Gjest kaffikjerringa Skrevet 20. april 2005 Skrevet 20. april 2005 Jeg har en tendens til å lage sterk kaffe i følge gjester. Jeg pleier alltid bare å bruke øyemål når jeg skal lage den. Jeg har en mokkamaster som viser halve og hele liter. Jeg vet derfor ikke hvor mange skjeer jeg skal ha når jeg f.eks skal lage en halv liter. Jeg har en måleskje fra tuppevare. Er det noen som vet hvor mange måleskjeer jeg skal ha når jeg lager en halv liter for at det skal bli en normal kaffe? 0 Siter
Gjest baremei Skrevet 20. april 2005 Skrevet 20. april 2005 Jeg bruker i hvert fall 6 skjeer til en liter,og tre til en halv? 0 Siter
kyrillo Skrevet 20. april 2005 Skrevet 20. april 2005 Hei Som ei ekte kaffekjerring, vet jeg jo det :-) Har du sett denne siden: http://www.kaffe.no/ Der står det bl.a: Dosering Hvor sterk man ønsker kaffen er en smakssak. I Norge foretrekker de fleste ca 60 g kaffe pr liter vann. Da får du en god og fyldig kaffe. Gule standardmål får du i de fleste dagligvareforretninger. Ett strøkent kaffemål tilsvarer ca. 10g kaffe. Lykke til med kaffen! 0 Siter
Hønemoren Skrevet 20. april 2005 Skrevet 20. april 2005 Vi bruker 5 mål til 1 liter vann og synes det er passe. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.