Osiris Skrevet 20. april 2005 Skrevet 20. april 2005 Snoopy83 skrev (På 20.4.2005 den 20.35): Det var da fælt til selvrefs? =) neida, ikke selvrefs. er bare litt trøtt, men ikke trøtt nok til at jeg vil legge meg. 0 Siter
Atene Skrevet 20. april 2005 Skrevet 20. april 2005 Får forsøke å huske... Kantarell, piggsopp, steinsopp, rødskrubb, brunskrubb, alskens kremler, ringløs fluesopp, rødnende fluesopp, blekksopp, matriske, champignon (også kjent som viskelær), traktkantarell, smørsopp, lerkesopp, rimsopp... Nå kommer jeg ikke på fler. Alle smaker like fælt. Unntatt rå steinsopp, som ikke er så verst. Men det er moro å plukke dem. 0 Siter
Gjest Snoopy83 Skrevet 20. april 2005 Skrevet 20. april 2005 Tulla9 skrev (På 20.4.2005 den 20.39): Bare røyksopp og fluesopp! Ikke fleinsopp da? =) Takket være "Svidd neger" vet jeg jo hvordan de ser ut - forlagene vil jo ikke inkludere fleinsoppen i bøkene deres =) 0 Siter
Gjest Sam Kvem Skrevet 20. april 2005 Skrevet 20. april 2005 Spis minst mulig sopp. En kompis som er i faget sier det fins så mange giftige sopper at det statistisk sett må finnes stoffer i "spiselige" sopper som ikke er bra å få i seg i store mengder. Pynt på pizza får greie seg for meg. Sjølplukka sopp er det ingen som får lurt meg til å spise. Nå vet jeg om to som er døde av det. En langsom død. 0 Siter
Gjest Shave my poodle Skrevet 20. april 2005 Skrevet 20. april 2005 Steinsopp, sjampinjong, piggsopp, brunskrubb, rödskrubb, kantarell, traktkantarell og fåresopp er de jeg kommer på som jeg har smakt:) Piggsopp og kantarell er favorittene:) 0 Siter
Gjest baremei Skrevet 20. april 2005 Skrevet 20. april 2005 Shave my poodle skrev (På 20.4.2005 den 20.56): Steinsopp, sjampinjong, piggsopp, brunskrubb, rödskrubb, kantarell, traktkantarell og fåresopp er de jeg kommer på som jeg har smakt:) Piggsopp og kantarell er favorittene:) Ja, det advares jo nå for å spise for mye champignon.En skal ikke hive innpå. Men du må opp i en mengde på 2,5 kg/uke for at det skal være skadelig. Dette er gj.snittsforbruket per nordmann per år. 0 Siter
Gjest Shave my poodle Skrevet 20. april 2005 Skrevet 20. april 2005 baremei skrev (På 20.4.2005 den 21.03): Ja, det advares jo nå for å spise for mye champignon.En skal ikke hive innpå. Men du må opp i en mengde på 2,5 kg/uke for at det skal være skadelig. Dette er gj.snittsforbruket per nordmann per år. Hehe ja jeg spiser bare litt når det er sesong for det jeg da:) 2,5 kilo i uka höres da helt urealistisk ut å få i seg for noen og enhver synes nå jeg da.. 0 Siter
Gjest baremei Skrevet 20. april 2005 Skrevet 20. april 2005 Shave my poodle skrev (På 20.4.2005 den 21.26): Hehe ja jeg spiser bare litt når det er sesong for det jeg da:) 2,5 kilo i uka höres da helt urealistisk ut å få i seg for noen og enhver synes nå jeg da.. Ja, ikke sant? Må være skikkelig soppelsker da i hvert fall.. 0 Siter
Gjest den ekte noor Skrevet 21. april 2005 Skrevet 21. april 2005 baremei skrev (På 20.4.2005 den 21.03): Ja, det advares jo nå for å spise for mye champignon.En skal ikke hive innpå. Men du må opp i en mengde på 2,5 kg/uke for at det skal være skadelig. Dette er gj.snittsforbruket per nordmann per år. Hva kan skje om man overspiser på det da? 0 Siter
Gjest sopp er topp Skrevet 21. april 2005 Skrevet 21. april 2005 Kantarell, traktkantarell, fåresopp, piggsopp, risker, steinsopp, sleipsopp(ja den var det), champinjong, østerssopp og fleinsopp(neida, tuller 0 Siter
Gjest baremei Skrevet 21. april 2005 Skrevet 21. april 2005 den ekte noor skrev (På 21.4.2005 den 5.27): Hva kan skje om man overspiser på det da? Man kan visstnok få kreft av det i lengden. 0 Siter
Gjest sopp er topp Skrevet 21. april 2005 Skrevet 21. april 2005 baremei skrev (På 20.4.2005 den 21.03): Ja, det advares jo nå for å spise for mye champignon.En skal ikke hive innpå. Men du må opp i en mengde på 2,5 kg/uke for at det skal være skadelig. Dette er gj.snittsforbruket per nordmann per år. Katten min er en hund etter champinjong på boks. Eller ferske som er stekt. Rå vil han nå ikke ha. Men to kg i uka skal vel litt til å få i seg selv for en soppelsker 0 Siter
Gjest sopp er topp Skrevet 21. april 2005 Skrevet 21. april 2005 Sam Kvem skrev (På 20.4.2005 den 20.56): Spis minst mulig sopp. En kompis som er i faget sier det fins så mange giftige sopper at det statistisk sett må finnes stoffer i "spiselige" sopper som ikke er bra å få i seg i store mengder. Pynt på pizza får greie seg for meg. Sjølplukka sopp er det ingen som får lurt meg til å spise. Nå vet jeg om to som er døde av det. En langsom død. Jeg har plukket mye sopp men har aldri blitt forgiftet. Men har bare gått for de sikre soppene som ikke kan forveksles med giftige. Fantastisk mat. Stek soppen fri for fukt, kjør på med salt og pepper og avslutt med en god klatt rømme eller fløte og kok inn til stuing. Puttes på rista loff og gjerne etpar sprøstekte bakonskiver ved siden. Snadder!! 0 Siter
morsan Skrevet 21. april 2005 Skrevet 21. april 2005 Vet ikke om jeg klarer å hsuke alle, men her er et forsøk: champignon, kantarell, østerssopp, shitake (staves??), røyksopp, steinsopp, rødskrubb, blek piggsopp, og så den som kalles kusopp på folkemunne, pluss sikkert noen andre som min ivrige sopplukkende mor plukket! ;-) 0 Siter
Gjest girasol Skrevet 21. april 2005 Skrevet 21. april 2005 baremei skrev (På 21.4.2005 den 7.44): Man kan visstnok få kreft av det i lengden. Jeg har hørt at man kan få kreft av å gjøre alt i lengden jeg... røyke og... drikke kaffe og... spise smør og... 0 Siter
Gjest baremei Skrevet 21. april 2005 Skrevet 21. april 2005 girasol skrev (På 21.4.2005 den 11.42): Jeg har hørt at man kan få kreft av å gjøre alt i lengden jeg... røyke og... drikke kaffe og... spise smør og... Hihi, ja. Alt med måte=bra ordtak. Men noen ting er jo mer risikabelt ann andre, da, som f.eks. røyking.Og hvit fluesopp;o) Da er det best med total avholdenhet, tror jeg. 0 Siter
Gjest Sam Kvem Skrevet 21. april 2005 Skrevet 21. april 2005 sopp er topp skrev (På 21.4.2005 den 7.48): Jeg har plukket mye sopp men har aldri blitt forgiftet. Men har bare gått for de sikre soppene som ikke kan forveksles med giftige. Fantastisk mat. Stek soppen fri for fukt, kjør på med salt og pepper og avslutt med en god klatt rømme eller fløte og kok inn til stuing. Puttes på rista loff og gjerne etpar sprøstekte bakonskiver ved siden. Snadder!! Sikkert. Jeg tar bare ikke sjansen på sjølplukka. Store fine hvite fra grønnsakdisken er OK en gang i mellom, stekt i smør med karri til biff. 0 Siter
Gjest den ekte noor Skrevet 22. april 2005 Skrevet 22. april 2005 baremei skrev (På 21.4.2005 den 7.44): Man kan visstnok få kreft av det i lengden. Jaja... Men etter å ha bodd rett ved et kjernekraftverk så får jeg vel spandere på meg litt sopp uansett trur jeg:) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.