenting og kostet enda mindre! ;-)

Og apropos sellerien: jeg har fått samme spm vedrørende kålrabi! :-)

Skrevet

...minner meg om den om den kvinnelige gynekologen som ble lei jobben sin, og omskolerte seg til bilmekaniker.

Som et ledd i den praktiske eksamen skulle hun skifte ut bremsene på bilen.

Sensoren inspiserte arbeidet og sa:

"Ja dette var meget bar utført, men jeg må si at jeg aldri før har sett noen som har klart å gjøre dette ved å gå inn via eksosanlegget!"

Hehe, god den.

Mye bedre å ta en motoroverhaling, det liksom litt vanskelig å komme seg ut til bremsene via eksosanlegg og motor. Men det er vel litt av poenget også kanskje, hehe.

Skrevet

Hehe, god den.

Mye bedre å ta en motoroverhaling, det liksom litt vanskelig å komme seg ut til bremsene via eksosanlegg og motor. Men det er vel litt av poenget også kanskje, hehe.

;-) Jeg fryktet den salgs kommentarer, for jeg ANER ingenting om dette! *S*

Og selvsagt husket jeg ikke hva slags del hun skulle fikse. Men ettersom det viktigste var å unngå noe som var for nært knyttet til eksosanlegges, så "safe't" jeg med bremsene! *S*

Skrevet

;-) Jeg fryktet den salgs kommentarer, for jeg ANER ingenting om dette! *S*

Og selvsagt husket jeg ikke hva slags del hun skulle fikse. Men ettersom det viktigste var å unngå noe som var for nært knyttet til eksosanlegges, så "safe't" jeg med bremsene! *S*

Har hørt den før i forskjellige varianter. Når det gjelder bil så går det på motoroverhaling, det er jo prestasjon nok, om man ikke skal si bremser, hehe.

Har også hørt den varianten om han som malte leiligheten,......via nøkkelhullet.

Skrevet

Har hørt den før i forskjellige varianter. Når det gjelder bil så går det på motoroverhaling, det er jo prestasjon nok, om man ikke skal si bremser, hehe.

Har også hørt den varianten om han som malte leiligheten,......via nøkkelhullet.

*S*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...