Gå til innhold

Barbering ... igjen ...

Gjest Barbering, barbering og atter barbering.

Anbefalte innlegg

"Hygienisk?"

Det er et faktum at leger hevder at den sterke økningen i underlivssopp blant yngre kvinner, er relatert til barberingsmoten.

Unnskyld meg: ER du virkelig helt idiot, eller kverulerer du for å se navnet ditt flest mulig ganger i trådlisten?

Er det helt håpløst for deg å fatte at dette er en persons personlig mening om hvordan hun liker å ha seg selv? Det krever maks 60 i iq, så hvis du ikke evner å forstå det, så er det direkte synd på deg.

"................................."

Fortsetter under...

• Svar 178
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

37

• Miss seventy

29

• morsan

20

• Babette

19

Mest aktive i denne tråden

"Det praktiske, det er forholdsvis mye enklere og raskere og ta alt når man førstes barberer. Det er gjort på et halv minutt. Skal man han dott så forutsetter jeg at den også stelles litt og det er mye mer krevende. Barbere bikinilinjen, stusse og frisere..

Lar man det bli full bush så er det jo ikke noe jobb da, men *pjuk* "

Denne uttalelsen forutsetter jo at man uten barbering og/eller frisering har veldig mye hår. Det finnes faktisk kvinner som ikke har viltvoksende hårvekst også! ;-)

Husker i tenårene, når vi alle begynte å bli behåret, så hadde jeg en venninne som hadde skikkelig "full bush" i ordets rette betydning. På stranda tøt ut temmelig mye hår fra bikinien. Jeg husker jeg dengangen var litt engstelig for at gutter ville tenke negativt om meg, som gikk rundt der på stranden uten å vise frem på denne måten at jeg hadde blitt kjønnsmoden! *he he*

Sant, det. Jeg har faktisk møtt (minst) ei som hadde veldig beskjeden hårvekst, og hvor håret var helt tynnt, silkemykt og rett.

".................................."

*Du skrev at det var mindre jobb å barbere alt enn å bare stusse litt, og så sa jeg at ikke alle har behov for å stusse litt heller - de har ikke urskog fra naturens side. Så for MEG er det ihvertfall desidert minst jobb å bare beholde det som det er! *S**

Jada, men for meg ville det vært uholdbart å ha det sånn som deg da, jeg måtte da ha barbert, siden du jo _har_ hår...

Men hvis det her bare er konversasjon, altså pjatt? Og ikke diskusjon så kan vi vel gi oss? Jeg skjønner nemlig lite av hva du vil med det du skriver...

" Og ikke diskusjon så kan vi vel gi oss? Jeg skjønner nemlig lite av hva du vil med det du skriver..."

Hun snakker OM det, og om flere ting rundt det. Man kan snakke om noe uten at man nødvendigvis må kaste argumenter etter hverandre :-) Det blir litt som: sånn har jeg det. å ja? jeg har det sånn. jasså? o.s.v.

"..................................."

Konversasjon = pjatt? Det var litt vel drøyt.

Poenget med å si at det var konversasjon er at det ikke er noe angrep på deg.

Jeg argumenter ikke for at DU skal endre dine vaner når det gjelder barbering. Jeg bare kommenterte at du i en tidligere uttalelse la til grunn at føldgende tre alternativer finnes:

1) man bruker mye tid på å stusse selve dotten samt barbere kanten,

2) man barberer alt - fort og greit

3) man har en diger full bush som er *pjuk*

Poenget mitt var at det finnes folk som ikke passer i noen av disse kategoriene, men som ser ut som dame nr 2 UTEN å bruke tid på å stusse.

*S*

Sitat:

"Det praktiske, det er forholdsvis mye enklere og raskere og ta alt når man førstes barberer. Det er gjort på et halv minutt. Skal man han dott så forutsetter jeg at den også stelles litt og det er mye mer krevende. Barbere bikinilinjen, stusse og frisere..

Lar man det bli full bush så er det jo ikke noe jobb da, men *pjuk* "

"Jeg argumenter ikke for at DU skal endre dine vaner når det gjelder barbering. "

Ingen av dere trenger det. Jeg er overbevist om at dere er flotte og deilige damer som dere er, både med mer eller mindre hår :-)

"...................................."

*Konversasjon = pjatt? Det var litt vel drøyt.*

Jeg er ikke på DOL for å pjatte, men for å stille spm, svare og diskutere. Pjatte kan jeg gjøre med venninner...

*1) man bruker mye tid på å stusse selve dotten samt barbere kanten,

2) man barberer alt - fort og greit

3) man har en diger full bush som er *pjuk*

Poenget mitt var at det finnes folk som ikke passer i noen av disse kategoriene, men som ser ut som dame nr 2 UTEN å bruke tid på å stusse.*

Og so??? Jeg fatter ikke hva du driver med jeg annet enn å dra noe jeg har sagt inn i feil sammenheng og kverulere?

*Sitat:

"Det praktiske, det er forholdsvis mye enklere og raskere og ta alt når man førstes barberer. Det er gjort på et halv minutt. Skal man han dott så forutsetter jeg at den også stelles litt og det er mye mer krevende. Barbere bikinilinjen, stusse og frisere..*

Ja, slik er det jo for meg da..

S'er i * er for meg fullstendig malplasert i dine innlegg da du tydeligvis er ute etter å provosere og kverulere.

Nå gir vi oss, eller gir du deg ikke før du har "tatt" meg skikkelig?

"Jeg er ikke på DOL for å pjatte, men for å stille spm, svare og diskutere. Pjatte kan jeg gjøre med venninner..."

Sorry, men dette er et sosialt sted på nettet. Takler du ikke "pjatt", så får du holde deg til tråder hvor temaet ikke kan pjattes om. Makan!

"Nå gir vi oss, eller gir du deg ikke før du har "tatt" meg skikkelig?"

Nå må du pokker meg se og skjerpe deg her! Er du paranoid? Det er ingenting morsan har sagt som kan tolkes som at hun prøver å "ta" deg på noen som helst måte. Særlig mer fredelig og hyggelig person her inne enn henne skal du lete lenge etter.

Poenget er jo at jeg skjønner ikke hvor du vil hen? Og da er det ikke noen vits å diskutere. Du vet jo at jeg foretrekker glattbarbert, så hva andre mener er rimelig utinterreasant..

Herregud, du må ha lite å gjøre...

"Herregud, du må ha lite å gjøre..."

Slike uttalelser gjør ingenting for seriøsiteten din.

"....................................."

Annonse

Det kan være, men utviklingen har gått gradvis i retning av et ideal med mindre hår, og framfor alt med økt fokus på ting som har med kropp og utseende å gjøre.

"Det kan være, men utviklingen har gått gradvis i retning av et ideal med mindre hår, og framfor alt med økt fokus på ting som har med kropp og utseende å gjøre."

Og det vil jevne seg ut, og snu. Og så vil det jevne seg ut, og snu andre veien igjen. Slike ting er nesten som en sinuskurve gjennom historien.

Når det gjelder jenters seksuelle frihet i forhold til før, føler jeg at det er litt sånn både og.

Da jeg var rundt 20, var det ingen "regler" for hva man kunne gjøre og ikke gjøre på første daten, og ingen risiko for å bli kalt lett på tråden om man gikk til sengs med noen første kvelden. Heller ingen fokus på antall sexpartnere, slik det er i dag.

På den annen side kan dagens jenter snakke åpent med hverandre om onani, klitoris og orgasme. Det gjorde ikke vi.

"Da jeg var rundt 20, var det ingen "regler" for hva man kunne gjøre og ikke gjøre på første daten, og ingen risiko for å bli kalt lett på tråden om man gikk til sengs med noen første kvelden."

Det har vel lite med tiden å gjøre, og mer med miljø å gjøre - med mindre du var i 20-års alderen for 4.000 år siden. I hele den nyere tid, og i store deler av historien bakover, har en kvinne pr.def blitt oppfattet som billig og lett-på-tråden hvis hun gjør det samme som menn kan gjøre. Etter hvert som man blir eldre blir friheten naturligvis større, men det er alltid en liten parantes som sier at kvinner ikke kan gjøre like mye som menn uten å være litt "lette"-

Og jeg mener fortsatt at det er omvendt.

Kan aldri huske at noen hang seg opp i hvor mange partnere man hadde hatt.

Riktignok kan jeg huske noen få med frynsete rykte, men de var sånne "felleshøl" som bokstavelig talt pulte med alle. Og da mener jeg alle.

Ellers er det viktig å få fram at P-pillen ga kvinner en ny seksuell frihet.

"Og jeg mener fortsatt at det er omvendt."

Da tror jeg du mener det motsatte av de aller fleste. Og jeg tror at du tar et bestemt miljø som en mal på resten av samfunnet. Men det er nå så - umulig å skru tiden tilbake for å sjekke (enn så lenge).

"................................"

Gjest wallman

Unnskyld meg: ER du virkelig helt idiot, eller kverulerer du for å se navnet ditt flest mulig ganger i trådlisten?

Er det helt håpløst for deg å fatte at dette er en persons personlig mening om hvordan hun liker å ha seg selv? Det krever maks 60 i iq, så hvis du ikke evner å forstå det, så er det direkte synd på deg.

At det aldri har falt meg inn å bruke begrepet "idiot" om debattmotstandere, gir meg en veldig tydelig forståelse av at jeg ligger på et adskillig høyere debattnivå enn visse andre her.

Det føles OK.

Gjest wallman

Hvorfor det? Det henger jo ikke sammen med den svadaen du har lirt av deg?

Når "mil" skiver dette...

"Virker ikke sånn, all den tid det ikke bare er ungdommen som følger disse motene, for å kalle det det. Folk er så redde for å ikke ha et optimalt sexliv at de hiver seg på bølgen :-)

Før var barbering en fetisj, nå tipper jeg det dukker opp flere og flere som vil ha hår snart.

Ikke at det er noe negativt med det, men sett utenfra, kanskje litt patetisk at vi oppfører oss som sauer også på dette området." sitat slutt.

...så syns jeg h*n fortjener applaus.

Applaus er vel ikke akkurat det man tenker først på når man ser dine kveruleringer og sjikaner.

Sliter du med noe inni deg? Gjør det godt å sjikanere folk?

Men at man ønsker å forsvare seg mot "angrep" skjønner jeg selvsagt, men det er ikke til å stikke under en stol at også i tråder som ikke er for å "forsvare" seg, men tråder som er om og for barbering, så fremstilles dette som noe man "selvsagt" gjør, og at det er så enkelt og greit og fint og flott at ALLE burde gjøre det, og de vet ikke hva de går glipp av, de er ikke så frigjorte etc.

Frigjorte?? Tuller du? Frigjorte fra... eh.. hår?

*S*

Annonse

"Jeg argumenter ikke for at DU skal endre dine vaner når det gjelder barbering. "

Ingen av dere trenger det. Jeg er overbevist om at dere er flotte og deilige damer som dere er, både med mer eller mindre hår :-)

Noen sier "flatter gets you nowhere", men jeg derimot sier "flatter gets you everywhere!" *he he*

"Jeg er ikke på DOL for å pjatte, men for å stille spm, svare og diskutere. Pjatte kan jeg gjøre med venninner..."

Sorry, men dette er et sosialt sted på nettet. Takler du ikke "pjatt", så får du holde deg til tråder hvor temaet ikke kan pjattes om. Makan!

Nå må du pokker meg se og skjerpe deg her! Er du paranoid? Det er ingenting morsan har sagt som kan tolkes som at hun prøver å "ta" deg på noen som helst måte. Særlig mer fredelig og hyggelig person her inne enn henne skal du lete lenge etter.

Åhhhh!! Det var hyggelig å høre det! :-)

"Det kan være, men utviklingen har gått gradvis i retning av et ideal med mindre hår, og framfor alt med økt fokus på ting som har med kropp og utseende å gjøre."

Og det vil jevne seg ut, og snu. Og så vil det jevne seg ut, og snu andre veien igjen. Slike ting er nesten som en sinuskurve gjennom historien.

Sinuskurve??

*snork* der datt morsan av! ;-)

Miss seventy

Kanskje hun er rolig og fredelig, men utrolig kjedelig og da. Hvorfor kan ikke jeg få lov til å ikke skjønne hva hun skriver? Hvorfor skal alle være like perfekte som dere tror dere er? Hvis det var bare for å bable, så er det totalt uinterresant for meg. Bable gjør man vel ikke på et slikt forum? Det kan man gjøre IRL.

Miss seventy

" Og ikke diskusjon så kan vi vel gi oss? Jeg skjønner nemlig lite av hva du vil med det du skriver..."

Hun snakker OM det, og om flere ting rundt det. Man kan snakke om noe uten at man nødvendigvis må kaste argumenter etter hverandre :-) Det blir litt som: sånn har jeg det. å ja? jeg har det sånn. jasså? o.s.v.

"..................................."

Ja, og det blir litt kjedelig for meg, særlig når jeg ikke skjønner hva hun snakker om.. det må jeg da kunen synes? Hvorfor MÅ du blande deg da?

Miss seventy

Det virker som om hun hinter til at hun ikke tror deg når du sier at 1:du synes det er best å være glattbarbert, 2:du foretrekker stringtruse. Forstå det, den som kan :-)

".................................."

Ja, jeg kan vel ikke seriøst mene det om ikke hun gjør det.. hjelpes...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...