Gå til innhold

Disponibelt og saldo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når det står 10 000 disponibelt men ingenting på saldo på kontoen får jeg ut penger da..?

Jeg vet jeg fikk 10 000 inn på kontoen i dag, men det står null på saldo.( Var blakk før jeg fikk penger inn..) Hva gjelder? Kan jeg gå å shoppe?

Skrevet

Det er registrert at pengene er på vei, men de har ikke kommet heeeeelt inn på kontoen din enda.

Sånn som jeg har forstått det iallefall.

Mary Poppins
Skrevet

Ja da tror jeg du kan shoppe, jeg har forstått det sånn at det som står på disponibelt er det som gjelder. Det er saldoen du sjekker for å se på tidligere ut og innbetalinger, men den er ikke alltid helt oppdatert, det er derimot disponibelt beløp.

Så shop i vei! :)

Skrevet

Ja da tror jeg du kan shoppe, jeg har forstått det sånn at det som står på disponibelt er det som gjelder. Det er saldoen du sjekker for å se på tidligere ut og innbetalinger, men den er ikke alltid helt oppdatert, det er derimot disponibelt beløp.

Så shop i vei! :)

takk:-)

Skrevet

Det er registrert at pengene er på vei, men de har ikke kommet heeeeelt inn på kontoen din enda.

Sånn som jeg har forstått det iallefall.

Pengene er jo kommet inn på kontoen når de er blitt gjort disponible for deg (ref. begrepet Disponibelt), men det er ikke bokført ennå. Altså er det "papirarbeide" (dvs. elektronisk registrering) som ikke er fullført.

Skrevet

På min lønnskonto har jeg 5000,- som ikke er mine egentlig, dvs at de stod der da jeg opprettet kontoen og skal være en slags kreditt, bare at den er gratis å bruke, men må selvfølgelig betales tilbake dersom en avslutter kontoen.

Min saldo er da alltid 5000,- mindre enn disponibelt beløp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...