Gå til innhold

Leveringstid på brev til Sverige

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg skal sende et brev til en venn av meg som bor i Umeå i Sverige. Vedkommende har bursdag på mandag, og jeg vil gjerne at brevet skal være fremme da. Når bør jeg sende brevet for at det skal ankomme Umeå på mandagen? Jeg har tidligere sendt et brev til Umeå og da tok det to dager(jeg sendte det en tirsdag morgen, og det var fremme på torsdagen!) Nå er det imidlertid en helg imellom(har svenskene postlevering på lørdager?), og jeg er derfor usikker på om jeg bør få det avgårde i morgen, eller på fredag. Hva tror dere?(det er selvsagt ingen krise hvis ikke brevet kommer frem på mandag, men det hadde absolutt vært det beste!)

Hva bør jeg satse på? Torsdag, eller fredag?

tigertrollet
Skrevet

Hvorfor sender du ikke det bare på torsdag sånn at du er sikker på at det kommer fram istedenfor å gamble og risikere at det kommer for sent?

Skjønte ikke helt tankegangen der.. Hvorfor skal alt være i siste liten?

Skrevet

Hvorfor sender du ikke det bare på torsdag sånn at du er sikker på at det kommer fram istedenfor å gamble og risikere at det kommer for sent?

Skjønte ikke helt tankegangen der.. Hvorfor skal alt være i siste liten?

Hei!

Takk for svar! Det er mulig at jeg formulerte meg litt klønete i sted. Grunnen til at jeg eventuelt skulle drøye med å sende brevet til fredag, var for å unngå at brevet kom frem på lørdagen (det er alltid kult når bursdagsbarnet får hilsenen sin på dagen!). Men ettersom man jo aldri riktig kan vite med posten, er dette selvsagt vanskelig å beregne. Og når alt kommer til alt, det er kanskje bedre å motta en bursdagshilsen på forskudd fremfor på etterskudd! (da får man i alle fall ikke følelsen av at vedkommende egentlig hadde glemt dagen din!).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...