Gå til innhold

Kan noen hjelpe her plz?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja vi har et hus lån på oss...jeg har heller ikke inntekt. Jeg studerer..og mannen min jobber...Kan vi ta opp forbrukslån da?

Takk for svaret forresten!

Jeg vet ikke så mye om dette, men logisk sett er det vel et spørsmål om deres betalingsevne.

Forbrukslån er forholdsvis dyre, i og med at dere ikke har noen sikkerhet for det (banken kan tross alt ikke kreve tvangssalg av et evt. vellykket resultat).

Men det er da vel sannsynligvis mulig å få det selv om man har andre lån. Flere aktører er vel interessert i å låne ut så mye som mulig, så lenge den det gjelder ikke har betalingsanmerkninger og har en fast inntekt.

Noe annet du kan vurdere er å refinansiere huslånet, dersom verdien av det er større enn det dere har lånt. Det er nok en del billigere rentemessig sett.

Men pass på at dere har betalingsevne, da. Det er surt å ende opp med at så å si alt man tjener går til regninger, og at man har et absolutt minimum igjen til mat og fornøyelser.

Gjest Eyes never lies

Jeg vet ikke så mye om dette, men logisk sett er det vel et spørsmål om deres betalingsevne.

Forbrukslån er forholdsvis dyre, i og med at dere ikke har noen sikkerhet for det (banken kan tross alt ikke kreve tvangssalg av et evt. vellykket resultat).

Men det er da vel sannsynligvis mulig å få det selv om man har andre lån. Flere aktører er vel interessert i å låne ut så mye som mulig, så lenge den det gjelder ikke har betalingsanmerkninger og har en fast inntekt.

Noe annet du kan vurdere er å refinansiere huslånet, dersom verdien av det er større enn det dere har lånt. Det er nok en del billigere rentemessig sett.

Men pass på at dere har betalingsevne, da. Det er surt å ende opp med at så å si alt man tjener går til regninger, og at man har et absolutt minimum igjen til mat og fornøyelser.

Takk for svaret Singularity:)

Bli med i samtalen