Gå til innhold

Hugger til i brystet

Anbefalte innlegg

Gjest plagsom smerte
Skrevet

Av og til så hugger det til i brystet, på venstresiden , ca der hjertet er. Det stikker liksom, og det å puste går ikke, er skikkelig vondt å trekke pusten. Det går veldig fort over da, bare en slapper av.. noen sekunder..

I det siste har dette vært veldig hyppig, nesten annehver dag, i ulik styrke. Det går alltid raskt over da, men det er litt plagsomt og uroer meg litt. Noen som vet hva det kan være?

Skrevet

Nja,- jeg vet ikke helt sikkert,- men mener at det er besvart på dol før.

Jeg har det også sånn, mer i noen perioder enn andre.

Gjest girasol
Skrevet

Jeg har vørt til legen flere ganger for tilsvarende problem. Blir jo helt redd at det skal være noe med hjertet!... Men det de har "funnet ut" er at det sannsynligvis er raumatisme, og "høggene" kommer av at brystplater (eller noe sånt) gnis mot hverandre... Og ingenting å gjøre med, selvfølgelig :-) Men heller ikke farlig - men fryyktelig ubehagelig og vondt!

Vet selvsagt ikke om det er det samme du "har", men tenkte jeg kunne dele mine erfaringer igvertfal!

Gjest Har jeg hørt
Skrevet

Det kan være stress som er grunnen til at du får stikkinga. Tror det er det som er vanligtse årsak.

Gjest plagsom smerte
Skrevet

Det kan være stress som er grunnen til at du får stikkinga. Tror det er det som er vanligtse årsak.

Men hva er det som er vondt da? Hva inni der liksom? Jeg er ikke stresset da...

Gjest plagsom smerte
Skrevet

Jeg har vørt til legen flere ganger for tilsvarende problem. Blir jo helt redd at det skal være noe med hjertet!... Men det de har "funnet ut" er at det sannsynligvis er raumatisme, og "høggene" kommer av at brystplater (eller noe sånt) gnis mot hverandre... Og ingenting å gjøre med, selvfølgelig :-) Men heller ikke farlig - men fryyktelig ubehagelig og vondt!

Vet selvsagt ikke om det er det samme du "har", men tenkte jeg kunne dele mine erfaringer igvertfal!

Hmm.. ok.. det kan det jo være. Kommer det når som helst hos deg og. Tom om du ligger rolig i senga liksom?

Gjest har jeg hørt
Skrevet

Det vet jeg ikke. Jeg hadde det på samme måten en stund, får det fortsatt av og til. Men legen fant ingenting. så det skal være psykiske årsaker til at det skjer. stress og slikt. ikke vet jeg! ikke hør på meg for et fasit svar. dette er bare hva jeg har hørt.

Gjest girasol
Skrevet

Hmm.. ok.. det kan det jo være. Kommer det når som helst hos deg og. Tom om du ligger rolig i senga liksom?

Ja, faktisk kommer det oftest når jeg slapper av! F.eks.i senga om kvelden. Hos min familie er dette arvelig, mamma har det, og mormor hadde det og. Også vondt av og til å strekke meg!

Skrevet

Noen sier det er muskel-smerter, har også sett en forklaring som går på at en hinne rundt lungen klistrer seg inntil lungen, mener jeg... Hva som er sant, det vet jeg ikke. Men at mange rapporterer det samme: Stikk i brystet (venstre side) + at det er veldig vondt å puste de sekundene det står på.

Skrevet

Aner ikke hva det er, men jeg har det også. det er så vondt at jeg bare må ligge helt stille og holde pusten i noen sekunder...

Gjest mallet
Skrevet

Jeg hadde dette ofte før. Legen min sa det var muskelkramper, og helt ufarlig.

Skrevet

Jeg og ble plutselig plaget av det der for noen år siden, men legen fant ikke noe galt på EKG.

Utrolig vondt, og varte i lange perioder av gangen.

Jeg har funnet ut at jeg har begynt å reagere på koffein! Før drakk jeg mye kaffe, nå drikker jeg ingenting, og har ikke vondt lenger. I dag derimot, drakk jeg en kopp kaffe da jeg var i møte, og nå, fire timer senere, kniper det godt rundt hjertet igjen.

Jeg tåler altså ikke koffein. Kan det samme ha skjedd med deg?

Forøvrig... om det gjør mer vondt når du beveger deg eller drar pusten dypt, så er det muskulært, og har ikke noe med hjertet å gjøre. Er det mer en konstant smerte selv om du rører på deg eller puster dypt, så bør du kontakte legen.

Ikke vent med det, for da er det ingen symptomer å kontrollere når du først kommer deg til legen...

Skrevet

Det kan være en liten betennelse i festet mellom "mellomgulvet" og ribbena (i senene eller musklene der).

Jeg har hatt det flere ganger, og merker det best om kvelden når jeg har lagt meg og ligger rolig om kvelden eller i dusjen om morgenen (når jeg såper meg inn og vrir litt på overkroppen).

For meg kommer det som regel av at jeg ikke er flink til å vente lenge nok mellom middagen og treningen etterpå. Det belaster mellomgulvet ekstra mye under treningen (magen full av mat), og kan gi slike konsekvenser.

Farlig er det i så fall ikke, men det kan være vanskelig å bli kvitt når man først har fått det.

Gjest plagsom smerte
Skrevet

Noen sier det er muskel-smerter, har også sett en forklaring som går på at en hinne rundt lungen klistrer seg inntil lungen, mener jeg... Hva som er sant, det vet jeg ikke. Men at mange rapporterer det samme: Stikk i brystet (venstre side) + at det er veldig vondt å puste de sekundene det står på.

Godt å høre det ikke bare er meg da. Og at det ikke er noe alvorlig sannsynligvis.

Gjest plagsom smerte
Skrevet

Det er ikke angst da?

Nei, på ingen måte. Har ingen psykiske problemer, og er heller ikke stresset. Har hatt det så lenge jeg kan huske av og til, men nå er det blitt verre.

Skrevet

Det kan være en liten betennelse i festet mellom "mellomgulvet" og ribbena (i senene eller musklene der).

Jeg har hatt det flere ganger, og merker det best om kvelden når jeg har lagt meg og ligger rolig om kvelden eller i dusjen om morgenen (når jeg såper meg inn og vrir litt på overkroppen).

For meg kommer det som regel av at jeg ikke er flink til å vente lenge nok mellom middagen og treningen etterpå. Det belaster mellomgulvet ekstra mye under treningen (magen full av mat), og kan gi slike konsekvenser.

Farlig er det i så fall ikke, men det kan være vanskelig å bli kvitt når man først har fått det.

Orker du å trene rett etter at du har spist deg mett? Jeg blir helt pudding jeg da og treningen blir noe inn i helvete slitsomt.

Gjest plagsom smerte
Skrevet

Jeg og ble plutselig plaget av det der for noen år siden, men legen fant ikke noe galt på EKG.

Utrolig vondt, og varte i lange perioder av gangen.

Jeg har funnet ut at jeg har begynt å reagere på koffein! Før drakk jeg mye kaffe, nå drikker jeg ingenting, og har ikke vondt lenger. I dag derimot, drakk jeg en kopp kaffe da jeg var i møte, og nå, fire timer senere, kniper det godt rundt hjertet igjen.

Jeg tåler altså ikke koffein. Kan det samme ha skjedd med deg?

Forøvrig... om det gjør mer vondt når du beveger deg eller drar pusten dypt, så er det muskulært, og har ikke noe med hjertet å gjøre. Er det mer en konstant smerte selv om du rører på deg eller puster dypt, så bør du kontakte legen.

Ikke vent med det, for da er det ingen symptomer å kontrollere når du først kommer deg til legen...

Jeg drikker ikke koffeinholdige ting så det kan ikke gjelde meg.

Skrevet

Orker du å trene rett etter at du har spist deg mett? Jeg blir helt pudding jeg da og treningen blir noe inn i helvete slitsomt.

Prøver å vente lenge nok, men av og til så er det rett og slett ikke tid.

Klarer ikke å gå rett fra middagen, men en 1/2 times pause er heller ikke nok til å unngå problemet....

Skrevet

Prøver å vente lenge nok, men av og til så er det rett og slett ikke tid.

Klarer ikke å gå rett fra middagen, men en 1/2 times pause er heller ikke nok til å unngå problemet....

Spiser jeg meg mett, må jeg vente minst et par timer før jeg trener. Merker ikke noe av det du merker, men blir så slapp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...