Gå til innhold

Hva synes du om hjemmeværende som har au pair?

Anbefalte innlegg

Mrs. Wallace
Skrevet

Tja - folk får gjøre som de vil.

Selv ville jeg nok heller investert i en fast vaskehjelp pluss barnevakt fra tid til annen, og sluppet å ha fremmede folk i huset.

Skrevet

Synes du er forferdelig slem mot kvinner nå. Å være mor og husmor er ikke en åtte til fire jobb. Hvorfor skal vi rakke ned på kvinner som har vett til å ta vare på seg selv midt i småbarnstiden? Hvorfor er kvinneidealet en utslitt kvinne som ofrer nattesøvn og all fritid for mann og barn? En au pair regner jeg med har åtte timers arbeidsdag, da har døgnet fortsatt mange timer hvor hun kan være både mor og husmor på.

Der fikk du sagt det. Veldig enig med du ;)

Skrevet

Jeg var au-pair hos en familie i frankrike i 1990/91 der mor i huset var hjemmeværende. I tillegg til meg hadde de hushjelp tre ganger i uka.

Min oppgave var å passe de to minste barna mens moren trente hesten deres, ca tre timer hver dag, samt lese lekser med de to store om ettermiddag/kveld. Mor laget mat i uka, mens far laget mat i helga. Hushjelpen gjorde alt husarbeid, minus matlaging og handling.

Hun hadde det jo greit da, mor i huset! Masse tid til både barna og hesten :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...