Gå til innhold

Inglish - is eller are?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forresten heter det ikke elementere - men elementære.

Hah, der fikk du den! :-)

Var ikke meg som sa jeg var "god i språk" vet du. ;-)

Forøvrig vet jeg utmerket godt at det heter elementær, men får dessverre ofte vokalfeil (vokaler som byttes om) når jeg skriver kjapt på pc.

Og det var det jeg håpet var saken med din Inglish, og ikke at du faktisk trodde at det skrives slik.

• Svar 71
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

8

• Line

5

• mariaflyfly

4

• ariadne

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Nesten hodeløse Nick
Skrevet

Jeg foreslår at du sender inn en søknad der du ber om å få igjen skolepenga dine:) Sleng på navnet til Espen Lind med det samme::))

Skrevet

"you is" eller "is you" er jo fullstendig på jordet.

are are are are!

Skrevet

Jeg sier som Zappa: "You are what you is, and you is what you am!!" :D

Skrevet

Is you my best friend? Has you ever been to Ingland?

Er dette et tullespørsmål?

Skrevet

Neida!

Jeg skjønner hvordan du hører det - du hører forskjell på

HER ER DU

DET ER HER DU ER

el.

Skrevet

Det skal nok være are, ja. Here you are eller here are you...

Here IS you blir feil. Derimot kan (bør) man si I wish I were, isteden for I wish I was.

Skrevet

Are this a trick question?

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg sier som Zappa: "You are what you is, and you is what you am!!" :D

Zappa kunne sine saker, han da! :-) (Og koste seg nok noe alldeles forferdelig med å leke seg med grammatikken.)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Nei, ikke 'you is', men 'is you'. Here is you.

Kanke no fårr det asså.

Men fra nå vet du det heter: Are you! Are you lonesome tonight .. Dadamda dadam dam..

Skrevet

Med mindre du snakker gammel slang eller new york gangsterslang, så er det alltid "are". En av de mest kjente slangsangene er vel "Bess, you is my woman now" fra Porgy and Bess, av G.Gerschwin.

"..............................."

Skrevet

Poenget var at ordene var byttet om. "Here are you", vet jo at det heter 'you are', da.. :-P

Neida, ikke noe tullespørsmål, bare jeg som fikk det veldig for meg oppe i hodet mitt... ;-)

Skrevet

*gremmes*

Sier du, som er med i Snack a Jack-reklamen!!

;-)

Skrevet

Var ikke meg som sa jeg var "god i språk" vet du. ;-)

Forøvrig vet jeg utmerket godt at det heter elementær, men får dessverre ofte vokalfeil (vokaler som byttes om) når jeg skriver kjapt på pc.

Og det var det jeg håpet var saken med din Inglish, og ikke at du faktisk trodde at det skrives slik.

Hm, trodde humoren skinte ganske godt igjennom i innlegget mitt jeg, da. men så tok jeg visst feil der og! :-)

Skrevet

Jeg skjønner hvordan du hører det - du hører forskjell på

HER ER DU

DET ER HER DU ER

el.

Tror jeg mener noe sånt som at det kan oversettes med "her finnes du", selv om man sjelden uttrykker seg slik på norsk.

Noe a'la "her is someone like you" uten 'someone like'....

Ja, det ble kanskje ikke noe bedre av dette :-)

Skrevet

Jeg snakker engelsk flytende (bodd i engelsk-talende land) og du må si "here are you" :) men altså i utganspunktet skal man jo ikke si det i det hele tatt, det er ikke bra engelsk.

Tror jeg mener noe sånt som at det kan oversettes med "her finnes du", selv om man sjelden uttrykker seg slik på norsk.

Noe a'la "her is someone like you" uten 'someone like'....

Ja, det ble kanskje ikke noe bedre av dette :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...