Gå til innhold

Sopper

Anbefalte innlegg

Gjest Snoopy83
Skrevet

Hva slags sopper har dere smakt?

Jeg har etter hva jeg kan huske bare smakt champignon og steinsopp...

Det er først på dette stadiet i livet mitt jeg har begynt å interessere meg for hva slags sopper jeg har spist, nemlig, så det er jo bare naturlig.

Skrevet

Champignon og tørket kantarell. Ingen av delene smaker noe som helst og champ'en har jo i tillegg konsistens som skumgummi - at noen orker spise sopp fatter jeg ikke.

Skrevet

Snakker du om sopp, eller skriver du svensk for suppe?

Gjest Snoopy83
Skrevet

Champignon og tørket kantarell. Ingen av delene smaker noe som helst og champ'en har jo i tillegg konsistens som skumgummi - at noen orker spise sopp fatter jeg ikke.

Må jo selvsagt steke soppen først. Det kan bli veldig godt, for sopp trekker som kjent mye fett...

Mary Poppins
Skrevet

hehe hva skulle isåfall steinsuppe vært?

Skrevet

Må jo selvsagt steke soppen først. Det kan bli veldig godt, for sopp trekker som kjent mye fett...

Har smakt chamignon stekt i godt med meierismør uten at det hjalp nevneverdig.

Gjest baremei
Skrevet

Stensvampsoppa kanskje? Sopp heter svamp på svensk vettu:)

Gjest Snoopy83
Skrevet

Egentlig skrev jeg på urdu... men du kan få lov til å velge hvilket språk du leser i...

Gjest Snoopy83
Skrevet

Har smakt chamignon stekt i godt med meierismør uten at det hjalp nevneverdig.

Ha soppen i fløtesaus så smaker det nok, tenker jeg... brun fløtesaus...

Gjest baremei
Skrevet

Champignon, kantarell, steinsopp, Shitake. Kommer ikke på flere i hvert fall.

Gjest baremei
Skrevet

Høh? Da har du myrdet smaken med andre smaker!

Gjest Snoopy83
Skrevet

Champignon, kantarell, steinsopp, Shitake. Kommer ikke på flere i hvert fall.

Shitake? Er det sånn asiatisk sopp som den japanske mannen dyrker i kjelleren på asylet i x-files? Som gjør at en jente får overnaturlige krefter eller hva det var?

Gjest baremei
Skrevet

Shitake? Er det sånn asiatisk sopp som den japanske mannen dyrker i kjelleren på asylet i x-files? Som gjør at en jente får overnaturlige krefter eller hva det var?

Ja, det er meg, det:)

Hehe

Skrevet

hehe, du har rett. Jeg er litt trøtt og har snakka med så mange svenske i dag, og vi prata faktisk om "champignonsoppa". Forvirra meg litt med den flertallsbøyinga som er lik det sv ordet for supper.

Jeg har smakt flere varianter av sopp men jeg vet ikke om jeg husker navnet på alle.

Rå champignon er godt, kantarell er godt sammen med bacon, portobello er også godt. Chitake (vet ikke om det riktig skrevet) er god i wok.

Men den eneste jeg plukker er kantarell

Skrevet

Egentlig skrev jeg på urdu... men du kan få lov til å velge hvilket språk du leser i...

sorry- fatta det nå.

Gjest Snoopy83
Skrevet

sorry- fatta det nå.

=) Hva betyr sopp på urdu da?

Skrevet

=) Hva betyr sopp på urdu da?

Har ingen aning, det var sikkert derfor jeg ikke fatta det første gang. :o)

Gjest Snoopy83
Skrevet

Har ingen aning, det var sikkert derfor jeg ikke fatta det første gang. :o)

Det var da fælt til selvrefs? =)

Gjest girasol
Skrevet

Kantarell, champinjong og, steisopp og matriske

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...