Gå til innhold

Utenlandske telefonnummer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen har ringt til meg i dag, fra et utenlandsk telefonnummer.

Jeg har klart å finne ut hvilket land det er, men videre kommer jeg ikke.

Noen som vet hvor man kan søke opp utenlandske telefonnummer?

laguna1365380434
Skrevet

Utenlandsopplysningen? Som jeg ikke husker nummeret til i farten..Men de har vel det på den vanlige opplysningen..:)

Skrevet

hvilket land er det da? det fins ingen "verdenskatalog" så man må nok inn og søke etter de forskjellige nasjoners kataloger

Skrevet

hvilket land er det da? det fins ingen "verdenskatalog" så man må nok inn og søke etter de forskjellige nasjoners kataloger

Det er Storbritania.

Finner ingen steder å søke på selve nummeret.

Skrevet

Hm, nå vet jeg hvertfall hva det koster å ringe til - ja f.eks. Bulgaria. Eller noe annet.

He-he...

Fant ikke noe sted å søke på nummer, jeg...

Ringe - jeg mente ringe... hehe :-)

Ikke alt kan fikses via nettet ;-)

Nummeret til utenlandsopplysningen - 1882 om jeg husker riktig - sto i det søket jeg la link på. Og hvilke tider den telefonen er betjent, mener det sto noe om det også, tror ikke den er døgnåpen.

:-)

Skrevet

Ja, men jeg finner ikke et sted hvor jeg kan slå inn nummeret og få vite hvem som eier det...

Ser du det?

Hm, det har du rett i. Ring utenlandsopplysningen på 1882, de er veldig flinke der.

Så spennende!

Lykke til!

Skrevet

Hvis det er viktig, ringer de nok igjen.

Har opplevd det samme som deg en gang, og ble kjempenysgjerrig.

Skuffelsen var stor, da vedk. ringte igjen (kjente igjen nr), og det viste seg å være en telefonselger!!

Skrevet

Det går tydeligvis ikke å bare søke nummer i Storbrittania. Har du ikke den minste anelse om hvem det er?

*nysgjerrig*

Gjest Kjekk og grei mann
Skrevet

Hm, det har du rett i. Ring utenlandsopplysningen på 1882, de er veldig flinke der.

Så spennende!

Lykke til!

det må da være både enklere og billigere å bare ringe opp nummeret?

Skrevet

"Why can't I find an address from a telephone number?

BT does not provide any product that is capable of performing a reverse search facility. This would contravene the Data Protection Act"

Klippet og limt fra BT.

Skrevet

Hvis det er viktig, ringer de nok igjen.

Har opplevd det samme som deg en gang, og ble kjempenysgjerrig.

Skuffelsen var stor, da vedk. ringte igjen (kjente igjen nr), og det viste seg å være en telefonselger!!

Åh, da blir jeg skuffet, da!

Skrevet

Det går tydeligvis ikke å bare søke nummer i Storbrittania. Har du ikke den minste anelse om hvem det er?

*nysgjerrig*

Nei, jeg har overhode ikke noen anelse. Drømmer om at en fjern/ukjent slektning kanskje har testamentert et stooooort beløp til meg????!!

laguna1365380434
Skrevet

Nei, jeg har overhode ikke noen anelse. Drømmer om at en fjern/ukjent slektning kanskje har testamentert et stooooort beløp til meg????!!

eller kanskje noen har ringt feil?;)

Skrevet

det må da være både enklere og billigere å bare ringe opp nummeret?

He-he, det er jo også en mulighet. Men nummeret slutter på 5000, så jeg - i min naivitet, kanskje? - inbilder meg at det er et firmanummer.

Også kan det jo være noen som har ringt feil, da, og det blir jo bare snodig.

Skrevet

eller kanskje noen har ringt feil?;)

Det har jo slått meg også... Og da får jeg jo aldri vite hvem det var! (men da er det kanskje heller ikke så viktig, da...)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...