Gå til innhold

Hvor viktig er det at du trives i jobben?

Anbefalte innlegg

Gjest tristjobb
Skrevet

Jeg jobber på kontor i firmaet til mannen min. Jeg kommer og går når jeg vil. Jeg setter stor pris på å ta fri når jeg ønsker og slipper å jobbe helger og helligdager. Problemet er at jeg savner kollegaer. Det jobber noen andre gutter der, men der er ikke mye latter og prat på jobben.

Tidligere jobbet jeg i helsesektoren og i butikk. Det var sosialt og trivelig. Ulempen var jo at jeg måtte jobbe helger og helligdager.

Det skjer ofte at jeg ikke snakker med noen i løpet av en dag på jobben og jeg gråter på vei hjem, pga at jeg savner det sosiale. Jeg trives ikke med det jeg gjør. Jeg er skapt til å hjelpe andre og jobbe fysisk.

Men føler at jeg svikter mannen min hvis jeg slutter hos ham.

Hva skal jeg gjøre?

Skrevet

Trivsel betyr rett og slett alt. Det hjelper ikke om du tjener aldri så godt, så vil du ikke klare å holde ut hvis du ikke trives. Tilslutt er du villig til å tjene langt mindre hvis du bare fikk enn jobb du gledet deg til hver dag.

Du får nok ta en prat med mannen din og se om det ikke er mulig å finne en løsning. Hva med f.eks deltidsjobb? Hvor du jobber halv stilling ett annet sted eller kan ta noen vakter eller noe inn i mellom?

skorpionfisken
Skrevet

Hvis du kan komme og gå som du vil er det vel ikke fulltidsjobb. Kan du konsentrere jobben i firmaet hans til 2-3 dager i uka, og få deg en kosejobb deltid ved siden av?

Kan du gjøre noe annet sosialt ved siden av jobben? Kurs i noe du tror er gøy?

Gjest tristjobb
Skrevet

Prat med mannen din om det iallefall.

Har ofte pratet med ham om det. Han ser jo at jeg ikke trives og gråter ofte. Skjønner nå at selv om jeg kan jobbe når jeg ønsker,så er ikke jobben verdt det. Det er bare det å få ut fingeren og søke jobb andre steder.

Gjest (u)frivillig jobbytte?
Skrevet

Trivsel på jobb betyr MYE.

Jeg bytter jobb i disse dager selv, rett og slett pga. trivsel. Går ned en del i lønn, men heller det enn å mistrives til daglig.

Gjest til den triste
Skrevet

Hva med å jobbe litt som f.eks. avlaster ved siden av? Jeg ville hatt det super i din jobb, for slik ville jeg hatt det. Jeg jobber i helsen nå, og trives ikke så godt for tiden.

Gjest til den triste
Skrevet

Har ofte pratet med ham om det. Han ser jo at jeg ikke trives og gråter ofte. Skjønner nå at selv om jeg kan jobbe når jeg ønsker,så er ikke jobben verdt det. Det er bare det å få ut fingeren og søke jobb andre steder.

Av og til kan du kanskje ta kveldsvakt på sykehjemmet?

Gjest tristjobb
Skrevet

Hva med å jobbe litt som f.eks. avlaster ved siden av? Jeg ville hatt det super i din jobb, for slik ville jeg hatt det. Jeg jobber i helsen nå, og trives ikke så godt for tiden.

Det er en stund siden jeg jobbet i helsesektoren nå, og da husker man ofte de gode tingene. Når jeg tenker etter så husker jeg sure pasienter, klaging, jobbing på julaften og i påsken osv. Jeg ser de søker etter støttekontakter nå og tenkte å ringe. Har vært det før og det er koselig. Jeg håper det hjelper på humøret mitt, at jeg føler jeg gjør noe for andre.

Gjest tristjobb
Skrevet

Av og til kan du kanskje ta kveldsvakt på sykehjemmet?

Jeg vet hvordan det blir. Kan du jobbe da og da og da? Hadde det bare vært et par kvelder i uka hadde det vært fint.

Gjest til den triste
Skrevet

Det er en stund siden jeg jobbet i helsesektoren nå, og da husker man ofte de gode tingene. Når jeg tenker etter så husker jeg sure pasienter, klaging, jobbing på julaften og i påsken osv. Jeg ser de søker etter støttekontakter nå og tenkte å ringe. Har vært det før og det er koselig. Jeg håper det hjelper på humøret mitt, at jeg føler jeg gjør noe for andre.

Jeg har også vært avlaster/personlig assistent, og det var en kjempefin jobb! Ser at her (Stavanger) søker de etter avlastere 25 timer i måneden. Det er nok noe for deg:)

Gjest til den triste
Skrevet

Jeg vet hvordan det blir. Kan du jobbe da og da og da? Hadde det bare vært et par kvelder i uka hadde det vært fint.

Du kunne kanskje snakket med ekstravaktkontoret og sagt at du var interessert i x vakter i måneden f.eks. Ikke mer enn det...? Ellers er nok avlaster noe du kunne trives med.

Gjest tristjobb
Skrevet

Jeg har også vært avlaster/personlig assistent, og det var en kjempefin jobb! Ser at her (Stavanger) søker de etter avlastere 25 timer i måneden. Det er nok noe for deg:)

Nå bor jeg på østlandet, men jeg skal ringe i morgen her jeg bor. Takk for tips:)

Gjest tristjobb
Skrevet

Du kunne kanskje snakket med ekstravaktkontoret og sagt at du var interessert i x vakter i måneden f.eks. Ikke mer enn det...? Ellers er nok avlaster noe du kunne trives med.

Jeg synes det er greit å vite når jeg jobber også. Er så slitsomt når de ringer og spør, kan du komme på jobb i kveld? Men avlaster skal jeg prøve på.

Var for flere år siden støttekontakt for en mann med Downs syndrom. Han var så blid og spredde så mye glede. Koselig å jobbe med de.

Skrevet

Nå bor jeg på østlandet, men jeg skal ringe i morgen her jeg bor. Takk for tips:)

Jeg har også vært støttekontakt, og det var utrolig givende! :-)

16 timer per måned er det mest vanlige, men det varierer nok noe fra sted til sted, og behov i det enkelte tilfellet.

Pass på å be om å bli "matchet" med en som du tror du vil ha det fint sammen med. Fx ikke en sportsinteressert tenåring om du hater alt som heter sport. Selv var jeg støttekontakt for en jevnaldrende jente som jeg bl.a. tok med på kino, ut å spise, konserter osv.

Var på besøk hos henne for en tid siden, og ble spurt om å begynne igjen, og vurderer det, for jeg synes også dagene blir noe monotone. Spørsmålet er vel egentlig bare om jeg har overskudd, men så vet jeg jo at det er så givende også, man får så mye tilbake :-)

Gjest til den triste
Skrevet

Jeg synes det er greit å vite når jeg jobber også. Er så slitsomt når de ringer og spør, kan du komme på jobb i kveld? Men avlaster skal jeg prøve på.

Var for flere år siden støttekontakt for en mann med Downs syndrom. Han var så blid og spredde så mye glede. Koselig å jobbe med de.

Jeg har selv lurt på om jeg skulle være avlaster igjen, men nå har jeg ikke tid. Lykke til:)

Skrevet

Det er kjempeviktig å trives i jobben sin! Hadde jeg ikke gjort det så hadde jeg sett meg om etter ny jobb forlengst.

Gjest amparro
Skrevet

Sånn hadde ikke jeg orket å ha det! Jeg stortrives på jobben min og det er viktig for meg. Jeg har kjempekoselige kollegar som jeg ler mye sammen med. Vi kan også finne på ting sammen utenom jobb. Ikke så ofte, men en gang i blant...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...