Gå til innhold

Avlaster/personlig ass./støttekontakt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er man ansatt i kommunen? Hva innebærer en slik stilling? Og hva slags lønn kan man forvente i en slik stilling?

Gjest Calóni
Skrevet

Man er ansatt i kommunen. I Trondheim kommune er timelønnen for støttekontakter 100 kroner i timen, pluss noen kroner i utgiftsdekning (skattefrie).

Jeg er kun støttekontakt, så jeg kan kun svare for den delen av spørsmålet ditt. Brukeren har vedtak på et bestemt antall timer i mnd, og du får retningslinjer om hva timene skal brukes til. Noen trenger hjelp til å utvikle nettverket sitt, eller dra på kino/konserter, eller bare å komme seg utendørs (for eksempel folk med angst).

Hvis brukeren feks har vedtak på fire timer i uka, så kan dere selv bli enige om hvordan dere skal bruke de timene. Dere kan bruke 2 timer 2 ganger i uka, eller 'samle opp' og dra på dagsturer. Hver 3. måned skal du skrive en rapport (en standardisert greie som du bare fyller ut) om hvordan det går mellom dere to.

Jeg vet at lønnen til personlige assistenter er høyere (jeg vet om en som har 130 kroner i timen, men vet ikke om det er en fast sats, eller om det varierer). Da er det brukeren selv som er arbeidsgiveren din.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...