Gå til innhold

Noen som har hatt ROSEN???

Anbefalte innlegg

Gjest diagnose Rosen

Jeg har et lite sår på albuen som har utviklet seg til å bli et smertehelvete-- Nå er albuen superhoven og det er et lite sår der.. Var hos legen i dag og han sa at dette var ROSEN.. Så nå går jeg på penecillin. (Diclosil 500 mg)

HVA kommer Rosen av??

Det er nå 3 gangen jeg har fått dette. de kalte det ABSESS tidligere. er dette det samme??

siden jeg har hatt tre tilfeller innenfor 3/4 år så begynner jeg å få tanker om hvorfor dette oppstår. Er det fordi immunforsvaret er svakt. Har gått på medisiner for leddgikt i mange, mange år... Jeg får ikke ordentlige svar fra legen min, han er ganske vag og det irritrerer meg volsomt.. derfor så prøver jeg meg her!!

Auuuuuuu

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/181912-noen-som-har-hatt-rosen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rosen - er en infeksjon i huden, forårsaket av streptokokker. Hvem som helst kan få det, men du er mer utsatt (?) hvis almenntilstanden er dårlig. Er visst ikke så uvanlig å bli plaget flere ganger...Rens såret med klorhexidin og spis penicillinen...du kan bli skikkelig syk med feber og leddsmerter, men like gjerne kan du være i grei form. God bedring!

Hilsen

• 2 år senere...

Ja, jeg har hatt Rosen - for himla mange år siden! Og enda har jeg av og til oppblussing av dette; jeg blir rød i kene kinnet og føler meg uvel. I det hele tatt virker det som om jeg også har en betennelse som stadig blusser opp igjen, og det virker som om betennelsen sitter i hodet. Jeg har samme erfaring som deg med fastlegen - han er vag og sier at høy CPR noen ganger ikke er noe farlig...

Jeg har mistet respekten for leger. De skal bare tjene store penger....

Dessverre kan jeg ikke hjelpe deg med noe. Det eneste jeg har prøvd noen ganger er å ta en Voltaren tablett når jeg kjenner symptomene og det kan hjelp en stund. Men det er på resept i Norge. Jeg har imidlertid kjøpt det uten resept på Gran Canary...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...