Gå til innhold

Regnehjelp søkes!

Anbefalte innlegg

Gjest dum i matte
Skrevet

Jeg skal flytte ut av en leilighet, har 3 mnd oppsigelse. Skal si den opp fra 1.5.

Hvor lenge må jeg da betale husleie?

Når er siste dato jeg skal betale?

(betaling skal skje innen 30 hver mnd)

Gjest Snoopy83
Skrevet

Da må du vel betale den 30'evte i april, mai, juni og juli da?

Skrevet

Jeg antar du betaler husleien på forskudd hver måned? Er no det som er vanlig.

Isåfall er siste gang du skal betale husleie 30.juni. Men da bør du vel flytte ut en måned etter dette som er 30.juli.

Skrevet

Du skal alltid betale 3 husleier til etter at du sier opp (hvis du har 3 måneders oppsigelsestid da. Det betyr at oppsigelsen gjelder hele mai, hele juni og hele juli.

Du betaler 30 april, som gjelder for hele mai. Så betaler du 30 mai, som gjelder for juni. Så betaler du 30 juni, som gjelder for juli.

Husk å si opp FØR den 01.05. Loven er slik at oppsigelsen gjelder før den 1. i hver måned. Sier du opp den 01.05 kan huseier forlange 4 måneders oppsigelsestid, fordi den blir da gjeldende fra den 1. i neste måned.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...