Gå til innhold

Inglish - is eller are?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helt uforskyldt kom jeg til å høre på en sang av Espen Lind i kveld. Jeg vet ikke hva den heter, men teksten gikk omtrent slik;

"I have been searching all over the world, but baby here are you".

Nå skulle 'you' rime på et-eller-annet, nettopp derfor var ikke de to siste ordene byttet om.

Så til saken her da. Noe sier meg at "here are you" blir heeelt feil. Burde det ikke være "here is you"? Vel heter det 'you are', men her er det jo snakk om én person.. og.. lissom atte... ok, har ingen gode argumenter å komme med annet enn at for mitt øre høres det feil ut! Og jeg er vanligvis god i språk lissom, asså!!

Hva sier de språkkyndige DOL'ere? Må ha klarhet i dette før jeg legger meg!

• Svar 71
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

8

• Line

5

• mariaflyfly

4

• ariadne

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Here are you blir kanskje litt feil, men here is you er helt fullstendig på jordet. Beklager! :-)

Skrevet

I am

you are

he / she / it is

we are

you are

they are

Det heter you are også i entall, sånn som jeg lærte det i alle fall!

Skrevet

"Here are you" høres da vitterligen MYE bedre ut enn "Here is you"!!! Det skjærer totalt i mine ører i alle fall.

Skrevet

Here are you blir kanskje litt feil, men here is you er helt fullstendig på jordet. Beklager! :-)

Neida!

Skrevet

"Here are you" høres da vitterligen MYE bedre ut enn "Here is you"!!! Det skjærer totalt i mine ører i alle fall.

Neida!

Skrevet

I am

you are

he / she / it is

we are

you are

they are

Det heter you are også i entall, sånn som jeg lærte det i alle fall!

Neida!

Skrevet

Neida!

Joda. Du får trøstespise eller noe, for det språk-øret trenger nok litt puss!

Mary Poppins
Skrevet

Jeg snakker engelsk flytende (bodd i engelsk-talende land) og du må si "here are you" :) men altså i utganspunktet skal man jo ikke si det i det hele tatt, det er ikke bra engelsk.

Skrevet

Forundrer meg stadig over hvor mange det er som regner at de er "gode i språk" når de faktisk er så til de grader på jordet i helt elementere ting(som du faktisk er her).

Håper du i det minste vet at det ikke heter Inglish da...

Skrevet

Joda. Du får trøstespise eller noe, for det språk-øret trenger nok litt puss!

*tasser bort til kjøleskapet*

Skrevet

Forundrer meg stadig over hvor mange det er som regner at de er "gode i språk" når de faktisk er så til de grader på jordet i helt elementere ting(som du faktisk er her).

Hva mener du??

:-)

Skrevet

Jeg snakker engelsk flytende (bodd i engelsk-talende land) og du må si "here are you" :) men altså i utganspunktet skal man jo ikke si det i det hele tatt, det er ikke bra engelsk.

Pøh! :-P

Gjest sier nå jeg
Skrevet

I is gonna vote, sa etterkommeren til Kunta Kinte i tv-serien Røtter.

Det er en dialekt i noen afro-amerikanske områder. Hvordan du greier å få det you is i dette tilfellet forstår jeg ikke.

Skrevet

Forresten heter det ikke elementere - men elementære.

Hah, der fikk du den! :-)

Skrevet

I is gonna vote, sa etterkommeren til Kunta Kinte i tv-serien Røtter.

Det er en dialekt i noen afro-amerikanske områder. Hvordan du greier å få det you is i dette tilfellet forstår jeg ikke.

Nei, ikke 'you is', men 'is you'. Here is you.

Kanke no fårr det asså.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...