Gå til innhold

Hugger til i brystet

Anbefalte innlegg

Gjest baremei
Skrevet

Det kan være en liten betennelse i festet mellom "mellomgulvet" og ribbena (i senene eller musklene der).

Jeg har hatt det flere ganger, og merker det best om kvelden når jeg har lagt meg og ligger rolig om kvelden eller i dusjen om morgenen (når jeg såper meg inn og vrir litt på overkroppen).

For meg kommer det som regel av at jeg ikke er flink til å vente lenge nok mellom middagen og treningen etterpå. Det belaster mellomgulvet ekstra mye under treningen (magen full av mat), og kan gi slike konsekvenser.

Farlig er det i så fall ikke, men det kan være vanskelig å bli kvitt når man først har fått det.

Orker du trene med magen full av mat? Jeg spiste 2 skiver 1/2 time før trening i forrige uke..Trodde det skulle gå greit, men aldri mer. Følte det skulle komme opp igjen hele tiden!

Skrevet

Orker du trene med magen full av mat? Jeg spiste 2 skiver 1/2 time før trening i forrige uke..Trodde det skulle gå greit, men aldri mer. Følte det skulle komme opp igjen hele tiden!

Jeg må vente litt, men venter ofte ikke lenge nok.

Halvannen time etter middag er "perfekt", men alt for ofte så blir det tidligere.

Dog prøver jeg da å spise en "lett og liten" middag, og så spiser jeg litt ekstra etter treningen.

Skrevet

Spiser jeg meg mett, må jeg vente minst et par timer før jeg trener. Merker ikke noe av det du merker, men blir så slapp.

Halvannen time etter middag er greit for meg.

Når det gjelder smertene i mellomgulvsfestet, så var det min lege som fortalte meg at det ganske så sikkert var årsaken.

Og når jeg fulgte rådene (med ikke å spise for tett opp til treningen) så forsvant også smertene etterhvert.

Det blir jo litt "synsing" det her, men samtidig virker det også fornuftig og logisk hvis man ser på den ekstra belastningen mellomgulvet og sene-/muskelfestene får hvis man trener på full mage.

Skrevet

Det høres muskulært ut. Jeg har hatt det mye i perioder med stress. Det følger gjerne stiv nakke osv. Ikke så mange andre råd enn at du må prøve å slappe av.

Gjest plagsom smerte
Skrevet

Det høres muskulært ut. Jeg har hatt det mye i perioder med stress. Det følger gjerne stiv nakke osv. Ikke så mange andre råd enn at du må prøve å slappe av.

Problemet er jo at jeg ikke er stresset, og slapper av som bare det..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...