Gå til innhold

Visa i utlandet

Anbefalte innlegg

Gjest grenseboer
Skrevet

Hvordan fungerer dette egentlig? Vanligvis når jeg betaler med Visa i Finland blir beløpet trukket fra konto etter et par dager. Sist jeg var og handlet hadde jeg ikke penger på Visa-kontoen - regnet med at det gikk greit om jeg overførte penger dit når jeg kom hjem fra handleturen.

Det gikk imidlertid ikke, jeg fikk ikke brukt kortet. Hvordan kan de sjekke saldo uten at jeg har tastet en eneste pin-kode eller skrevet under på noe? Skjønner ingenting.. og hvorfor tar det da likevel flere dager før de trekker beløpet fra kontoen?

Skrevet

De sjekker med en gang om det er dekning på kortet, og "reserverer" beløpet fram til det blir trukket.

Skrevet

De sjekker med en gang om det er dekning på kortet, og "reserverer" beløpet fram til det blir trukket.

Gjest Sam Kvem
Skrevet

Med kontokreditt på din VISA-koblede bankkonto, vil du få kreditt, ellers ikke. Bare når linjene er nede får du ut penger når det ikke er dekning, systemet får da ikke sjekka saldo. Men det er sjelden nå senere.

Skandiabanken er forresten gebyrfri også når du tar ut penger i utlandet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...