Gå til innhold

Kur for sart sjel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest har vært gjennom det samme

Jeg kjenner meg igjen i det du sier. Det finnes ingen mirakelkur selv om folk gjerne vil ha mirakelkurer.

Det en må gjøre som faktisk hjelper er å gradvis eksponere seg for det som gjør en redd. Men ikke ta for store skritt. Gå veldig gradvis fremover. Finn en måte som passer for deg. Oppsøk også gjerne mennesker som har forståelse for det du sliter med. Angstringen har utgreininger i de fleste byer. Du har hørt om angstringen før?

Det du også kan prøve som jeg vet hjelper er å gå i gruppeterapi. Da må du ha henvisning fra legen din. Gruppen jeg gikk i var liten. Vi var til sammen fem personer, men det var tryggest slik følte jeg i begynnelsen. Det finnes også male/tegnegrupper der en ikke snakker hele tiden, men rett og slett maler ut det en har inni seg.

Det er mye hjelp å få der ute, men du MÅ oppsøke det selv. Ikke utsett det, for sosial angst forsvinner ikke bare av seg selv over natten. Trening trening. Og IKKE skam deg over det. Skal love at mange føler det slik som deg.

Er det forresten en hobby du kan tenke deg å starte med? Om du finner noe du virkelig liker er det fint å møte andre likesinnede på slike hobby kurs. (Keramikk etc...) Der får du fokusere på det du gjør og ikke føle fokuset bare på deg liksom.

Stå på. Og jeg kan garantere at når jeg har klart å komme meg ganske bra ut av dette så greier du det også.

Men husk: ingenting endrer seg om du ikke gjør en innsats selv.

klem

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/181759-kur-for-sart-sjel/#findComment-1229394
Del på andre sider

en helgedag... gå en tur i sola, gjerne i en park eller skog og mark. legg merke til alt som spirer rundt om kring. skudd og knopper på trær, busker og hekker. lukter du noe godt?

legg så merke til fuglekvittringen. klarer du å se hvor fuglen sitter i treet? mat endene...

gå litt langt, og kjenn hvor godt det gjør for hele kroppen. prøv å tell hvor mange sykdommer du kommer på at du kan forebygge med fysisk aktivitet :)

prøv å løft haken når du går alene. tenk at du er viktig for mange og smil overlegent og fornøyd.

gå hjem og ta deg en dusj eller et godt bad. ta på en god parfymeduft og kle deg feminint... nyt dagen og nyt at du har fri. nyt deg selv.

dette hjelper på meg. eller så kan du søke på nettet etter en barnesang som heter "noen ganger er man sint". den har vært knalltopp for meg ;)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/181759-kur-for-sart-sjel/#findComment-1231670
Del på andre sider

Gjest seriøst??

en helgedag... gå en tur i sola, gjerne i en park eller skog og mark. legg merke til alt som spirer rundt om kring. skudd og knopper på trær, busker og hekker. lukter du noe godt?

legg så merke til fuglekvittringen. klarer du å se hvor fuglen sitter i treet? mat endene...

gå litt langt, og kjenn hvor godt det gjør for hele kroppen. prøv å tell hvor mange sykdommer du kommer på at du kan forebygge med fysisk aktivitet :)

prøv å løft haken når du går alene. tenk at du er viktig for mange og smil overlegent og fornøyd.

gå hjem og ta deg en dusj eller et godt bad. ta på en god parfymeduft og kle deg feminint... nyt dagen og nyt at du har fri. nyt deg selv.

dette hjelper på meg. eller så kan du søke på nettet etter en barnesang som heter "noen ganger er man sint". den har vært knalltopp for meg ;)

"Smil overlegent"?

Grøss...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/181759-kur-for-sart-sjel/#findComment-1232092
Del på andre sider

Annonse

"Smil overlegent"?

Grøss...

jepp, seriøst (når jeg er alene, vel og merke)! har du ikke merket når du er sur og lei, det kommer en telefon, og du er høflig og gla i stemmen... det går ikke lenge før du plutselig glemmer at du har vært lei deg. sånn skjer med meg.

smiler jeg "overlegent" til meg selv, blir jeg gla i kroppen, og får følelsen av at ting er ålreit her i livet...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/181759-kur-for-sart-sjel/#findComment-1237900
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...