Gå til innhold

er If og Storebrand samme forsikringsselskap?

Anbefalte innlegg

Gjest Timari
Skrevet

sikkert dumt spørsmål men jeg har blitt litt forvirret. I en erstatningssak fra 2002 så blir If og storebrand nevnt om hverandre. Lurer på om de har gått sammen

kan noen gi et oppklarende svar?

Skrevet

Som med så mye annet her i landet, blir vi lurt til å tro at det er fri konkurranse og mange aktører på markedet, men når en graver litt mer så ser vi at det ikke er tilfelle.

På IF sine hjemmesider fant jeg følgende: "If ble etablert i 1999 da norske Storebrands og svenske Skandias skadeforsikringsvirksomheter fusjonerte. I begynnelsen av 2002 slo finske Sampos skadeforsikringsvirksomhet seg sammen med If. Konsernet har i dag cirka 7.000 ansatte.

Den 6.mai kjøpte Sampo Skandias, Skandia Livs og Storebrands aksjer i If. Den 5.oktober kjøpte Sampo Varmas aksjer i If. Det innebærer at If nå er heleiet av Sampo."

Skrevet

For å si det enkelt (slik jeg har oppfatta det), så er det i og for seg det samme selskapet.

Men If har skadeforsikringsdelen og Storebrand har livsforsikringene. (Helt forenkla.)

Gjest Timari
Skrevet

For å si det enkelt (slik jeg har oppfatta det), så er det i og for seg det samme selskapet.

Men If har skadeforsikringsdelen og Storebrand har livsforsikringene. (Helt forenkla.)

ok det kan forklare forvirringen. leser om Katrine Bråtane dommen og der snakkes det om advokaten til Storebrand som tapte og at IF ble dømt til å betale 11,1 millioner kroner. Hvis de har både skade og livsforsikring så forstår jeg litt mer :)

takk for oppklaringen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...