Gjest yndy Skrevet 20. april 2005 Skrevet 20. april 2005 En nabo av meg har i noen år pleid å sitte på med meg når vi har reist for å handle klær. Det er alltid jeg som kjører da hun ikke har bil. Slik har det vært noen år. Vi reiser ca. 3-4 mil. De første gangene for altså noen år siden sa hun at hun kunne være med å spleise på bensinen. Jeg sa nei takk og at hun ikke trengte betale når jeg skulle samme vei. Dette selv om det kan være hun som har tatt initiativ til å reise. Jeg sa nei takk fordi jeg følte det var smålig av meg å ta i mot. Men nå har det altså vart over år, ca. en gang i måneden. Hun har aldri spurt siden om jeg skal ha noe. Noen ganger reiser vi dobbelt så langt. Hun tilbyr seg ikke hverken å betale for parkering, bompenger eller noe som helst. Kjenner det irriterer meg litt at hun aldri tilbyr seg. Her en dag leita jeg veldig for å skrape opp nok penger til parkeringen, hun åpnet ikke sin lommebok. Den gangen hun tilbød penger for bensin kjørte vi ikke gjennom bom eller hadd4e parkeringsavgifter. Jeg føler dette nå begynner å bli utnytting. Hva synes dere.? 0 Siter
Elbereth Skrevet 20. april 2005 Skrevet 20. april 2005 Da lar du rett og slett være å informere henne om at du skal på bytur. Folk har vanligvis litt antenner for sånt, om de er noenlunde veloppdratte. Du er nå mer enn snill, syns jeg 0 Siter
Åsemor Skrevet 20. april 2005 Skrevet 20. april 2005 Det går jo an å si at "nå er det din tur til å betale parkeringa" eller noe... 0 Siter
Gjest malun Skrevet 20. april 2005 Skrevet 20. april 2005 Neste gang hun tar initiativ, kan du jo si at du ikke har råd akkurat nå. Og se hva som skjer. 0 Siter
Gjest Sam Kvem Skrevet 20. april 2005 Skrevet 20. april 2005 Å ha bil koster. En bil til kr 300 000 koster normalt kr 5-6 pr km med alle utgifter de 3 første åra. Det burde ikke være vanskelig å be om at hun deler regningen. Det beste er å starte med en gang å dele regningen. Det kan kanskje være vanskeligå be om mer enn bensinpenger, men når jeg har kjørt, har jeg bedt de andre betale all bensina og jeg holder bil. 0 Siter
Petrine Eiffel Skrevet 21. april 2005 Skrevet 21. april 2005 Siden du i starten takket nei til penger, så er det vel ikke så rart at hun ikke lenger tilbyr dette. Jeg ville aldri tatt betalt hvis jeg skulle samme vei likevel, men jeg hadde da kun reist når jeg selv trengte det, ikke fordi hun spurte. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.