Gå til innhold

er helt sjokkert

Anbefalte innlegg

Gjest vioola
Skrevet

Blir så frustrert. Etter en opplevelse har jeg begynt å lese på lovdata.no

der står det om dommer og sånt

er så vond lesning. noe av det siste jeg leste var en mann som hadde voldtatt dattern sin gjentatte ganger når hun var fire år. så kommer man til selve dommen..han får 2 år i fengsel.

det er så håreisende og vondt.

Har selv annmeldt en sak og skjønner ikke hvorfor jeg gjorde det.. selv om han blir dømt skyldig får han jo omtrent ikke noe straff..

hva slags respekt har norge for voldsoffer.

er ikke for dødsstraff.. men de straffene norge utviser er helt horrible.

Les litt på lovdata,.,så ser man at hele rettsystemet er sykt.. mennesker som er ødelagt for livet ..gjerningsmannen blir dømt til 1 år i fengsel

det jeg har opplevd er ikke en brøkdel så ille som det mange har opplevd.

Jeg er en annen
Skrevet

Helt enig. Økonomiske svindlere dømmes gjerne til tiårige straffer, mens mennesker som har ødelagt andres liv gjennom vold/overgrep får en brøkdel. Slik signaliserer lovverket at de kapitalistiske spillereglene verdsettes høyere enn menneskeliv.

Gjest Snoopy83
Skrevet

Helt enig. Økonomiske svindlere dømmes gjerne til tiårige straffer, mens mennesker som har ødelagt andres liv gjennom vold/overgrep får en brøkdel. Slik signaliserer lovverket at de kapitalistiske spillereglene verdsettes høyere enn menneskeliv.

Økonomiske svindler er vel mer kalkulert enn voldtekt...

Jeg har ikke satt meg inn i jussen, men jeg tror at grunnen til at det er slik er at man kan avverge skatte og forsikringssvindel med høye straffer, for slike mennesker har ingen virkelig "syk" tankegang...

Men overgripere vil voldta uansett om de får 3 eller 10 år. De tenker ikke noe særlig over det.

Kanskje jeg er naiv.

Gjest vioola
Skrevet

Økonomiske svindler er vel mer kalkulert enn voldtekt...

Jeg har ikke satt meg inn i jussen, men jeg tror at grunnen til at det er slik er at man kan avverge skatte og forsikringssvindel med høye straffer, for slike mennesker har ingen virkelig "syk" tankegang...

Men overgripere vil voldta uansett om de får 3 eller 10 år. De tenker ikke noe særlig over det.

Kanskje jeg er naiv.

er ikke det god nok grunn til å sperre de inne så lenge som mulig

så de ikke kan voldta flere

står du for at en far som har voldtatt en lite barn mange ganger fortjener å komme ut etter 2 år?

Gjest Snoopy83
Skrevet

er ikke det god nok grunn til å sperre de inne så lenge som mulig

så de ikke kan voldta flere

står du for at en far som har voldtatt en lite barn mange ganger fortjener å komme ut etter 2 år?

Jeg aner ikke hva som er best jeg. Det er et vanskelig, komplisert tema.

Jeg kan jo synse litt: 2 år høres lite ut, hvordan kan man regne med at de er rehabilitert på denne tiden?

Skrevet

Enig med deg! Det er helt forferdelig og ufattelig at vi har så korte dommer i slike saker!

Gjest vioola
Skrevet

Jeg aner ikke hva som er best jeg. Det er et vanskelig, komplisert tema.

Jeg kan jo synse litt: 2 år høres lite ut, hvordan kan man regne med at de er rehabilitert på denne tiden?

noen personer kan ikke bli rehalitert. De er pedofile. Seksualforbrytere

Gjest Snoopy83
Skrevet

noen personer kan ikke bli rehalitert. De er pedofile. Seksualforbrytere

Nei, kanskje ikke... jeg vet ikke.

Gjest staff....straff.....urk!!
Skrevet

Rettsvesenet har åpenbart ikke forstått ødeleggelsen på et menneske som blir utsatt for pedofili/incest/voldtekt.

Og vi har jo en megt dyktig *grøss* advokat som slett ikke synes det er så farlig heller...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...