Gå til innhold

Pusse vinduer med avispapir!!!

Anbefalte innlegg

Gjest den sorte dame

... noen som vet hvordan det gjøres? Har hørt om flere som gjør det og sier det blir sååå bra!

Selv bruker jeg sånne microkluter, men det blir alt annet enn fint!!!

Kanskje best å gå tilbake til nal? Men da blir det sånne striper...

Er ikke noe kløpper i å være husmor, det skjønner dere kanskje... Er mange huslige spørsmål fra meg:o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/181798-pusse-vinduer-med-avispapir/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Gjest Sam Kvem

Hemmeligheten er rent vann.

Varmt vann med litt Zalo eller Handy og klut, vask godt. Bruk gjerne skrubbesvamp. Skyll opp kluten med rent vann og tørk over, skyll kluten og tørk over et par ganger til. Bruk f eks et helt rent håndkle uten skyllemiddel til slutt og poler. Striper og skjolder skyldes urenheter i vannet, på glasset og på karmene. På utsiden vasker du godt med Zalo/Handy og varmt vann, ta deretter hageslangen og spyl godt. Bruk ren nal.

Annonse

Hemmeligheten er rent vann.

Varmt vann med litt Zalo eller Handy og klut, vask godt. Bruk gjerne skrubbesvamp. Skyll opp kluten med rent vann og tørk over, skyll kluten og tørk over et par ganger til. Bruk f eks et helt rent håndkle uten skyllemiddel til slutt og poler. Striper og skjolder skyldes urenheter i vannet, på glasset og på karmene. På utsiden vasker du godt med Zalo/Handy og varmt vann, ta deretter hageslangen og spyl godt. Bruk ren nal.

Trøstebære så vanskelig du gjør det da;o)

Beynn fra venstre side, dra nalen nedover vinduet samtidig som du holder den sånn: /

Da kan du vaske i solskinn og bruke lano oppi vaskevannet om du ønsker;o)

Gjest Sam Kvem

Trøstebære så vanskelig du gjør det da;o)

Beynn fra venstre side, dra nalen nedover vinduet samtidig som du holder den sånn: /

Da kan du vaske i solskinn og bruke lano oppi vaskevannet om du ønsker;o)

Med mange vinduer er det ganske effektivt, og er de på utsiden høyt oppe og med f eks lange stiger, så er en høytrykkspyler med husvaskemiddel en uhyre lettelse for nervøse antistuntmenn.

Med mange vinduer er det ganske effektivt, og er de på utsiden høyt oppe og med f eks lange stiger, så er en høytrykkspyler med husvaskemiddel en uhyre lettelse for nervøse antistuntmenn.

Høyt oppe er det kanskje greit med en høytrykksspyler, men den prosessen du beskriver for å få vasket vinduene er overdrevent lang.

Med den metoden jeg bruker, trenger man å vaske over med filla bare én gang, drar over nalen, ferdig!:o)

tigertrollet

Kan ikke se at noen har svart på det du spurte om.

Du vasker vinduene som før (med et eller annet såpevann) og tørker av/polerer med tørt avispapir. Det er hele greia. Ikke magisk og ikke bedre enn en stødig hånd og en nal, men funker bra:-)

Når du bruker nal er det veldig viktig å tørke av nalen mellom hver gang du drar den over ruta. På den måten unngår i alle fall jeg striper.

Når det gjelder avispapir, så blir det svart under her (spesielt godt av tigertrollet).

Vi har en vindusvasker som kommer innom på kontorene her med visse mellomrom og vasker, og jeg spurte ham en gang hva han brukte i vannet.

Da svarte ha Zalo og Salmiakk, og at det er ingenting som slår det. Så da så.

Men selv bruker jeg som regel Jifs sprayflaske, nal (som jeg tørker mellom hvert "drag") og avispapir til slutt.

Da blir i alle fall mine vinduer blanke og fine.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...