Gå til innhold

Hvor mye filterkaffe?

Anbefalte innlegg

Gjest kaffikjerringa
Skrevet

Jeg har en tendens til å lage sterk kaffe i følge gjester. Jeg pleier alltid bare å bruke øyemål når jeg skal lage den.

Jeg har en mokkamaster som viser halve og hele liter. Jeg vet derfor ikke hvor mange skjeer jeg skal ha når jeg f.eks skal lage en halv liter. Jeg har en måleskje fra tuppevare. Er det noen som vet hvor mange måleskjeer jeg skal ha når jeg lager en halv liter for at det skal bli en normal kaffe?

Gjest baremei
Skrevet

Jeg bruker i hvert fall 6 skjeer til en liter,og tre til en halv?

Skrevet

Hei

Som ei ekte kaffekjerring, vet jeg jo det :-)

Har du sett denne siden:

http://www.kaffe.no/

Der står det bl.a:

Dosering

Hvor sterk man ønsker kaffen er en smakssak. I Norge foretrekker de fleste ca 60 g kaffe pr liter vann. Da får du en god og fyldig kaffe. Gule standardmål får du i de fleste dagligvareforretninger. Ett strøkent kaffemål tilsvarer ca. 10g kaffe.

Lykke til med kaffen!

Skrevet

Vi bruker 5 mål til 1 liter vann og synes det er passe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...