Gå til innhold

Ville du hjelpt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ville neppe la henne ta opp et lån i mitt navn. Det vil vel føre til problem f.eks. i forbindelse med selvangivelse for begge parter. Men hun har fått lov å ta lån med pant i mitt gjeldfrie hus; da får hun mye lavere renter. Jeg måtte betale et par rater da hun var arbeidsledig, men ellers går det greit.

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• fuji1365380447

7

• Lillemus

4

• morsan

3

• Katt-ja

3

Gjest det blir vel omtrent
Skrevet

På hvor mange år er disse 100.000kr.?

Bare lurer for vi har også tenkt på å refinansiere lånet vårt, dvs. låne 100.000kr. til fordi vi trenger de til div. oppussing. Lurer altså på hvor mye i tillegg dette blir pr. mnd., men kommer jo an på antall år.

Det er på like lenge som resten av lånet, så da blir det vel 22 år.

Skrevet

Det er på like lenge som resten av lånet, så da blir det vel 22 år.

Da ville jeg hatt gjeld langt ut i pensjonsalder, huff, huff...!

Kan vel ikke akkurat satse på lotto'n heller :-)

Er alltids noe man skulle ha gjort hjemme synes jeg, men uforutsette utgifter spiser som regel opp dette så vanskelig å få spart oppussing.

petter smart
Skrevet

Nei, det høres ikke slik ut. Men jeg kjenner mange som aldri tar ansvar for egen økonomi fordi de alltid blir hjulpet ut av klemma av sine foreldre...

Du er tydeligvis ikke en av dem.

Det var nok derfor jeg fikk hjelp av dem. Men jeg kjenner mange som ikke burde fått hjelp av foreldrene. Som sløser bort både sine penger og pengene de får på tull og tøys.

En bør lære seg å stå på egne bein ja.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...